Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Emor uurib telesaadete vaataja elustiili

    Emor täiustas möödunud aasta lõpus teleauditooriumi mõõdikuuringut ja nüüdsest saab lisaks vanusegrupiliigitusele teavet selle kohta, kas konkreetne isik soovitud vanuselisest sihtgrupist sobib elustiililt teie tootega: kas ta on aktiivne või passiivne, on ta brändilojaalne või mitte, eelistab ta traditsioonilist lähenemist või uuendusi.
    Saadud tervikpilt tarbijast teeb reklaamisõnumi koostamise turundajale oluliselt lihtsamaks, sest kui sihtrühma nn pehmed väärtused, temale mõeldud sõnumi visuaalne kuju ja idee pole omavahel kooskõlas, kulutab turundaja raha, et veenda valet inimest vales asjas.
    Teleauditooriumi mõõdikuuringuga edastatakse andmeid klientidele iga päev. Jooksvalt on võimalik analüüsida ka ühe või teise saate vaataja, aga ka reklaamikampaania nägija pehmeid väärtusi.
    Näiteks uue moodsa spordiklubi avamise teavituskampaania. Seni kasutati sõnumi suunamisel sihtrühma ?vanus 18?45, keskmine ja kõrgem sissetulek?. Kasutades TeleRISCi lähenemist on aga võimalik paralleelselt kasutada sihtrühma kirjeldust ? ?uuendusmeelne, eelkõige enda heaolule ja naudingule mõtlev ning aktiivne.?
    Esmapilgul näib, et vanuse, soo, sissetuleku ja hariduse määramine defineerib sihtrühma täpsemalt, kuid kontakti sisuliselt kvaliteedilt annab väärtushinnangute kasutamine oluliselt parema tulemuse. Näiteks inimese vanus ei pane paika seda, kas ta on sportlik või mitte ? hoopis olulisem on tabada võimalikult palju sportlikke inimesi, ükskõik kui vanad nad on. Inimesele, kes ootab hambapastalt, et see teeks hambad puhtaks, pole mõtet rääkida imelistest mikrograanulitest, mis teevad ?lihtsalt väga ilusaks?. Sellise sisuga sõnum jätab sellise inimese kirjeldatud toote suhtes ükskõikseks, sest sõnumi sisu ja sihtrühm on teineteisega vastuolus, tekivad käärid. Seetõttu aitab TeleRISC reklaamisõnumit suunata õigele sihtgrupile.
    Anne Linnamägi, Kanal 2 reklaamidirektor:
    Uus võimalus mõõta teleauditooriumi uuringus ka pehmeid väärtusi annab turundajale parema ülevaate sihtrühmadest, nende käitumisharjumistest ja väärtushinnangutest. Antud uuringust saavad kasu kõik: nii meediaagentuurid, telejaamad kui ka ettevõtted, kes plaanivad telereklaami kampaaniat. Loomulikult on eeldatav, et klient mõtestab lahti oma brändide sihtrühmad ja kaardistab need väärtushinnangupõhiselt. Nii nagu kogu turundustegevust on võimalik mõõta, võime samamoodi mõõta ka väärtushinnangute uuringute kasutamist. Aga siin ei saa oodata väga kiireid tulemusi, eesmärgid ja suunad on läbi mõeldud pikemaks perioodiks kui üheks kampaaniaks.
    Nele Paves, Trendmarki meediaplaneerija:
    Uue uuringuga (MeediaRISC) saab sihtrühma täpsemalt määratleda, mitte ainult demograafiliselt, vaid juba ka psühhograafiliselt. Tänu sellele saame reklaamid suunata paremini ?õigete hoiakutega? inimestele, uurida sihtrühma süvitsi. Kui rääkida toote, brändi edukast positsioneerimisest, siis muutub oluliseks küsimus sihtrühma mõttelaadist. RISC näitab seda, kuidas peamised sihtrühmad mõtlevad. Uuringuinfo oluliseks abiks teleplaani tegemisel ja lisainformatsiooni saamiseks. Turundajale on see aga kindlasti suur võit, kuna aitab säästa raha ja hoiduda kulutamast ebatäpsetele või valedele kontaktidele.
    Meediaagentuurid kasutavad Risci uuringut abivahendina planeerimisel, kuid samas ongi klient see, kes sellest otsest kasu saab. See on järjekordne abivahend kliendi hüvanguks meie töö paremaks muutmisel.
    Autor: Külli Esko
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Infortar ei suutnud Tallinna börsi plussi vedada
Täna heade majandustulemuste peale tõusnud Infortari plussist üksi ei piisanud Tallinna börsi rohelisse vedamiseks.
Täna heade majandustulemuste peale tõusnud Infortari plussist üksi ei piisanud Tallinna börsi rohelisse vedamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Firma finantside juhtimine: kuidas Wallester muudab mängureegleid
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Suurfirmade palga TOP: mõni teenib preemiaga teise aastapalga
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.