• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Renault Megane II oma klassi turvalisim

    Sel teisipäeval avalikustati Roomas järjekordse ulatusliku EuroNCAP turvatesti tulemused, kus saadeti vastu seina ühtekokku 18 uut automudelit. Neist 4 said maksimaalsed viis tärni, 11 igati tubli neli tärni ja kolm autot tänapäeval juba suhteliselt kesise tulemuse: 3 tärni.
    Maksimumhinde vääriliseks hinnati Renault Vel Satis, Mercedes-Benzi E-klass, Saab 9-3 sportsedaan ja Renault Megane II. Oleks imelik, kui Renault Vel Satis ja Mercedes-Benz poleks viit tärni saanud, sest isegi klass väiksemad Laguna II ja Mercedese C-klass olid juba mõnda aega ?viieliste? kirjas. Seni küll ainsatena. Ka uue Saab 9-3 sportsedaani turvalisuses ei kahelnud keegi, sest Rootsi autotööstuses on ikka pandud rõhku just reisijate ohutusele ning juba 1999. aastal toodetud Saab 9-3 tunnistati EuroNCAPs nelja tärni vääriliseks. Tol ajal oli see igati kõva sõna.
    Küll aga tekitas üksjagu kõmu väike-keskklassi kuuluva Renault Megane II kuulutamine viie tärni vääriliseks. Selle klassi puhul peetakse väga heaks tulemuseks ka nelja tärni ja kui Renault tehase esindajad mõne aja eest Luksemburgis uue Megane?i esitlusel ütlesid, et loodavad saavutada EuroNCAPs viis tärni, kutsus see autoajakirjanike seas esile üleüldise turtsatuse. Arvati, et kuna Laguna sai esimese autona maailmas viis tärni, on Renault? tootjaid haaranud suurusehullustus. Väike-keskklassi auto ei saa olla ju sama turvaline kui keskklassi auto. Kuid selgub, et saab küll. Otsekokkupõrkes teenis Megane 14 punkti (maksimum 16) ja külgkokkupõrketestis 18 punkti (maksimum 18).
    Teise sama klassi autona testiti Toyota Corollat, mis teenis kokkuvõttes 4 tärni. Otsekokkupõrkes sai Corolla 12 ja külgkokkupõrkes 16 punkti. Seegi on igati korralik tulemus, sest näiteks 2001. aastal toodetud Nissan Almera teenis varasemas testis otsekokkupõrkes vaid 9 punkti, ehkki ka tema on 4 tärni vääriliseks tunnistatud.
    Viimase testi n-ö läbikukkujad olid aga Chrysler PT Cruiser, Suzuki Grand Vitara ja Land Rover Freelander, mis kõik teenisid vaid kolm tärni. Seevastu Hyundai Santa Fe tunnistati nelja tärni vääriliseks, võrdselt Mercedese M-klassi maasturiga. Rääkimata igati tubli nelja tärni vääriliseks tunnistatud väikeautodest Citroen C3, Seat Ibiza ja Ford Fiesta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Andi Pleskovski: laopindade turul valitsevad uued trendid
Neil, kel on kiirelt sobivat laopinda tarvis, tasub kärme olla, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Neil, kel on kiirelt sobivat laopinda tarvis, tasub kärme olla, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Evergrande jättis ka armuajal võlamaksed tegemata Ettevõte liigub pankroti poole
Hiina kinnisvaraarendaja Evergrande ei maksnud 30päevase armuaja jooksul osasid võlgasid tagasi, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed Reutersile. See võib tähendada, et massiivset ettevõtet ootab peagi pankrot.
Hiina kinnisvaraarendaja Evergrande ei maksnud 30päevase armuaja jooksul osasid võlgasid tagasi, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed Reutersile. See võib tähendada, et massiivset ettevõtet ootab peagi pankrot.
Ehitusettevõtete TOP: hinnatõusud pole enam järsud, vaid igapäevased
Seekordses Äripäeva TOPi saates räägime ehitusettevõtete TOPist. Suuremad ehitusprojektid on üsna pikaajalised ja praeguse hinnatõusulainetuse ajal on väga keeruline tööde maksumust prognoosida. Nii on ehitusturul tekkimas lepingud, kus peatöövõtja marginaal on fikseeritud, kuid ehitusega seotud kulud tasutakse avatud arvete alusel.
Seekordses Äripäeva TOPi saates räägime ehitusettevõtete TOPist. Suuremad ehitusprojektid on üsna pikaajalised ja praeguse hinnatõusulainetuse ajal on väga keeruline tööde maksumust prognoosida. Nii on ehitusturul tekkimas lepingud, kus peatöövõtja marginaal on fikseeritud, kuid ehitusega seotud kulud tasutakse avatud arvete alusel.
Eestis kaks elektritootjat rivist väljas, hind kasvab päeval üle 500 euro Elektri import Venemaalt on tugevalt pärsitud
Elektri hinna rekorditest saab viimasel ajal teatada igal esmaspäeval, kuid veelgi kurvem pilt vaatab vastu homme, kui keskmine elektri hind kasvab pea 470 eurole, mis on kümme korda kõrgem kui Eesti pikaajaline keskmine. Oma mõju on kindlasti ka Vene elektriimpordi piiratud mahul.
Elektri hinna rekorditest saab viimasel ajal teatada igal esmaspäeval, kuid veelgi kurvem pilt vaatab vastu homme, kui keskmine elektri hind kasvab pea 470 eurole, mis on kümme korda kõrgem kui Eesti pikaajaline keskmine. Oma mõju on kindlasti ka Vene elektriimpordi piiratud mahul.