Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kodulehed pole sisukad
Internetiturundusega tegeleva OÜ Sevenline tegevjuhi Priit Kallase meelest on heal kodulehel informatsioon, mida inimene otsib, ja ta leiab selle kergesti üles. 90% kodulehtedest on tema arvamust mööda rämps. "Lastakse tehniline osa ja kujundus valmis teha ja sisu, mida kliendid tegelikult otsivad, ei lisata," põhjendab ta. "Infot ei ole kunagi liiga palju, on vaid halvasti struktureeritud info," ütleb Kallas.
Kallase sõnul ei osata tekste kirjutada. "Sisu ei peaks olema müügi- ja turundusjutt, vaid kirjutatud loetavas keeles nõustavas ja sõbralikus stiilis," õpetab ta. Kui sisu on valmis, tuleb see tükkideks jagada, et tekiks loogiline struktuur. Kallase arvates ei ole disain oluline, kuna inimene on kujunduse suhtes pime, kui ta informatsiooni otsib.
Tehtud tööde arvult on Eestis üks suuremaid kodulehtede valmistajaid CMA. Firma tegevjuhi Kirke Vile hinnangul vaadatakse kodulehtedel enim tooteid ja kontakte. "Seetõttu on tähtis, et külastaja saaks juba avalehel aru, millega firma tegeleb," toonitab ta.
Vile ei soovita kasutada mahukaid flash'e, pop-up'e ja intro'sid, mis teevad kodulehe keeruliseks ja sunnivad allalaadimist ootama. Kodulehe miinimumhind on Vile sõnul 20 000 krooni.
1999. aastast kodulehtede valmistamisega tegeleva Struktuur Meedia tegevjuht Erki Pettai märgib, et koduleht peaks olema lihtsalt muudetav ja eelistada tuleks sisuhaldustarkvara, millel on juba vähemalt sada kasutajat. Struktuur Meediast lihtsamat kodulehte tellides peab arvestama 30 000 krooniga.
Lihtsama kodulehe saab 15 000 krooniga, samas on ühemehefirmasid, kes ka 5000 krooniga kodulehe teevad.
Reisibüroo Matkapunkti kodulehekülje uuendus võttis pool aastat ja maksis 45 000 krooni. Firma juhatuse esimehe Mait Undi sõnul tuli kodulehte uuendada, kuna sooviti konkurentidest erineda ja eelmine valmis 2001. aastal. Kodulehe peamine eesmärk on müüa ja informatsiooni anda, seetõttu täiustati ka reisitoodete ostmise online-süsteemi. Unt soovitab enne kodulehti tootvate firmade poole pöördumist ise läbi mõelda, mida tahetakse.
"IT-meestele ei tasu lootma jääda, nemad teevad vaid tehnilise lahenduse ja ei tunne valdkonda, kus teie tegutsete," sõnab Unt. Ta selgitab, et Matkapunkt vahetas kolm korda kujundust, enne kui sobiva sai. "Lõpuks andsime kõik pildid ise - nii taustapildid kui värvilahendused," on Unt veidi kuri.
Kuna kujunduse autorid on naised, on disain emotsionaalselt naiselik ja õhkab unistust reisima minna. Lõpptulemusega on rahul nii firma ise kui ka kliendid.
Rahvusvahelisi autovedusid korraldava Linfordi kahe nädalaga valminud koduleht maksis 14 000 krooni. "Koduleht valmis kiiresti, aga tekstid tegime ise ja see võttis aega," täpsustab firma logistik Rain Raukas. Eriti rahul on ta sellega, et saab kodulehel olevat informatsiooni ise lihtsalt paari hiireklõpsuga muuta.
Firma tegevjuhil Taivo Abramil on aga hea meel tööpakkumiste kuulutuse üle, kuna kodulehe kaudu on leitud mitu uut töötajat.
Veebiäri on väga konkurentsitihe ja turul on sadu tegijaid, suurem osa neist ühe-kahemehefirmad. Neilt võib kodulehe saada ka 5000 krooniga.