Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna koalitsioonilepe sai allkirjad
Mootorsõidukimaks kehtestati eesmärgiga finantseerida teedeehitust. Igal aastal on Tallinna eelarvesse mootorsõidukimaksust laekunud ca 30 miljonit krooni, sel aastal 36 miljonit. Teetöödele läheb tänavu aga 400 miljonit krooni. Reformierakondlane Maret Maripuu on varem Äripäevale öelnud, et mootorsõidukimaksu näol pole tegu märkimisväärse summaga linna eelarvest.
Lisaks lubab koalitsioonileppe eelarvepoliitika osa säilitada maamaksu senise taseme ning vaadata üle kommunaalteenuste hinnapoliitika iga-aastase eelarvemenetluse käigus.
Tuleva aasta linnaeelarvest on planeeritud täita Keskerakonna ja Reformierakonna valimislubadused, mille hinnanguline väärtus on 100 miljonit krooni.
Ühtlasi reorganiseerib Tallinn säästva arengu ja planeerimise ameti (SAPA), taastades tarbija- ja keskkonnakaitse üksused ning linna peaarhitekti ametikoha.
Tallinna abilinnapea Toivo Ninnase hinnangul polnud SAPA loomine õnnestunud eksperiment. ?Kokku pandi ju kolm ametit ja linna planeerimine jäi sisuliselt tagaplaanile,? põhjendas Ninnas koalitsiooni kava Jüri Mõisa linnapeaks olemise ajal loodud SAPA reorganiseerida.
2000. aastal töötas transpordi-, keskkonna- ja linnaplaneerimise ametis kokku 171 inimest, kellest reorganiseerimise tulemusel jäi SAPAsse alles 101. Tänavu jaanuaris oli see arv suurenenud 18 inimese võrra, nii et täna töötab SAPAs 120 inimese ringis.
Koalitsioonileppe kohaselt jätkab linnavalitsus ka teedeehitust. Kaasates riigi-, erasektori ja ISPA raha, jätkab linnavalitsus Põhjaväila ehitust ja alustab Lõunaväila rajamist. Ehitab välja Lasnamäe kanali ja eritasandilise Mäekalda ristmiku, Haabersti mitmetasandilise ristmiku, Mustakivi tee pikenduse Piritani, Rahu tee, Smuuli tee pikenduse Suur-Sõjamäeni, jätkab Tartu maantee renoveerimist, renoveerib Narva maantee kesklinna osa, Pärnu maantee Järvelt linna piirini, Kadaka puiestee, Männiku tee, Merivälja tee, Nõmme tee, Tondi tänava ja Peterburi maantee.
Reformierakond ja Keskerakond lubavad rajada linnas avalike tualettide võrgu. Samuti korrastada bussijaama, Balti jaama ja Tallinna sissesõiduteede piirirajatised. Leppes lubavad võimuparteid käivitada ulatusliku haljastuse, puude istutamise ning muru uuendamise ja hooldamise programmi. Lisaks alustada Vabaduse väljakust korrastatud linnakeskuse kujundamist ning kanalisatsiooni rajamist seni kanalisatsioonita linnaosades.
Ühe punktina on toodud välja ka Tallinna mereäärse ala arendamine eesmärgiga luua Patarei piirkonnast Tallinna haridus- ja kultuurilinnak.
Tarbijakaitse tuuakse Tallinna tagasi ning detailplaneeringute menetlemise süsteem muudetakse paindlikumaks ja kiiremaks.