Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Disainimaa Eesti

    Kuna välismaisel disainiturul väikeste ja tundmatute kaubamärkidega läbilöömine pole reaalne, olekski lahenduseks eri ettevõtjate toodangu koondamine ühtse kaubamärgi alla. 2002. aastal sündinud EST-designi kaubamärk ongi koostöös Eesti Sisearhitektide Liidu ja Disainerite Liiduga sel eesmärgil välja töötatud. Kaubamärk on küll juba mõnda aega olemas, kuid kahjuks pole EST-designi projekt seni täies hiilguses käivitunud. Kuid nõusoleku projektis kaasa lüüa on andnud kuulsad nimed ? Maile Grünberg, Martin Pärn, Eero Jürgenson, Tiina Mang jne.
    EST-designi kontseptsioon on lihtne: koondada kokku erinevate Eesti tootedisainerite looming ning esitleda seda Euroopas ning miks mitte ka maailmas ühtse märgi EST-design all. Eestit kui disainimaad saaks tutvustada suurtel välismessidel ning kindlasti ka disainiajakirjades. Toote- ja interjöörikujundusega tunnustust pälvinud Eero Jürgenson rõhutab, et Eesti disaini välismaal propageerimise kõrval on sama oluline teha seda ka kodumaal.
    Mööbliärimees ja EST-designi projekti hing Toivo Rande mainib, et kui ta avaldas kolm aastat tagasi Eesti disaini teemalise artikli Itaalia mainekas disainiajakirjas Interni, sai ta pärast seda kõnesid isegi Mehhikost. Huvi on äratanud ka Eesti tootedisainerite senised ühisnäitused nii Eestis kui ka välismaal ? näiteks 2002. aasta lõpul Helsingis disainifoorumil. Toivo Rande mainib, et Eesti disaini koondamine ühtse brändi alla ei taga kümnekordset müügimahtude suurenemist. Disaintoodete müük toimub ikkagi salongivaikuses, mitte 400 tooli või laua kaupa massostudena. ?Võlu on selles, et ühtse brändi alla koondudes on meil rohkem jõudu teadvustada, et Eesti on disainimaa. Siis saavad ka teised Eesti tootjad oma toodangut välismaal hõlpsamini ja kõrgema hinnaga müüa, sest Eesti toodetel on väärtus taga,? usub Rande.
    Eesti disaini grand old lady Maile Grünbergi häälest on kuulda nördimust ja pisukest nukrust, kui ta kodumaa disaini hetkeolukorda püüab kokku võtta. ?Meil on tööstusi, kus tootedisainer saaks töötada, väga vähe. Disainereid pole tootmises vaja, seetõttu lähevad kunstiakadeemia lõpetajad tööle reklaamibüroodesse. Ausalt öeldes on olukord ahastamapanev,? lisab Grünberg ja nendib nõutult, et kuigi meie disainerid on tasemel, pole neil siin potentsiaali.
    Grünbergi väitega, et Eestis on häid disainereid küll, nõustub valgusteid disainiv Tõnis Vellama. ?Head näited Eesti disainist on kahtlemata Martin Pärn ning Tarmo Luisk ? nemad määravad terve brändi näo,? räägib Vellama kolleegidest, kellest esimene teeb tooteid Thulemale ning teine disainib valgusteid 4ROOMi kaubamärgi ning Disainiarenduskeskuse egiidi all. Vellamale meenub veel üks hea näide disaini rakendamisest. ?Vannitootja Aquator edu põhineb 90% just disainil. Näiteks firma asutaja, juht ja disainer on seal ühes isikus,? iseloomustab Vellama Baltecost lahkunud Villi Pogga edukat ettevõtmist.
    Järelikult ? silmapaistvat tootedisaini ning interjööridisaini leiab Eestist kerge vaevaga. Seda enam on kahju, et EST-designi projekt pooleteise aastaga käivitunud pole. Lootust selleks siiski on, sest praegu on majandusministeeriumi kaasabil loomisel ka disaini infokeskus ning ehk aitab see kaasa ka EST-designi projektil tuule tiibadesse saada.
    Toivo Rande näiteks leiab, et infokeskuse kaudu võib Eestit esialgu välja reklaamida disainiteadliku maana, hiljem aga juba disainimaana. ?Maailmas on ju nii palju infot, et otsuseid tehakse brändide järgi, ning seetõttu peab ka Eesti end brändima. Ning miks mitte brändida Eestit disainimaana!? seletab Rande paljusõnaliselt ja emotsionaalselt, kuidas Eestit maailmas nähtavaks teha.
    ?Meil on küll olemas märk ?Welcome to Estonia?, aga keegi pole öelnud, milline see maa on, kuhu me inimesi kutsume. On väga halb, et ?Welcome to Estonia? projekt pooleli jäeti, oleks pidanud kas lõpuni minema või üldse mitte tegema. Kui Eesti ennast ei brändi, siis jääme me viienda järgu tegijateks,? kinnitab Rande.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.