Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikakontserni Exel uus esindus Eestis alustab lennu- ja maanteevedudes

    Maailma üks juhtivaid ekspedeerijaid Exel lõi Eestisse oma esinduse, mis alustab siin tegevust lennu- ja maanteevedude sektoris.
    Miks Exel Eestisse oma esinduse loob? Esinduse loomine on juba enne seda aastat õhus olnud, samuti on turul selle kohta sahinaid kuulda olnud. Kindlasti ei ole põhjus selles, et Exel poleks rahul senise agendi Balti Logistika tegevusega.
    Pigem on põhjus selles, et Exel soovib oma identiteeti igal pool kinnistada, Eestis on see seni tagasihoidlik olnud. Mõjuv põhjus esinduse loomiseks oli ka suur ja kindel olemasolev kliendipagas.
    Millal oli esinduse loomine täpselt teada? Mind kaasati sellesse teemasse tänavu mais, kui Exel hakkas minuga läbi rääkima. Balti Logistika sai muutusest teada kuu aega ette, seda nägi ette agendileping. Exeli samm oli avalikkuse eest suhteliselt varjatud ja ilmselt tuli see ka Balti Logistikale üllatusena.
    Kuidas Exeli Eesti turule sisenemine välja näeb? Meie jaoks on algus lihtne, sest meil on kliendid, keda teenindada. Nii ongi esimene prioriteet seniste kliendisuhete tugevdamine ja koostöö jätkamine.
    Millised saavad olema järgmised sammud? Hetkel oleme suunatud sissepoole, mitte väljapoole. Isegi meie müügitegevus ei ole hetkel veel aktiivne, peame Exeli süsteemi ja partnervõrgustikku hästi sisse sulama.
    Samas ei jää me loorberitele puhkama. Püüame jalad tugevasti alla saada lennutranspordis. Kui tegevustest rääkida, siis laiendame kindlasti teenuseid. Järgmisest aastast plaanime peale lennuveo ka maismaavedudes aktiivsed olla. Lennukaubavedudega võrreldes on see Eestis suurem turg ja seal on võimalik kiiremini tulemusi saavutada. Lennuveoturg on mahult väike ja suhteliselt paigas ning lennukaubaveoturg ei kasva eriti kiiresti.
    Millal üleminekuaeg lõpeb ja jõulisemalt turul tegutsema hakkate? Sisseelamine võtab umbes neli kuud. Järgmisest aastast plaanime pühendada rohkem ressurssi uute klientide leidmisele ja uute teenuste arendamisele.
    Kuidas on kliendid muutusele reageerinud? Positiivselt. Uudise on ühtmoodi hästi vastu võtnud nii globaalsed kui ka Eesti kliendid. Eriti positiivne tagasiside tuleb koostööpartneritelt, näiteks lennuliinidelt, kellele meie omakorda kliendid oleme.
    Kuidas reageerivad siinsed ekspedeerimisfirmad? Kommentaare on erinevaid. Mõni leiab, et teravdab olukorda. Seda kindlasti ka teeb, sest üks konkurent on ekspedeerimisturul jälle juures.
    Kuidas Exeli esinduse loomine siinset ekspe-deerimisturgu mõjutab? Normaalse konkurentsi tingimustes annab iga lisanduv pakkuja ka teistele tegijatele motiivi teha oma tööd paremini ? soodsamalt ja kvaliteetsemalt. Selles mõttes peaks meie lisandumine kaubavedude korraldajate sekka olema hea uudis nii klientidele kui ka konkurentidele. Ei saa muidugi eitada, et Exeli lisandumine muudab eeskätt lennukaubaveo turu väljakujunenud jaotust, muutuvad turuosad ja muutub ilmselt ka n-ö turuliider. Nii et meie lisandumine lööb turupilti kergelt sassi.
    Kes on veel huvitatud Eesti turule sisenemisest? Usun, et Balti Logistikalt järgmine uudis selles vallas tuleb, sest nad räägivad läbi uute partneritega. Eestis ei saa lennuveos tegutseda, kui sul ei ole globaalset partnerit ehk nn suurt venda selja taga.
    Samas pole partneri leidmine lihtne ? Eesti turg on mahtude poolest marginaalne ja kontsernile võib see pakkuda huvi kui täpp kaardil, aga majanduslikku efekti ei pruugigi omada. Pigem töötatakse läbi agentide, nagu teeb näiteks Air Cargo Estonia, mis esindab Panalpina kontserni.
    Eesti turg on ahtake. Kas kliente uutele tulijatele jätkub või läheb klientide võitmise nimel sõjaks? Vaevalt et sõjaks läheb. Kui oled ise tegija ja suudad konkurentsivõimelist teenust pakkuda, siis kliente jätkub. Vaatame kas või hotelliturgu, kus on palju tegijaid ja võib jääda mulje, et see sektor on täis.
