Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maavanemad ratastel

    Suure osa sellest ajast istus maavanem roolis.
    Kui arvestada auto keskmiseks sõidukiiruseks 70 km/h, mida tegelikult on ilmselgelt liiga palju, veetis maavanem mullu autos keskmiselt 73 kaheksatunnist tööpäeva. See teeb kolme ja poole kuu tööpäevad. Või 2,54 tundi iga kaheksatunnise tööpäeva kohta.
    Enim, tervelt 70 000 kilomeetrit läbis oma ametiautoga eelmisel aastal Põlva maavanem, praeguseks Riigikokku valitud Urmas Klaas. Aega võttis see tal 1000 tundi (70 km/h) ehk 125 kaheksatunnist tööpäeva ehk 4,4 tundi iga jumala tööpäev.
    "Nagu teate, on Põlva siiski Tallinnast päris kaugel, mõni nädal tuli kaks-kolm korda Tallinnas käia, käisime palju ka Venemaal," põhjendas Klaas suurt uhamist. "Põlva maakond on ju päris suur, ulatub Saatseni, Koidula piiripunktini välja, sealt Tartumaa piirile on oma 70-80 kilomeetrit."
    Klaas rääkis veel, et liikus palju ka maakonnas ringi, et võimalikult palju n-ö kohapeal olla ja näha.
    Kuigi Klaas juhtis üsna palju autot ise, tegi ta pikad otsad siiski autojuhiga: "Tallinna on ju ometi kolm ja rohkemgi tundi sõitu, pluss parkimismured."
    Klaas oli ka üks neist kuuest maavanemast, kellel ametiautoks Volkswagen Passat. "On ruumi, pole toretsev, pean turvaliseks," põhjendas Klaas auto valikut.
    Kuigi valitsuse määrus sätestab ametiauto aastaseks ülalpidamiskulude piirnormiks maavanemate puhul 88 800 krooni, kipuvad maavanemad sellest mööda vaatama.
    Klaasi sõnul on auto hinna ja igakuiste kulutuste piirnorm oma aja ära elanud. "Läbisõidud on suured, nõrgem auto väsib kiiremini ja summa summarum tuleb kulu suurem," selgitas ta.
    Suurim kütuseõgard oli mullu aga siiski Harju maavanem Värner Lootsmann, õigemini tema käsutuses olev Nissan Maxima, tarbides keskmiselt 12,2 liitrit kütust iga läbitud 100 kilomeetri kohta.
    Puhkava Lootsmanni asemel rääkis maasekretär Leevi Laever, et kütusekulu on küll suurem kui teistel, kuid selle kompenseerib see, et auto ise ei ole väga kallis, see osteti kasutatult ning igakuised kulud on seega väiksemad.
    "Me ei pidanud õigeks osta mingisugust Audi A4 või A6, mingit 400 000kroonist autot kasutusrendile võtta," ütles Laever.
    Tartu maavanem Esta Tamm läbis 3aastase Honda Accordiga mullu 25 000 km, kulutades selleks igast tööpäevast 1,6 tundi.
    "Minu autokasutus ongi suhteliselt väike," ütles Esta Tamm reedel, viibides parasjagu bussis. "Näiteks Tallinnas armastan ma rongiga käia. See on ju mugavam, turvalisem, ei pea parkima, sõidab kesklinna." Maavanema auto kütuse ja liisingu peale kulus tartumaalastel eelmisel aastal veidi üle 4000 krooni kuus.
    Veelgi odavamalt, vaid ligikaudu 3000krooniste igakuiste kütusearvetega ajasid läbi pärnumaalased, kelle maavanem Toomas Kivimägi sõidab aastast 2000 pärit Volvoga, mis võtab isegi ahnelt kütust - 11 liitrit 100 km kohta.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.