Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Siider, džinn ja kali on Saku kasvumootorid
Eesti suurim õlletootja teatas eile Tallinna börsile, et firma puhaskasum oli kolmandas kvartalis 36,8 mln krooni. Aasta varem oli samal perioodi kasum 18,4 mln krooni. Käive kasvas kolmandas kvartalis 1,5 protsenti, 243,1 mln kroonini.
Nii Hansabank Marketsi kui ka Ühispanga analüütikute sõnul ületas Saku kasum ootusi. ?Kasum oli tunduvalt tugevam, prognoosisime kolmandas kvartalis kasumi kasvuks 40%, aga tuli 100%,? ütles Hansabank Marketsi analüütik Mihkel Torim. Saku müük vastas Torimi ootustele.
?Saku kvartalikasum oli üle ootuste tugev, müügi kasv oli jätkuvalt nõrgapoolne,? märkis Ühispanga analüütik Sander Danil. Analüütikud kaaluvad kogu aasta kasumiprognooside tõstmist.
Saku Õlletehase finantsdirektori Tarmo Lehtmetsa sõnul on suure puhaskasumi taga kolm põhjust. Esiteks oli väga edukas muude alkohoolsete jookide müük, esireas on siidrisari Kiss ja Saku Gin Long Drink. Teiseks on suudetud kulusid kokku hoida: osa teenuseid on müüdud välja, ühishankeid on tehtud BBH grupi ettevõtetega ning kärbitud on ka reklaami- ja personalikulusid. Kolmandaks jäi mullune kolmas kvartal alla ettevõtte ootustele seoses suurte kampaaniakuludega kangete õllede segmendis.
Ühispanga analüütik Sander Danil kommenteeris, et Saku reklaamikulud vähenesid 43 ning personalikulud 13%. ?Arvestades konkurentsi tihenemist ja mitmeid kampaaniaid on reklaamikulude vähenemine eriti ootamatu,? märkis Danil.
Üheksa kuu kokkuvõttes kasvas Saku puhaskasum ligi viiendiku, 53,3 miljoni kroonini, käive kahanes seevastu 2,4 protsenti, 597 miljonile kroonile. Ettevõte tõi käibe kahanemise põhjusena välja ringleva taara realisatsiooni vähenemise 34,3 miljoni krooni võrra, kuna vähenenud on kogu Eesti õlleturu maht ning kasvanud on ühekordsete pakendite osakaal.
?Jääme tervikuga rahule. Kuigi õlleturg üldiselt langes, suutsime hoida oma liidrikohta,? kommenteeris Lehtmets tulemusi. Ta lisas, et lähiaja eesmärk on saavutada kalja- ja limonaaditurul 15% turuosa. Täna on Sakul Eesti kaljaturust 11% ja limonaadituru osakaalu on veel raske hinnata, sest turule siseneti kõigest nädala eest. Kogu aasta kokkuvõttel loodab ettevõte teha parema tulemuse kui mullu.
Hansa- ja Ühispanga ekspertide sõnul kaotab Saku kohalikul turul jätkuvalt turuosa. Danil ütles, et aasta peamisel õllemüügi perioodil 3. kvartalis oli ettevõte turuosa siinsel turul 41,5% ja 9 kuuga kokku 42,7%. Mullu kolme kvartali kokkuvõttes omas Saku veel ligi 47%-list turuosa. ?Turuosa langus on oodatust kiirem,? möönis Danil. Ta lisas, et turgu ei ole kaotatud peamisele konkurendile Tartu Õlletehasele, vaid pigem odavama hinnaklassi importõlledele.
Saku on siiani maksnud stabiilselt 5 krooni dividendi.
Danili sõnul on Saku aktsia praegusel hinnatasemel siiski veidi ülehinnatud, kuid samas märgib ta, et Saku on endiselt nn osta-ja-hoia aktsia, mis sobib stabiilset dividenditootlust otsivale investorile. Hansapanga eksperdi Torimi sõnul tasub Saku aktsiat samuti hoida. Hansabank Marketsi hinnasiht aktsiale on 75 krooni, Torim ei välista ka hinnasihi tõstmist.