Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õlletehased suurendavad mahtu kõrvaltoodete abil
Kui õllemüük kasvas 9%, siis näiteks long-drink'e müüdi 45% rohkem. Üle 30% rohkem müüdi ka siidreid ning mahla- ja spordijooke.
A. Le Coq Tartu Õlletehase juhatuse esimehe Tarmo Noobi sõnul on suured kasvunumbrid põhjendatavad sellega, et nende toodete turg on erinevalt õllest väike. Mahla- ja spordijookide müügi kiire kasvu taga võib tema arvates näha varasemat tugevat turundustegevuse puudumist. Noopi rõõmustas, et esmakordselt müüdi ühes kuus üle miljoni liitri mahlasid, mis on märk tervislike toodete eelistamisest. Enim ostetakse mahlasid tema sõnul märtsis, juunis ja detsembris.
ASi Viru Õlu juhataja Ott Licht rääkis, et Viru Õlu tootmismahus on õlle osakaal laias laastus 50%. Tema sõnul nähakse perspektiivi siidrite, long-drink'ide ja siirupite tootmises, sel aastal plaanitakse turule tulla uute toodetega.
Lichti arvates on Eesti tarbija reklaamist liiga mõjutatav, Põhjamaades ei ole nii massiliselt alkoholireklaame. "Oleme seisukohal, et meediafirmasid me ei sponsoreeri, selle võrra hoiame õlle hinna odavama, toode peab ennast ise reklaamima," rääkis ta.
ASi Puls Breway (endise nimega AS Pärnu Õlu) juhatuse esimees Aivo Varem ütles, et õlleturg liigub sinnapoole, kus tarbija ostab ennekõike kaubamärki. Uue kaubamärgi Puls on tarbija tema sõnul hästi vastu võtnud: kui jaanuaris oli õlletehase turuosa veel 1%, siis märtsis oli see juba 4%. "Reklaamikampaania on asja üks pool, tegelikult peab toode ka taga olema," põhjendas Varem korralikku müügi kasvu.
"Meie eesmärk on olla pisike ja hea kvaliteetõlle tootja," ütles Varem vastuseks küsimusele, kas neil on samuti plaanis hakata tootma long-drink'e, siidreid ning mahlajooke, mille ostmine kasvab jõudsalt. Puls Breway toodab peale õlle ka siirupit.
Saku Õlletehase juhatuse esimehe Jaak Uusi sõnul ületas müügimahu kasv ka neil 2006. aasta esimeses kvartalis müügimahu kasvu eelmise aasta samas ajavahemikus. Edu põhjuseks pidas ta õlle Saku Kuld turuletulekut ning Saku Originaali etiketi disaini uuendamist.