Andres Kärssin • 19. oktoober 2005 kell 22:00

Laienev Sportland suurendab omakapitali

Praeguseks viies riigis Sportlandi ja Netospordi jaekette pidavate ettevõtete emafirma Sportland International Group AS teatas eile börsile, et aktsionärid otsustasid suurendada aktsiaseltsi omakapitali 10 miljoni krooni võrra nõuete tasaarvestuste teel mitterahalise sissemaksena, millest enamiku moodustab aktsiate ülekurss. Sarnaselt tegid Sportlandi omanikud - Are Altraja ja Anti Kalle - ka mullu, tõstes ettevõtte 800 000kroonist aktsiakapitali ülekursiga 40 miljoni krooni võrra.

Samuti otsustasid aktsionärid 16. septembril toimunud üldkoosolekul täiendada põhikirja õigusega välja lasta vahetusvõlakirju.

Eelmisel nädalal teatas Tele2 juht Üllar Jaaksoo, et asub alates novembrist juhtima Sportland International Groupi, põhjendades töökohavahetust Sportlandi kiire arenguga rahvusvahelisel turul.

Sportlandi omanikud jätkasid eile senist stiili, jättes vastamata ettevõtte omakapitali laiendamist, tulevikuplaane ning uut tegevjuhti puudutavatele küsimustele. Samuti jäi vastuseta see, kas Sportland plaanib muutusi omanikeringis. "Kõik, mis me oleme soovinud avaldada, on börsiteates kirjas," teatas Anti Kalle.

Rademari juhatuse liige Margus Juksar tõdes, et ei oska kommenteerida, mis ajendas omanikke muudatusi tegema. "Neil on Venemaal plaanis laieneda ja Soomes pood lahti minemas - eks need projektid vajavad raha," pakkus ta.

Sportland International Group on Eestis, Lätis, Leedus, Venemaal ja Soomes tegutsev spordi- ja vaba aja kaupu müüv ettevõte, kus töötab ligi 800 inimest enam kui 70 kaupluses. Eestis tegutseb Sportlandi märgi all 18 kauplust ning Netospordi poode on kaheksa.

Mullu olid ettevõtte investeeringud suunatud peamiselt Venemaale, kus avati keti suurim pood Moskva kaubanduskeskuses Mega-2. Osteti ka kaks tegutsevat kauplust Peterburis.

Sportland International Groupi konsolideeritud käive oli eelmisel aastal 371 miljonit krooni ja kasum 3 miljonit krooni.

Tänavuseks eesmärgiks lubas Sportlandi majandusaruanne mõõduka laienemise jätkumist uute kaupluste lisandumise ning olemasolevate kaubanduspindade käibe kasvu näol.

Juba tegutsevatel poodidel tuleb aga muutuda efektiivsemaks.

Hetkel kuum