Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
General Motors laiendab Venemaal tootmist
General Motors laiendab usinalt oma tootmist Venemaal. Et kiirelt kasvaval turul paremini läbilüüa peab GM läbirääkimisi mitme linnaga, et ehitada sinna esimene autotehas. Esimene tehas asub Sankt Peterburgis.
Arvatavasti laienetakse ka Kaliningradi, kus alltöövõtja Avtotor paneb autod kokku neile saadetud osadest. GM püüab kaitsta Chevrolet' positsiooni (hetkel teine mitte-Vene tootja) Venemaa turul. 2006. aasta eesmärgiks on seatud 100 000 Venemaal müüdud autot, seda eelmise aasta 76 578 vastu.
Laienemisülesanne pole eriti lihtne, sest mitmed konkureerivad margid on oma tehastega juba Venemaal esindatud. Näiteks on Fordil Peterburis kokkupanemistehas. 2007. aastal lisandub Venemaa tehaste nimistusse ka Eesti turuliider Toyota.
Ka Renault'l on Moskvas tehas, mis hakkas eelmisel aastal kokku panema Dacia Loganeid.
GM hakkab juba sel kevadel Avtotori tehases Kaliningradis viit mudelit kokku panema. Viiest neli on Chevrolet'd - Aveo, Lacetti, Tacuma ja Epica, mida kõiki tuuakse hetkel sisse Koreast. Viiendaks mudeliks saab Hummer H3. Avtotor paneb juba praegu kokku Chevrolet Trailblazerit ja Tahoed, Hummer H2, Cadillac CTSi ja STSi.
Eelmisel aastal kasvas General Motorsi müük Venemaal rohkem kui kaks korda, sest kohalik kesklass hakkas ostma enam ja enam kalleid autosid.
Venemaa turg on enamikule autotootjatele väga ahvatlev, sest tegemist on ühe kiiremini kasvava autoturuga maailmas.
Eelmise aasta automüük kogu Venemaal oli 1,6 miljonit sõidukit. Aastaks 2010 loodetakse jõuda 2 miljonini.