Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamipiirangud toovad 25 mln kahju
Eelkõige riivavad alkoholi reklaami piirangud telekanalite huve. ?Mis seal pattu salata, meid puudutab Riigikogu seadusemuudatus õige palju,? ütles TV3 peadirektor Toomas Vara. TV3 reklaamikäibest andis alkoholi reklaam möödunud aastal 10 protsenti.
Samuti puudutavad piirangud trükireklaami ning reklaami- ja turundusega tegelevaid firmasid ja nende sidusettevõtteid, nagu trükikojad.
Eesti Reklaamiagentuuride Liidu presidendi Rein Iida hinnangul ei jää reklaamist kaduv raha tootjate kasumisse, vaid rändab kaupmeeste kaukasse. ?On selge, et kaupmeeste diktaat suureneb,? ütles Iida. Tema hinnangul kulub võidetud raha kauplustes silmatorkavamate pindade ostmiseks ja müügiedenduseks.
Tootjatest saavad tugevama löögi väiketootjad. ?Suurettevõtetel on alati võimalus ennast lisatoodete kaudu märgatavaks teha,? ütles Iida.
Riigikogus on arutlusel keskerakondlase Evelyn Sepa algatatud eelnõu, mida on asunud toetama ka valitsuserakonnad Rahvaliit ja Res Publica, vastaseks on jäänud Reformierakond.
Eelnõuga keelatakse täielikult kange alkoholi reklaam. ?Juhiksin tähelepanu kange alkoholi mõiste muutumisele ehk reklaami ei tohi teha ka veinile,? ütles Toomas Vara.
Lisaks on Tallinnas arutlusel alkoholi öise müügi keelamise määrus, mis seab täiendavad piirangud ka reklaamile. Otsuse vastuvõtmine seisab Reformierakonna taga, sest kahest võimuerakonnast toetab eelnõu vaid Keskerakond.
Linnavalitsus soovib keelata alkoholi reklaami 300 meetri kaugusel koolidest ja spordiasutustest. Tallinna linnavalitsusest kinnitati, et piirang ei puuduta kaubamärgi reklaami ning seetõttu ei tekita probleeme jalgpallistaadionile A le Coq Arena ega Saku Suurhallile.
Riigikogus on arutlusel ka tubakaseadus, mis suures osas tuleneb Euroopa Liidu nõuetest. Philip Morrise Eesti esindus ei soovinud kommenteerida, kas seadus neile majanduslikku mõju avaldab ja kas majandustegevuses arvestatakse ka müügimahu vähenemisega.