Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viimased aastad tõid auto multimeedia hinnalanguse

    Autode helitehnikaga tegeleva A-Soundi juhataja Indrek Ando nendib, et kui kolm aastat tagasi ei paigaldanud ta veel ühtegi ekraani ega ka DVD-mängijat autosse, siis nüüd võib juba olla terveid nädalaid, kui muuga üldse ei tegeletagi. Et süsteeme on palju paigaldama hakatud, kinnitab ka Kristjan Salmre autode multimeediaga tegelevast DSS OÜst. Põhjuseks peavad mõlemad mehed fakti, et süsteemide hinnad on mitu korda langenud ja normaalse kvaliteediga süsteemi saab autosse juba vähem kui 10 000 krooni eest.
    Indrek Ando soovitab siiski hoiduda kõige odavamatest, tundmatute nimedega markidest, sest tekkinud on palju probleeme, mida maaletoojad lahendada ei suuda - varuosasid pole saada ja aidata ei suuda ka remontijad. Kristjan Salmre nimetab, et 5500 krooni eest on võimalik saada väljasõitva ekraaniga komplekt, millel pole tuntud nime, kuid ahvatleb ostjaid kindlasti kõikvõimalike lisafunktsioonidega, mille eest tuntud markide puhul tuleb tuhandeid kroone juurde maksta. Samas ei tohiks ahvatlusele kergelt järgi anda. Salmre räägib omast kogemusest: "Võtsin enne paigaldamist komplekti karbist välja ja nupud kukkusid küljest ära."
    Mõlemad paigaldusega tegelejad nendivad, et enne poodi tormamist tasub valida välja paigaldaja ja näidata talle autot. Paigaldaja oskab kindlasti soovitada, mida ja kust osta, et saada parimat hinda ja ka kvaliteeti. Kui paigaldaja soovitab, siis ei lenda keegi orki ka sellega, et ostab komplekti, mida tema autole paigaldada ei saagi.
    Näiteks võib juhtuda, et ostetakse laemonitor koos mängijaga, et oleks hommikustes ummikutes midagi teha, kuid samas ei mõelda üldse sellele, et laemonitori juht ei näe.
    Paljudel autodel on juba tehasest ostes DVD-mängija või teleri funktsioon peal. Samas ei saa neid vaadata muidu, kui käsipidur peal. Neid takistusi saab multimeediaga tegelevates firmades ka maha võtta. Audidega tegeleva Reval Auto ASi turundusjuhi Rivo Saarna sõnul saab näiteks osadele Audi mudelitele juba tehasest TV-seadme ja lisaks on võimalik tellida ka kuue plaadiga DVD-mängijat. Samuti on võimalik paigaldada ekraanid ka peatugedesse ja kui seda antud mudeli korral teha ei saa, paigaldatakse laemonitorid.
    Kui klient paigaldab süsteemi kuskil mujal kui maaletooja juures, siis jätkub Audide garantii tavapäraselt, kuid mujal ehitatud multimeediasüsteemist tingitud tõrgete puhul jäävad auto remondiga kaasnevad kulud kliendi enda kanda.
    Multimeediatooteid on võimalik jagada mitmesse gruppi vastavalt omadustele, paigalduse keerukusele ning ka hinnaklassile.
    Eestis on enim levinud väikesed 5- või 7tollise LCD-ekraaniga autotelerid. Sellise, sisseehitatud teletuuneriga ekraani saab soetada juba 1900 krooniga.
    Mujal maailmas on jällegi populaarseimad DVD-mängijaga komplektid hinnaklassis 3500-8000 krooni. Paigaldusaeg on mõlemal 15 minutit kuni kaks tundi.
    Hinnaklassilt ja paigaldamise keerukuselt järgmine on süsteem, mille juhtseadmeks on tavaline CD-autoraadio, millele on lisatud DVD-mängimise funktsioon. Sellisele DVD-mängijale tuleks lisada sobiv ekraan. Paigaldusajaks on 2-8 tundi.
    On olemas ka väljasõitva ekraaniga automakke, millesse on ehitatud DVD/CD/MP3-mängijad, kuid millele tuleb teletuuner eraldi juurde osta. Sellist tüüpi makkide hinnaklass algab Eestis olenevalt omadustest ligikaudu 15 000 kroonist ning lõpeb umbes 50 000 krooni juures.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.