Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Salakaubavedajad peatati Eesti lõunapiiril

    Kui suure raha eest kaupu viis reisi- ja kaks väikebussitäit kaubareisijad salaja üle piiri tuua tahtsid, ei osanud täieliku tolliläbivaatuse algataja, Edela tolliinspektuuri juhataja Marek Helm öelda. ?See mehekõrgune kaubapakkide hunnik siin on vaid seitsme Poolast tulnud inimese toodud,? osundas ta keset Ikla tollipunkti angaari kõrguvale sinisesse kilesse pakitud kaubapallide virnale. ?Seitse reisijat Poolast tulnud suures bussis oligi,? lisas Helm. ?Ülejäänu oli täidetud kaubaga.?
    Helmi sõnul saavad täpsemad arvud ehk kogus, väärtus ja maksupettuse ulatus selgeks järgmisel nädalal. ?Bussid olid kaupa otsast otsani täis laaditud,? selgitas ta kauba hindamise viibimist. ?Sinna oli mahutatud tonnide viisi väga laias nomenklatuuris turgudel müüdavat kaupa.?
    Üle piiri toodud kaubast olid sadakond Leedust ja Poolast tulnud kaubaturisti deklareerinud kaduvväikese osa. ?Kauba väärtuseks deklareerivad toojad näiteks 1500 krooni,? ütles Helm. ?Tegelikult peaks see number olema vähemalt viiekohaline.?
    Kaubakoguse ebanormaalselt väikese väärtuse põhjuseks on üksikesemete ülimadalad deklareerimishinnad. Nii on tollis naiste rinnahoidjaid deklareeritud 4 krooni tükk ja sokke 50 senti paar.
    ?Me ostamegi kaubad Poolast odavalt, aga toll sunnib meid deklareerima kõrgema hinnaga,? rääkis üks kaubatoojatest, Andrei. ?Toll ise seab sellised tingimused, et me petaksime.?
    Oma sõnade kinnituseks tõi ta välja paberilehe, kus kauba käibemaksustamise aluseks oli võetud pool erinevate kaupade keskmisest hinnast Eesti turgudel.
    ?Meie aga ei müü nii kallilt,? rääkis teine kaubatooja, Galja. ?Lisaks läheb kolmandik toodud kaubast praagiks.?
    Leedust deklareerimata kaubaga tulnud reisijad püüdsid apelleerida ka kaupade 5000-kroonisele maksuvabale piirile. See aga rakendub vaid juhul, kui tegemist ei ole kaubandusliku eesmärgiga. Toll ei jäänud uskuma ühe reisija väidet, et tema toodud nelikümmend käekotti on isiklik kaup.
    Kaubavedajate soov kaup tagantjärele deklareerida ei leidnud tollitöötajate seas samuti aktsepteerimist ja nad jätkasid tollieeskirjade rikkumise kohta protokollide vormistamist. Üleeile õhtuks oli vormistatud 58, eile keskpäevaks juba 94 protokolli.
    Arvestades, et iga kaubareisija jättis viimastel päevadel Ikla piiripunktis deklareerimata kasvõi 10 000 krooni eest kaupa ja kaubaturiste oli rohkem kui 100, pidas toll teisipäeval alanud aktsiooni tulemusena kolme päevaga kinni miljoni krooni eest salakaupa.
    Kogu Leedust tulnud kaupa toll siiski kätte ei saanud, sest teisipäeva öösel hakkasid kontrolli ootel reisijad kaupa hõlma all tollikontrolli tsoonist välja viima neile Iklasse vastu tulnud sõiduautodele. ?Esialgu me seda ei märganudki, kuna keskendusime tööle angaaris,? rääkis Helm. ?Siis ega nägime seda ja seisin neile teele ette.?
    Kaubavedajad, kes varem olid püüdnud tollikontrolli boikoteerida, keeldudes kaupa ette näitamast, taltusid Helmi märguande peale ja nii jäi ulatuslikum kauba hõlma all edasi toimetamise aktsioon ära.
    Trahvi kartuses läksid Leedust tulnud kaubareisijad aga selleni, et ei tunnistanud omaks suurtes kogustes kaupa, pannes vastutuse transpordivahendi valdajale ehk bussijuhile.
    Kolmapäeval peremeheta jäänud kümned ruudulised kaubakotid ja pappkastid seisid veel eilegi trellitatud tollikontrolliruumis, kust need piirivalvurite abiga lattu toimetati. ?Kotid tuleb mujale vedada, et anda tollitöötajatele võimalus tavapäraseks tööks,? rääkis Helm, viidates vormikandjatele, kes olid oma kirjutuslaudadega kotte täis ruumist suurde saali üle kolinud.
    Deklareerimata kauba hulka üldises kaubakoguses näitab tollitöötajate sõnutsi kasvõi see, et eile hommikul Poolast tulnud bussi reisijad said pärast kontrollimist bussi tagasi viia väikese osa kaubast. Ülejäänu tõsteti angaari seina äärde hindamist ja kauba omaniku trahvimist ootama.
    ?Üle poole kaubast jääb kindlasti siia,? kinnitas Edela tolliinspektuuri talituse juhataja Imre Rubin.
    Samal ajal helistasid mitmed kauba tegelikud omanikud tollipunkti ja otsisid oma kaupa taga. Kauba nendeni jõudmine võib aga kaua aega võtta. ?Tollil on sellega tegelemiseks aega kaks aastat,? sõnas Rubin.
    Kahe aasta jooksul peaksid selguma ka trahvisummad, mis võivad ulatuda kuni kauba kolmekordse väärtuseni. ?Kui salakaupa oli 50 000 krooni eest, võime määrata 150 000kroonise trahvi,? rääkis Rubin. ?Reeglina aga nii suurt trahvi pole tehtud.?
    Marek Helmi sõnul oli reisijate ja kaupade rohkuse tõttu nende kontrollimine Ikla piiripunktis vaevarikas. ?Alustasime korraga sisse tulnud busside kontrollimist teisipäeva pealelõunal ja lõpetasime kolmapäeva öösel.?
    Neljapäeva hommikul kell kuus aga saabus tollipunkti veel üks buss, milles olnud kaupa kontrolliti päeval kella neljani.
    Kui kaua aktsioon jätkub, ei soovinud Helm öelda.
    Kaubareisijaid on toll tänavu kontrollinud ka varem. Nii avastati 10 juulil Poolast Murati piiripunkti saabunud 12 turureisijaga bussist viiel isikul veel deklareerimata kaupa 160 000 krooni väärtuses. Kaup, milleks oli 1007 paari jalatseid ning 1163 ühikut riideesemeid ja pesu, peeti kuni otsuste tegemisteni kinni.
    Käibemaksu, mis kogu tollitulude laekumisest moodustas 74,5%, koguti tänavuse aasta esimesel poolel 4,9 miljardit krooni, eelmise aastaga võrreldes suurenes laekumine neljandiku võrra.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.