Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Naftatransiit vähenes mullu
Statistikaameti eilse teate kohaselt vähenes naftatransiit eelmisel aastal 2002. aastaga võrreldes 8%.
?Naftatransiidi vähenemise põhjustas 2003. aasta alguse külmadest tulenenud rasked jääolud ja Eesti suutmatus tagada nendes jääoludes meie rannavete piisav laevatavus. Selle tõttu paigutasid kauba omanikud oma kaubavood ümber, põhiliselt Lätis asuvasse Ventspilsi sadamasse,? ütles kütusetransiidifirma E.O.S. juhatuse liige Sten Aamer.
?Ilm tekitas palju peavalu, Tallinna Sadam ja veeteede amet polnud selleks valmis ning kahjuks tekkis jääprobleem valel ajal ? vahetult enne Riigikogu valimisi,? põhjendas ASi Pakterminal nõukogu esimees Aadu Luukas. ?Üks poliitik küsis avalikult, et kas anname raha jää lõhkumiseks või tõstame pensione. Laevaomanikud ja kindlustusfirmad muidugi kuulsid sellist avaldust ning tõstsid hindu.?
E.O.S. laadis eelmisel aastal 5,8 miljonit tonni rasket kütteõli, mida oli saja tuhande tonni võrra vähem kui aastal 2002. ?Kuna algselt plaanisime koostöös kaubatarnijatega 2003. aastal tunduvalt ületada 6 miljoni tonni suurust aastast kaubamahtu, siis võib öelda, et meie kaubavood vähenesid üsna oluliselt,? ütles Aamer.
Luukase sõnul vähenes Pakterminali kaudu vahendatava kauba hulk eelmisel aastal võrreldes 2002. aastaga 5,4 protsenti.
?Alles eelmise aasta lõpust on siinsetel transiidiettevõtetel õnnestunud kaubavoogusid Eesti suunale tagasi haarata,? ütles Aamer.
?Detsembris kasvasid Pakterminali mahud 25 protsenti, selle aasta jaanuaris-veebruaris on kasv juba ligi 30%, selleks aastaks on prognoosid positiivsed,? lisas Luukas.