Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pakume firmadele praktikante 91 riigist
Edu pant on teadmistepõhine inimkapital. Aga mitte lihtsalt inimkapital, vaid rahvusvahelise, innovatiivse, erinevate kultuuride kogemustega tööjõud.
Üks hea võimalus ettevõtetele ja organisatsioonidele on kasutada rahvusvahelist praktikanti. Rahvusvaheline tudengiorganisatsioon AIESEC pakub selleks rahvusvahelist praktikavahetusprogrammi koos konverentside ja virtuaalsete töövahenditega.
Kuna talente on vähe ja tööjõu kriis on paratamatu, siis peavad Eesti ettevõtete juhid hakkama juba lähiajal alternatiive leidma. Enam ei meelita me investoreid ligi odava tööjõuga, vaid peame arendama välja targa töötajaskonna, seejuures rahvusvahelise kogemusega.
Arvan, et iga firmajuht teab umbes, kui palju läheb maksma laienemine uuele turule ja millist eeltööd see eeldab. AIESECi kaudu tekib võimalus leida inimene, kes toob kaasa praktilised kogemused sihtriigi turult. Lähima näitena võib tuua Toom Tekstiili, kes meie teenust kasutades parandas oma suhteid USA turuga.
Uutele turgudele laienemise teevad tõhusamaks ka projektid, mis on suunatud kindlatele turgudele, mis võimaldavad lühiajalist kompetentset tööjõudu kõige kuluefektiivsemal viisil. Praegu on käimas projekt nimega Business Expansion, mille eesmärk on aidata väikese ja keskmise suurusega ettevõtetel laieneda Ida- ja Kesk-Euroopa turule.
Projekt viiakse läbi 22 Ida-ja Kesk-Euroopa riigis. Kuna paljud regiooni riigid pole veel ELi liikmed, siis on just praegu viimane aeg oma strateegilised ja laienemisplaanid üle vaadata. Abiprogrammidele lootma jääda on enesehävituslik tänapäeva kiiresti arenevas funky business?is. Pärast järgmist ELi laienemist on neis riikides turg ilmselt nii konkurentsitihe, et sinna pääsemine ja püsima jäämine nii lihtne enam pole.
Suuremaid võimalusi näen ehitus- ja turismivallas tegelevatele ettevõtetele. Nii mõneski selle piirkonna riigis on ehitusbuum ja turismiettevõtetel oleks ideaalne võimalus luua praktikandi kaudu kontakte riigis, kust tahetakse turiste vastu võtta või kuhu tahetakse reise korraldada.
Mis tagab, et praktikant on pädev täitma talle antud ülesandeid? Suurem osa meie kaudu praktikal käijaid on AIESECis vähemalt kolm aastat tegutsenud, ta on oma ala liider ja tal on juhtimiskogemus. Eriti peaks ettevõtteile heameelt tegema see, et praktikanti saab valida tööalase ja akadeemilise tausta järgi 91 riigist.
Juristidel on kombeks öelda, et Eesti Nokia on kopeerimine. Ettevõtluses peaks asi käima pigem nii, et vaata, mida teine teeb, aga ära tee kunagi samamoodi. Enam ei pea meid nii väga huvitama, mis teeb konkureeriv ettevõte paar tänavat eemal, vaid perspektiivikas oleks vaadata välja läbi globaalse akna. Eesmärki on võimalik saavutada läbi vahetu kontakti inimesega, kes on ettevõtte huvivaldkonnas olevast riigist pärit ja tunneb selle turu toimemehhanisme ja vajadusi.