Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Netimüüjate lubadused katteta

    Viimasel ajal on hakanud tekkima Eestisse uute autode müüjaid, kellel puudub igasugune esindus, rääkimata laost ja garantiihooldusest, ainsaks kontaktiks on kodulehekülg, telefoninumber ja e-posti aadress.
    Küll aga lubavad nad autosid kohale tuua oluliselt odavamalt kui ametlikud esindajad. Ehk nagu üks ettevõte oma kodulehe avaküljel teatab: ?Ametlike esindajate klaaspaleede ja ladudes seisvate autode all kinni olev raha tuleb ju lõppkokkuvõttes kliendi taskust. Meil ei ole klaaspaleed, meil ei ole ka ladu Tallinnas, kõiki teenuseid, mida autoostja tegelikult vajab, ostame sisse ja klaaspalee pealt kokku hoitava raha arvelt pakume kliendile soodsamat hinda.?
    Autoostjale esmapilgul igati ahvatlev idee on ajanud uute autode müüjad veelgi rohkem pahasemaks ja tekitanud autoturul veelgi suuremat segadust. Eeskätt kannatavad selle all kliendid, kes enam ei tea, mida sellistest nähtustest arvata, esindused aga peavad lisaks sellele, et keegi müüb nende esindatavaid autosid odavamalt, hiljem hättasattunud klientidele abi otsima ja margi imago nimel autoomanike ees vabandama.
    Nagu näitavad esimesed kogemused, algavad segadused isegi juba enne seda, kui üksiküritajast müüja on jõudnud õieti tegutsemagi hakata.
    Näiteks veebiaadressil www.euautoimport.ee reklaamib Tallinnas, Kuhlbarsi 1-421 registreeritud ettevõte nimega EU Autoimport end kui uute sõiduautode müüjat, kes toob auto kohale 10?25% odavamalt ametlikest müüjatest. Firma teeb väidetavalt koostööd Sampo Liisinguga, kes ostu rahastamise eest hoolt kannab.
    ?Meil selle firmaga mingit koostöölepingut sõlmitud küll ei ole,? on AS Sampo Liisingu sõidukiliisingu müügijuht Andres Puss ka ise sellest infost üllatunud. Ta on küll sellise ettevõtte olemasolust teadlik ja neil on ka võimaliku koostöö teemal juttu olnud. ?Ega me sellest koostööettepanekust just väga vaimustuses olnud, aga me ka ei välistanud seda. Kui inimene tahab osta auto kellegi EU Autoimpordi vahendusel, siis loomulikult ei saa me teda ainuüksi sellepärast liisingust ilma jätta,? lausub Puss, kes peab selliste ettevõtjate sammu väga julgeks ja ei ole sugugi vaimustuses, et Sampo Liisingut ilma konkreetse lepinguta firma kodulehel koostööpartneriks nimetatakse.
    Eesti esimese autokaubamaja, ASi Premium Motors nõukogu liige Tiit Arge seevastu ei imesta millegi üle. ?Selliseid nähtuseid on juba Eestis mitmeid ja EU Autoimport on vaid üks neist, kes üritab n-ö põhitöö kõrvalt automüügiga õnne proovida. Ja tuleval aastal saab neid olema veel rohkem,? lausub Arge, kellele teadaolevalt on antud firma taga keegi pankrotihaldur, kes Mainori majas asuvas kontoris üritab autoäriga lisaraha teenida.
    Sellised ettevõtted Arge sõnul autoturgu tervikuna oluliselt ei mõjuta, sest umbes poole aasta pärast lõpetab enamik neist oma tegevuse. ?Et jääda automüügis püsima, on eelduseks piisav finantskapital, mida sellistel kontorimüüjatel reeglina ei ole. Seetõttu peavadki nad võtma ette olulise summa käsirahana,? lausub Arge, rõhutades, et Premium Motorsit ei saa selliste müüjatega mitte kuidagi ühte patta panna. Neil on konkreetne esindus koos konkreetse finantssüsteemi ja lepingupartneritega.
    Üheks peamiseks mudeliks, mis Eesti turul võiks EU Autoimpordi pakutavast rahvale huvi pakkuda, on Nissan X-Trail, mille hind 40 000?50 000 krooni odavam kui ametliku esindaja juures.
    ?Ühest küljest on see summa Eesti ostjale kahtlemata piisav argument ostuotsuse juures, aga kui sel autol midagi juhtub, siis peab ta selle kõik omast taskust kinni maksma. Jutt lubatud garantiist on mull, millel tegelikkuses ei saa olla mingit konkreetset katet,? lausub ASi Nissan Balti marketingijuht Ringo Rahumeel.
    Nissani puhul saab garantii avada ainult volitatud esindaja ja kui auto on ostetud mujalt, siis tehakse see küll rikke puhul korda, kuid seda juba ostja enda kulul ja alles siis hakatakse auto tausta uurima. Kui juhtub purunema näiteks mootor, siis selle hind jääb juba 100 000 krooni piiresse. Väljaselgitamine, kas antud autole on keegi kusagil avanud garantii või mitte ja kas tehas aktsepteerib antud juhtumit antud piirkonnas, võtab aega kuid. ?Nissan Balti seisukoht on, et kuni pole teada sedagi, kas konkreetne auto on üldse vastavuses näiteks meie kliimatingimustega, siis tal mingit garantiid Eestis ei saa olla,? lausub Rahumeel.
    - Viktor Siilats, ASi Info-Auto juhataja
    Interneti kaudu tegutsevad õnneotsijad üritavad praeguses sogases vees veel mõne kala püüda ja siis hiljem kliendi ametliku esindaja kaela saata. Klient võib esmapilgul tõesti arvata, et ta võidab, aga tegelikkuses võib saada kaela kuhjaga probleeme. Auto eest küsitakse ettemaksu, aga tegelikkuses ei pruugi saada üldse sellist kaupa, nagu soovitakse, auto võib üldse mitte kohale jõuda ja kogu ette antud raha võib lihtsalt ära kaduda. Mida päev edasi, seda selgemaks hakkab ELi teema saama ja täna võib juba öelda, et taoliste uute autode vahendajate tegevus muutub ebaseaduslikuks. ELi uutes diilerlepingutes on sees punkt, et ametlik esindaja tohib autot müüja üksnes lõpptarbijale. Kui vahendajate puhul on tegemist teadliku müügitööga, siis petetakse volitatud müüjat, esinedes lõpptarbijana, kui reklaamida aga seejärel ennast kui uute autode müüjat, on petetud nii tehase esindajat kui klienti, kellele on jagatud katteta lubadusi.
    Sellised kaupmehed lasevad ametlike esinduste seljas liugu ja see ei ole aus äri. Loodetavasti panevad seadused lähitulevikus asja paika, kui ei, siis on olemas hoovad, kuidas nende tegevus seaduste ja heade äritavadega vastavusse viia.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.