Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinki hinnasihid lubavad investorile suurimat tõusu
"Leiame, et vaba raha, mis Tallink aktsiaemissiooniga kokku ajas, on suudetud ära paigutada ning tehtud investeeringud mõjuvad positiivselt," viitas Suprema analüütik Arko Kurtmann Silja Line'i ülevõtmisele.
Analüütik lisas, et Silja Line'is oli restruktureerimine juba käimas, kui Tallink selle üle võttis. "Pealegi - üle võeti magusam osa Siljast. Nad ei võtnud kiirlaevaühendust, mis on kütuse hinna tõusu tõttu nulli piirimail või koguni miinuses."
Kurtmann tõdes, et praegu veel tunta Tallinki aktsia vastu suurt huvi. "Kuid eks see peab varem või hiljem ärkama," avaldas ta lootust. Tallinki aktsiale on ta andnud 97,8kroonise hinnasihi.
Hansabank Marketsi hinnasiht Tallinkile on madalam, riskiaste "kõrge" ning 31. augustil lõppenud majandusaastalt oodatakse väikest kasumi vähenemist, kuid osta soovitatakse aktsiat sellegipoolest. "Silja-tehing tugevdab Tallinki positsiooni turul veelgi ning lisab palju võimalusi sünergia ja kulude kokkuhoiu näol," seisab analüüsis.
Ostusoovitus on Hansabank Marketsil antud veel Viisnurga aktsiale, samas on nende viimane analüüs firma kohta tehtud kevadel pärast esimese kvartali tulemusi. Vahepeale on jäänud aga Viisnurga kasumihoiatus, kus firma kärpis aasta kasumiprognoose.
Suurimat kasumi kasvu oodatakse sel aastal Tallinna Kaubamajale. Hansabank Markets, kes ainsana ettevõtet katab, ootab 52protsendist kasumi kasvu.
Palju ei jää maha Starman, kes oodatavalt kasvatab kasumit 51 protsendi võrra. Samuti Tallinna Vesi, kelle kasumi kasv tuleb kolme maaklerifirma keskmise prognoosi kohaselt üle 36 protsendi.
Üldiselt on Eesti maaklerifirmad analüüside koostamisel tagasihoidlikud. Põhjuseks tuuakse analüütikute ja aja nappust.
Tabelist jäid välja mitmed börsi lisanimekirja ettevõtted, sest nendele ei pööra analüütikud lihtsalt tähelepanu. "Vaatame, mille vastu turul huvi on, ja sellest tulenevalt me oma katmist korraldame," selgitas Kurtmann. Peamised kriteeriumid on tema sõnul klientide huvi ja aktsia likviidsus.
Autor: Lauri Matsulevitsh