Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tänavune Genfi autonäitus kujunes varasematest tagasihoidlikumaks
Tänavu 4.?14. märtsini toimunud Genfi autonäituse mõju automaailmale jäi varasemate aastatega võrreldes suhteliselt tagasihoidlikuks ning andis tunnistust Euroopa autotootjate raskustest. Euro tugevuse tõttu on nad sunnitud kasumimarginaale kärpima ning Ford lükkas uue Focuse väljatoomise edasi ? kas hirmust VW Golfi tagasihoidliku müügiedu või millegi muu tõttu, sellest ametlikult juttu ei tehtud. Ka Peugeot? väikeauto 107 näeb ilmavalgust sügisel Pariisis ning ega peale uue Peugeot 407, Seat Altea, uue ?koda Octavia ja veel rea facelift?ide autoturgu oluliselt mõjutavaid uudiseid Euroopa tootjatelt väljas polnudki.
Seevastu Jaapani ja Korea autotootjad kinnitavad Euroopa turul kanda üha kindlamalt. Uus Mitsubishi Colt, uuenenud Toyota Corolla Verso, Nissan Murano jpt annavad põhjust Euroopa tootjatel rihma pingutada. Eriti võimsalt on oma turuosa Vanas Maailmas kasvatanud Toyota ja Mazda ning kelle muu kui ikka eeskätt kohalike autotootjate arvel.
Traditsiooniliselt valiti ka aasta kabriolett, milleks sai sedapuhku Opel Tigra Twin Top.
Uus Mitsubishi Colt järgib oma kujustuses sama joont, millega tuli turule Honda Jazz. Esialgu vaid viieukselise versioonina müügile tulev Colt on Mitsubishi peamine lootus taas Euroopa autoturul kanda kinnitada. Colti kapoti all on mootorid alates 1,1-liitrisest võimsusega 75 hj, samuti on tulekul kahe eri võimsusega diiselversioonid (68 ja 95 hj).
Uus ?koda Octavia ei erine esmapilgul eelkäijast kuigivõrd. Küll aga on tema kujustuses kasutatud märksa nurgelisemaid jooni, auto on varasema mudeliga võrreldes 6 cm pikem, 4 cm laiem ja 3 cm kõrgem. Pagasiruumi mahutavus on kasvanud koguni 30 liitri võrra, ulatudes 560 liitrini. Tegemist on igati praktilise sõidukiga: näeb välja nagu soliidne sedaanauto, tegelikkuses on ta aga praktiline luukpära.
Näituse üks olulisemaid uudiseid, mis vahetab välja senise Eestiski väga populaarse 406. Esialgu esitleti Genfis neljaukselist sedaani, universaalkerega variant oli väljas veel kui kontseptauto. Nii sise- kui ka välisdisainilt on uus 407 igati muljetavaldav ja näeb elusana parem välja kui pildil. Paraku tema tagaistmele pugedes küll sellist tunnet ei tekkinud, et tegemist oleks avara keskautoga.
Nissani linnamaastur Murano tegi debüüdi möödunud aasta lõpus Tokyo autonäitusel, muutudes seejärel USA turule jõudes seal vägagi populaarseks. Nüüd esitleti ka Murano ?euroversiooni?, mis juba sel aastal peaks ka Eesti turule jõudma. Auto kapoti all on 3,5-liitrine V6 bensiinimootor, millel võimsust 345 hj. Pikkuselt on ta võrreldav näiteks Mitsubishi Pajeroga, kõrguselt aga Outlanderiga.
VW Golfi baasil valminud Seati mahtauto debüteeris kontseptina mullu sügisel Frankfurdis. Hoolimata tema pereautolikule välimusele on tegemist igati sportliku sõidukiga. Kõige nõrgem mootor on tal 105 hj, võimsaim aga 150 hj. Müügile tulevad ka diiselmootoritega variandid (105 ja 140 hj).