Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viru Õlletehas kasvatas järsult turuosa
Õlleliidu teatel on aasta jooksul jätkuvalt tõusnud odava ja kange õlle osakaal. Sellest johtuvalt on mahuliselt tõusnud Viru Õlletehase osatähtsus võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga, seda just odava plastpudelis õlle tõttu.
Esimeses kvartalis müüdi Eestis 19,7 miljonit liitrit õlut, mis on 18 protsenti enam kui 2003. aasta samal ajavahemikul.
Õllemüügi olulist tõusu võib põhjendada odavama klassi õlle senisest suurema turuletulekuga. Nimelt esmakordselt on kõik Eesti õlletehased oma tootevalikus esindatud plastiktaaras õllega. Viimasena alustas plasttaaras õlle müüki Tartu Õlletehas, olles seda sunnitud tegema pärast konkurentide Saku ja Viru tehaste edu.
Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on suuremad kodumaised õlletehased oma müüki suurendanud, seda peamiselt tänu turumahu üldisele suurenemisele ning impordi vähenemisele.
Kodumaised tootjad on suutnud perioodi jooksul oluliselt vähendada importõllede müügi osakaalu turul. Eelmisel aastal konkurentsitult odavate õllede müügiliider olnud Obolon on leidnud Eesti tootjate poolt väärika vastuseisu ja oma positsiooni loovutanud.
Autor: ÄP