Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võidusõitjast korraldajaks

    Vahe on vaid selles, et esimesel on lõhkeainepakk seotud ümber kõhu ja teine sõidab selle otsas (bensiinipaak). Noh, teise erinevusena võiks nimetada, et autosportlasi lastakse ka lennukisse - veel…
    Tegelikult on sissejuhatuseks pakutud väide selgelt liialdatud - fanaatilised pole üksi piloodid, vaid ka võistluste korraldajad ning kohtunikud/ametnikud, kes ürituste läbiviimisega seotud. Kereautode poolelt on meil peetavate võistluste kuninglikuks võistlusklassiks Baltic GT, mis rahva seas tuntud ka vabaklassi nime all. Üks selle võistlusklassi visiitkaarte ja tiitliküsijaid on Tõnu Soomeri ja Erki Piirsalu taga seisev SMR Motorsport.
    Eesti ringraja arengut on pikka aega pärssinud kaks tegurit - korraliku ringraja puudumine ja võimekate võistluste korraldajate nappus.
    Mitu aastat järjest on kastaneid tulest välja toonud ning hooaja esindusüritusi korraldanud Saksa Auto AMK, kuid kaht või kolme sarnasel tasemel sooritust aastas ühelt seltskonnalt nõuda oleks ilmne liialdus. Äriühingud luuakse enamasti kasumi teenimise eesmärgil, mitte kõigi vahendite laiali puistamiseks.
    Tegelikult pandi SMR Motorsport sisuliselt sunnitud valiku ette.
    Eelmisel aastal osales Tõnu Soomer Nordic SuperCari etapil Rootsis.
    Auto ettevalmistuse kvaliteet ja piloodi kiirus avaldasid kohalikele muljet ja nii sündis otse raja veeres mõte võimalikust koostööst ja sarjade ühendamisest. 2005. a lõppedes kogus idee veelgi rohkem tuult purjedesse ja hooajaks 2006 lepiti kokku Baltic GT ja Nordic SuperCari vahel kaks vahetusetappi - esimene juuni alguses Norras Rudskogenis ning teine augusti esimesel nädalavahetusel Pärnus.
    Pärast tehnilistel põhjustel vahetusetapist loobunud Kalle Sarlini, Rain Pilve ja Mindaugas Dainauskase äraütlemist leidsid Tõnu Soomer ja Erki Piirsalu end Baltic GT esindajatena Norras startimas vaid kahekesi.
    Ometi kinnitasid põhjamaalased oma vastukülaskäigu tahet ja Eesti etapp püsis nende võistluskalendris sees. Kodus oli seis aga üsna kurb - üks senistest korraldajatest oli tegevuse lõpetanud ning augustikuusse planeeritud etapp seega korraldajata.
    Et antud sõna pidada, pidi SMR koos oma toetajatega võidusõidu kõrval avastama veel sootuks uue stiihia - võistluse enda korralduse!
    SMRi ja tema partnerite toetusel sai üritus siiski teoks - isegi sellisel määral, et Saksa Auto AMK on endale saanud väärilise konkurendi. PUMA Racing Weekendi ladus korraldus üllatas ka sellise asjade käiguga harjunud rootslasi - eriti imponeeris kodanikele võistlejatele ettenähtud prii autosaun.
    Korralduses oli tähelepanu pööratud ka pisiasjadele, näiteks improviseeritud liivarand, lastetelk ning tasuta jagatav jäätis või koos Caterpillariga korraldatud ekskavaatorite/tõstukite vigursõiduvõistlus.
    Kõik oli tehtud selleks, et ka need, kes ringrajafriigid pole, end hästi tunneksid. Pingeline, vaid kuu kestnud korraldus andis end tunda küll meeskonna tulemustes, kuid ürituse põhieesmärgi see täitis.
    Sarnane üritus toimub ka järgmisel hooajal ja ligi 500-1000hobujõulised ringrajamonstrumid saavad varsti pigem reegliks kui ühekordseks kurioosumiks.
    Aga see ongi eesmärk - veelgi parem show ja pikk stardirivi - niimoodi tekib ka nõuetekohane ringrada otsekui iseenesest…
    Fotod: Kristo Kiviorg
    Autor: Kaido Soorsk
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.