Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piirile toppama jäänud stendid messile ei jõua

    Kuna mess kestab tavaliselt 2-3 päeva, siis juhul, kui saadetised täpselt õigeks ajaks sihtkohta ei jõua, lõpeb üritus eksponendile fiaskoga.
    Kui Eesti ettevõte on otsustanud end välismessil eksponeerida, kuulub ta esmaste ülesannete hulka pädeva logistikapartneri leidmine. Logistikafirma valikul on tugev argument varasemate messiprojektide edukas läbiviimine. Valikuid tehes peaks esmalt välja selgitama kas logistikafirmas on spetsiaalne messiprojektidega tegelev meeskond, kes enne, kui eksponaadid teele saadetakse, detailselt selgitab, mis nendega sihtpunktis toimub ning kuidas need lõpuks turvaliselt tagasi jõuavad. Logistikafirma võime messil osalejat kõigis aspektides konsulteerida on partneri valikul tähtsaim, sest ebakompetentsus näiteks kauba saatedokumentide vormistamisel võib messile mineku täielikult nurjata kauba kinnijäämisega mõnes tollipunktis.
    Messilogistika täisteenusepaketti on logistikafirmast kasulik tellida juhul, kui ettevõtja pole ise tolliprotseduuride detailidega tihti kokku puutunud ning ei oma selget ettekujutust ka ülejäänud logistilistest toimingutest. Logistikafirma töötajad, kes igapäevaselt messiprojektidega tegelevad, suudavad kindlasti paremini logistilisi protsesse juhtida ning kiiremini probleemidele lahendusi leida.
    Messiga seotud logistikateenuse puhul koordineerib logistikafirma eksponaatide vedu kogu transpordiahela ulatuses, võttes arvesse kõik kliendi soovid ja nõuded. Samuti varustab logistikafirma eksponeerijat põhjalike tegevusjuhistega, vahendades sihtriigist messikorraldaja või logistikafirma agendi kaudu kogu konkreetse messi korraldamisega seonduva info.
    Üle maailma toimuvate messide logistikaprojektide edukas läbiviimine eeldab logistikafirmalt spetsiaalkogemustega globaalse agentide võrgustiku olemasolu. Kasutades tugeva globaalvõrgustikuga logistikapartnerit, võib Eesti firma rahvusvahelisele messile minnes sihtriigis toetuda logistikafirma kohapealsete agentide abile, kes hoolitsevad igakülgset tema kauba eest.
    Messilogistika projektide eduka läbiviimise olulisim eeldus on piisav ettevalmistusaeg ja detailne planeerimine. Planeerimise käigus määratakse täpsed tarneajad, saadetiste mahud, erinõuded saadetiste käsitlemisele ja transpordivahenditele, kauba väärtus jms. Teatades messil osalemisest logistikafirmale vähemalt kuu võrra ette, on võimalik eelnevalt läbi rääkida kõigis detailides, ka näiteks sihtriigi messihallis osutatavate teenuste hindades. Samuti on kuuajalise etteteatamise puhul võimalik saadetisele taotleda vastava riigi Kaubandus-Tööstuskojast ajutise impordi ja ekspordi transiitdokument ATA-Carnet, mis lihtsustab oluliselt paljusid tolliprotseduure, kuid nõuab aega ja hulga dokumentide täitmist.
    Kuna iga messilogistika tellija on unikaalne ja spetsiifiliste vajadustega, peab logistikafirma olema alati valmis pakkuma paindlikke terviklahendusi. Messe teenindavad logistikafirmad peavad olema võimelised ühe transpordiliigi tõrke korral saadetise kiiremale transpordiliigile ümber tõstma. Kui näiteks merel tõuseb torm ja selgub, et planeeritud meretransporti kasutades saadetis õigeaegselt messile ei jõua, peab logistikafirma olema suuteline messisaadetise kiiresti lennutranspordile suunama.
    Messi logistika toimub ülitäpse ajagraafiku alusel. Kõik maha- ja pealelaadimised toimuvad täpse kellaaja järgi. Messidel kasutatakse tihti liisitud tehnikat, seetõttu nõuab iga liigne viivitus liisijalt täiendavaid rahalisi vahendeid. Messilogistika tellijad on reeglina ülimalt huvitatud tehnika võimalikult kiirest kohaletoomisest ning peale messi äraviimisest.
    Messikaupade kiirel üle riigipiiride liikumisel on tähtis, et logistikafirma oleks tollistruktuuride silmis usaldusväärne. Tihti on tollipunktide ladusa läbimise jaoks otsustav, kas logistikafirma kannab saadetise eest finantsvastutust ja annab tollile vastavad garantiid.
    Messil osaleja seisukohalt on logistikapartneriga palju mugavam suhelda, kui see võimaldab messiga seotud osapooltel läbi oma IT süsteemide koordineerida saadetiste liikumist, kasutada asjassepuutuvaid abimaterjale, tegevusjuhiseid ja dokumente.
    Reeglina võtab logistikaettevõtte Eesti messiteami töötaja messi toimumiskoha võrgustikuagendiga ühendust ning teostab sihtkohas, vastavalt tellija soovile, teenuste tellimise. Suurte logistikafirmade globaalvõrgustikes töötab kas osas või kõigis suuremates riikides, oleneb firmast spetsiaalselt messidega tegelev meeskond, kes on riigis toimuvate messide ja näituste ?köögipoolega? hästi kursis. Messide territooriumil tuleb tavaliselt hoolitseda selle eest, et messikaubad õiges kohas maha võetakse, messiboksi toimetatakse, kaubaalused ja pakendid ajutiselt selleks ette nähtud paika ladustatakse jne. Messide territooriumil tuleb tavaliselt hoolitseda selle eest, et messikaubad õiges kohas maha võetakse, messiboksi toimetatakse, kaubaalused ja pakendid ajutiselt selleks ette nähtud paika ladustatakse jne.
    Schenker kontsernis on loodud spetsiaalne messiportaal www.schenkerfairs.com , kus on võimalik hankida infot kõigi maailma suuremate messide kohta. Päringusüsteemist saab otsida messe ärivaldkonna või asukoha järgi, saab teada, kes on messi peakorraldaja. Klikates konkreetsele messile, kuvatakse asukohariigi messilogistika meeskonna nimed ja kontaktandmed. Samuti on portaalis ära toodud teenuste põhitariifid, paljude messide puhul ka markeerimise, pakendamise ja veo instruktsioonid.
    Autor: Jaanika Kula
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.