Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maanteeameti juhi 3 päeva ja 7000 allkirja
Paralleeliks võib tuua näiteks peaminister Andrus Ansipi, kes iga päev annab alla kümne allkirja, kuid ees seisev jõuluaeg toob 500 kaardi allkirjastamise. President Rüütel seevastu on aktiivsem. Presidenti ootab 1600 jõulusooviga kaardi allkirjastamine. Samuti kuulutas president aasta jooksul välja 161 uut seadust, neist igaüks nõudis ühe allkirja. Kuigi iga väljakuulutatud seadus nõuab allkirja, ei ole see aga võrreldav 7000 allkirjaga maanteeameti direktori kabinetis vedelevatel paberitel.
?Algul lugesin, et on vaid 4600 allkirja vaja anda, siis uuesti lugedes sain kokku aga 7000 allkirja. Nende kirjutamise aeg pole limiteeritud, kuid võimalikult kiiresti tuleks need siiski ära anda. Ma räägin praegu Teiega, kui samal ajal ka kirjutan allkirju,? ütles Sõrmus ning lisas, et ühe 370-leheküljelise tee-ehituse üldseletava osa kaustik nõuab allkirjastamiseks ligi 35 minutit.
?Varem olen kirjutanud 7500 allkirja umbes kolme päevaga, seekord toodi mulle kontorisse viis kasti pabereid. Üldkirjeldavat osa on kuus suurt kausta, iga kaust 370 lehekülge. Ülejäänud on joonised ja eskiisid,? mainis Sõrmus.
Kui küsisin, et kas peadirektor Sõrmus ise ka teab, millele täpselt allkirja annab, siis raputas viimane teisel pool telefoni kergelt pead.
?Mina annan ainult allkirju ning mis seal täpselt on, ma ei teagi. Aga spetsiifilised seletused ja eskiisid vaatavad üle maanteeameti euroosakond ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi samad osakonnad. Ma tean, mis on projekti lõpp-produkt, detailid jäägu spetsialistidele,? ütles Sõrmus.
Sõrmus ütles veel, et allakirjutamiseks mõeldud lepingute mahu ajab suureks see, et lepinguid on kolm eksemplari ning lepingupartnereid on palju ? kaks töövõtjat, meie ja rahandusministeerium.
?Kulunud on praeguseks alles üks pastakas, aga allkirju on veel kirjutada kah,? mainis Sõrmus.
7000 allkirja kirjutamiseks mõeldud kolme päeva saaks aga tunduvalt paremini riigiteenimisele kulutada, selle asemel, et oma kalligraafiat lihvida. Eestis on olemas ID-kaart ning sellel põhinev digitaalne allkiri, mida võiks kasutada just mahukatelepingute ja dokumentide allkirjastamiseks.
?Ma kahjuks ei näe ka muud lahendust, tuleb lihtsalt kirjutada. Osas lepingutes on väga vastikult tekst ühe lehe mõlemal poolel. Allkiri tuleb anda mõlemale poolele, kuigi minu arust ei saa ju lehte poolitada,? ütles Sõrmus.
Jõhvi?Tartu?Valga maanteed hakatakse ehitama umbes veebruaris, aga jaanuaris algavad materjali hankimine ning mõõtmised. Remonditööd peaksid lõppema 30. septembril 2006 ja maksma läheb kogu 84kilomeetrine teeremont 661 miljonit krooni.