Koos Generation Europe Foundationiga teostatav internetiküsitlus viiakse korraga läbi kõikides Euroopa Liidu liikmesriikides, kus oodatakse 15-18aastaste noorte vastuseid paarikümnele tarbimisega seotud küsimusele.
Uuringu eesmärk on saada tagasisidet, mida arvavad ja kuidas käituvad Euroopa noored erinevates nende elu puudutavates valdkondades. Näiteks uuritakse interneti ja mobiiltelefoni kasutamist ostuvahendina ja erinevaid tarbimisharjumusi. Samuti küsitakse alkoholi ja alkoholivabade jookide tarbimise, keskkonna, Euroopa Liidu ja muu kohta.
Eesti kontekstis on tegu ainulaadse uurimusega, sest nii ulatuslikku tarbimisteemalist noorteküsitlust pole seni Eestis läbi viidud.
Küsitluse Eesti koordinaatori Epp Adleri hinnangul on paljud noored enda teadmata nii interneti- kui mobiilse turunduse objektid. "Nad tõmbavad sageli internetist mobiilihelinaid, aga ei anna aru, et see on samasugune ostmine nagu poeskäik," tõi ta vaid ühe näite noorte tarbimiskäitumisest.
Interneti ja mobiiliga ostmisele lisaks uurib küsimustik ka noorte teadlikku tarbimiskäitumist. Näiteks üks küsimus selgitab, mida tehakse kaubaga kaasasoleva kasutus- ja ohutusjuhendiga.
Eesti noored saavad küsimustele vastata eesti keeles ja iga riigi kohta tehakse eraldi kokkuvõte.
Autor: ÄP
Seotud lood
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.