    Siiski ehitatakse uusi hotelle pidevalt juurde ja kõigi täitumus on hea. Nagu turismiäris, sõltub ka transpordiäris edu majanduskasvust, mis tekitab nõudlust.
    Mille poolest erineb Exel teistest ekspedeerimisettevõtetest? Meie trump on suur ja võimas transpordivõrk. 2000 kontorit üle maailma on tugevus, mis annab meile kindlasti eeliseid kohalikul kapitalil põhinevate ettevõtete ees.
    Klientidele lubame soodsamaid hindu, mida saame pakkuda globaalsete mahulepingute saavutatud hinnaeeliste tõttu. Samuti oleme personaalsed. Transpordiäri on siiski isikute ja suhetepõhine äri ehk peame klientidega käsikäes käima. Me ei saa töötada konveierina. Ettevõtte struktuurgi on selline, kus klienditeenindajad on klientide-, mitte teenustepõhised.
    Millised eesmärgid on kontsern Eesti esindusele seadnud? Kontsernisiseselt oleme isemajandav üksus ja peame olemasolu tõestama. Eesmärk on järgmisel aastal kasumit teenima hakata ja turuosa suurendada. Järgmise aasta lõpuks võiksime olla tõsine tegija lennukaubavedudes, samuti maantee- ja merevedude turul.
    Kui lihtne on Eesti turule siseneda? Lennuvedude turule on meil hea siseneda, sest esialgu me müügis agressiivsed ei ole, samas on meil kliendibaas ehk turuosa juba olemas ehk osa tööd on ära tehtud.
    Isiklikult arvan, et ma ise enam Eesti turule ei siseneks. Välja arvatud siis, kui oleks väga väljapaistev äriidee. Näiteks Skype, mis on oluline alternatiiv traditsioonilisele kõnesideteenusele. Kui oleks selline trump, oleks mõtet siseneda, kuid hetkel sellist ideed logistikavallas ma nimetada ei oska. q
    Kontserni Exel Eesti esindus alustas tööd 1. septembril.
    ?Otsus esindus luua tuli Exeli seest, sest firma klientidel on Eestis arvestatavad kaubamahud tekkinud,? selgitab otsust Exel Estonia OÜ müügijuht Urmo Paluste. Samas rõhutab Paluste, et Eesti esindus ei võta Balti Logistika senist tegevust üle ega jätka, tegemist on turule sisenemisega. Alustab Exel Eestis mere- ja lennuvedudega, mis on kõige kiiremini arenevad ning klientide poolt nõutud.
    Exeli senise esindaja ja agendi Balti Logistika tegevjuht Mait Marran põhjendas teede lahkuminekut sellega, et Balti Logistika soovis omada globaalset partnerit kõigis kolmes Balti riigis, kuid Exelil puudus selleks huvi. ?Balti Logistika jaoks on koostöö Exeliga Eestis asendumas teiste globaalsete logistikaettevõtetega Baltikumis,? lisab Marran.
    Viimase paari aasta jooksul on Eestis turule tulnud mitu suuremat logistikakontserni, näiteks Scanfor, LLC, Geopost ja Panalpina. Neist esimesed kaks lõid siia oma esindused, Geopost ja Panalpina tegutsevad veel agentide esindusel.
    Briti kapitalil põhineva Exeli vastu tunneb hetkel huvi Saksa Postile kuuluv DHL. Majanduslehe Financial Times andmeil võib DHL Exeli ostu eest pakkuda kuni seitse miljardit USA dollarit ehk 84 miljardit krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Soovime edu võitluses “aatemeestega”
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tesla kaalub tehase loomist Kanadasse
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Reaalajas börsiinfo
Konkurentsiameti uus juht: kinomonopol? Jah, see paistab JOKK
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Läti saab Rail Balticule sõjalise liikuvuse raha
Läti Rail Balticu projekt on seotud sõjalise liikuvuse rahastamisega veidi vähem kui 5 miljoni euro ulatuses, selgus riigi transpordiministeeriumi esmaspäeval allkirjastatud lepingust Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnainspektsiooniga (CINEA).
Läti Rail Balticu projekt on seotud sõjalise liikuvuse rahastamisega veidi vähem kui 5 miljoni euro ulatuses, selgus riigi transpordiministeeriumi esmaspäeval allkirjastatud lepingust Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnainspektsiooniga (CINEA).
Väike-Maarja suurim maja leidis ostja
Väike-Maarja vallavanemal Indrek Keskülal oli reedel põhjust rõõmustada, sest läbirääkimised õppekeskuse ostjaga olid edukad ja majale puhutakse varsti uus elu sisse.
Väike-Maarja vallavanemal Indrek Keskülal oli reedel põhjust rõõmustada, sest läbirääkimised õppekeskuse ostjaga olid edukad ja majale puhutakse varsti uus elu sisse.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.