Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õlletehast tõukavad takka vesi ja siider
Võrreldes aastatagusega ulatus kasv 22 protsendini. Kvartaliga tõsteti müüki 26 protsenti ja see ulatus 283 miljoni kroonini.
Põhitooteks on eestlaste maitsemeeli köitev õlu, ent üha enam panustatakse lauavee, jäätee, energiajookide ja mitmesuguste alkohoolsete jookide arengusse.
Saku Õlletehase juhatuse esimees Piotr Smaga kommenteeris õlletehase strateegiat sõnadega: "Saku fookus on õllel, mis tagas head tulemused turul, müügis ja finantsides." Smaga tõdes, et ainult õlletootjaks jäämine ei oleks arengu jaoks õige. "Imagoloogiliselt on oluline laieneda, mida näitavad ka rahvusvahelised trendid."
Poolakast juht rõhutas, et nende eesmärk on olla parim tegija tugeva perspektiiviga turgudel, nagu seda on näiteks jäätee-, energiajoogi- ja veeturg. "Sisenedes uutele tugeva positsiooni ja perspektiiviga turgudele, tugevdame oma positsiooni stabiilse ja usaldusväärse ettevõttena," andis Smaga hinnangu ettevõtte väljavaadetele.
Teise kvartali tulude rahalise kasvu põhjuseks tõi Smaga kvaliteetõllede osakaalu kasvu müügis, ent ta nimetas, et just suurenenud veemüügimaht oli müügitulemuste juures oluline. "Vedavaks jõuks on tootearendus, millega tegeleb Saku tootearenduskeskus," täpsustas Smaga. Ta rääkis, et aprillisündmuste tõttu õllemüügile piirangute seadmisest hoolimata tegi ettevõte turu parima tulemuse.
Saku kogukäibes on kasvanud muude jookide osakaal õlle kõrval üle neljandiku, mis ei ole varem kunagi nii suur olnud. Võrreldes eelmise aasta esimese poole numbritega on 2007. aasta samal perioodil kasvanud lauavee müügitulu üle poole korra, karastusjookide oma üle kolme ja poole korra ning muude alkohoolsete jookide tulu üle poole. Õlle müügitulu on kasvanud samas vaid alla veerandi.
Küsimuse peale, kas Sakul on joogiturul üldse veel arenguruumi, arvas Smaga, et sellest puudust ei ole. Lisaks sellele, et olemasolevad kuus tootekategooriat võimaldavad Sakul säilitada usaldusväärset ja tugevat positsiooni turul, töötab ning areneb firma pidevalt selle nimel, et üllatada oma kliente uute ja põnevate tootearendustega.
Smaga tõdes, et Saku kaks suurimat toodet, Saku Originaal ja Saku Kuld, on omandanud üllatavalt suure populaarsuse lähiturgudel, millest eriti oluline läbimurre oli näiteks Soome turul. "Üha enam aga tuntakse meie toodete vastu huvi ka kaugemal, näiteks Suurbritannias, USAs, Kanadas ja Jaapanis."
"Investori seisukohalt on õlleturu kõrval ka teiste karastusjookide turule panustamine kahtlemata ainuõige samm, võttes arvesse õlleturu pehmelt öeldes aeglast kasvu," ütles LHV analüütik Erki Kert. Tema sõnul on õlletööstuste keskendumine ka muudele joogisegmentidele maailmas laialt levinud praktika ning midagi ebaloomulikku selles ei ole. Analüütik märkis, et Saku tulemuste kujunemises mängisid olulist rolli nii premium-õllebrändide jätkuv edu kui ka muud tootesegmendid. Samas usub Kert, et veemüügi edul oli kahtlemata oma roll kasumlikkuse paranemises.
Edasiste Saku arengute kohta arvas Kert, et Eestis on veel küllaga väga kiiresti kasvavaid joogisegmente. "Kuni praeguseni ei ole ekspordile panustamine väga vajalik olnud ja usun, et peatähelepanu suunamine koduturule on ennast igati õigustanud." Aktsiale andis LHV paari aasta eest "kogu" soovituse ja pärast tulemusi on see Kerdi sõnul endiselt jõus.
Autor: Virge Lahe