Riigi PRi esimene eesmärk ? rohkem turiste

01. august 2001, 00:00

Eestile otsitakse küll oma Nokiat, küll Eesti märki. Käivitumas on aastas 30?50 mln krooni maksev mainekujunduskampaania, millega Eestist kuum kaubaartikkel kujundada soovitakse.

Äripäeva arvates peaksid riigi mainega tegelejad esimeses etapis seadma endale eesmärgiks turistide arvu suurendamise.

Loomulikult on ülimalt tähtsad ka välisinvesteeringud, Eesti promomiseks kõlbavad ka märksõnad transiitmaa, madalad maksud, Vene turu lähedus jne. Ent mingi valdkond peab olema prioriteet, muidu tähelepanu ja tegevus lihtsalt hajub. Turism tõi eelmistel aastatel Eestisse tunduvalt rohkem raha kui otseinvesteeringud.

Turismi sihtrühm on märksa suurem kui võimalikud tehaste rajajad. Võib öelda, et samas on see palju hajusam ja ebaühtlasem, sõltub ilmast ning paljudest teistest pisiasjadest. Teisalt aga mõjutab majanduskonjunktuuri halvenemine rajatud tehast jälle tunduvalt rohkem kui turismi.

Turismist saab kasu väga suur hulk ettevõtjaid. Peaaegu 90% ettevõtetest on väikeettevõtted ja neist üle poole tegutseb teenindussektoris. Nende kätte toob turist põhiliselt oma raha. Väikeettevõtlus saab rohkem tuult tiibadesse ja jõukus suureneb. Veel üks nüanss ? turist jätab raha siia, investor tahab aga, et tema toodud raha kasumit teeniks (milles pole midagi halba), et see jälle Eestist välja viia. Kui turistile siin meeldib, kui ta saab positiivseid emotsioone, reklaamib ta ise Eestit edasi. Ja ? mine tea, ehk eksib mõni potentsiaalne investorgi Mallorca asemel Maarjamaale.

Tõsi, n-ö lihtsurelik turist on mõnes mõttes kasulikumgi. Kui rahajõmm piirdub vast ainult päevase (heal juhul kahese) konverentsiga Tallinnas, läheb lihtsamat sorti huvireisija ka maale. Kuhu teda meelitada tulebki, pakkudes matkaradu, palkmajakesi ööbimiseks jne.

Asjalikke matkaradu tekib meil väikestviisi, värskeimana meenub rada Saaremaal Koigi rabas. Samas, kui agaralt me levitame infot nendesamade turismiobjektide kohta Soomes-Rootsis? Seal on autoga reisimine väga mugav. Sind külvatakse infoga üle. Nii peab see olema ka meil. Keskenduda tuleks enim Skandinaaviale, Lähi-Euroopale, Peterburile. Eesti asukoht turismi kontekstis pole just hiilgav ? madal maa suhteliselt jahedas kliimas. Seda enam tuleb vaeva näha, et see, mis olemas, tooks turisti siia. Selleks et ta tuleks, peab ta aga teadma, mis teda ees ootab. Peab teadma, et naabrimees tundis end siin väga hästi.

Me võime ju unistada vormelirajast, kuid katsuks kõigepealt suusatamise MK etapigi raudselt kalendrisse saada. Võib-olla juhtub, et Eestile kukub kunagi jälle Eurovisiooni korraldamise õigus, ent selle peale lootma jääda ei saa. Esmalt tuleb meelitada siia võimalikult palju nn igapäevaturiste, ehk piltlikult öeldes muuta meie Manilaiud money-laidudeks, kuhu turist aasta läbi oma raha toob.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:46
Otsi:

Ava täpsem otsing