Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Juustuostja ning juustutootja valivad juustu hinna järgi
Eesti põllumajandusülikooli hinnangul pannakse Eestis juustu peamiselt võileivale ja ostja ning tootja valikuid määrab madal hind.
?Küsimus pole selles, kuidas promoda, kui eesti elanik juustu ei suuda osta. Küsimus on elatustasemes,? iseloomustas juustutootmist ja -kaubandust Väino Poikalainen, Eesti põllumajandusülikooli piimainstituudi dotsent.
Poikalainen ütles, et Eestis on juustutootmiseks olemas piisav tootmisressurss ja piisav hulk toorainet, ajalooliselt on kujunenud oskusteave, saadaval koolitus. On olemas ka kriitiline hulk tarbijaid, ent nende rahakott pole piisavalt paks.
Sestap on vajaka ka juustude tootearenduseks piisav teadustöö, tootearenduskeskused ning tootjaid, turustajaid ja tarbijaid ühendav organisatsioonide võrk.
?Prantsusmaal annab selline võrk silmad ette ka riigistruktuuridele,? rääkis Poikalainen.