Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vea korraga viiendiku võrra enam kaupa

    Kui näiteks double-deck-treiler lubab mitmekordselt ladustada kerget kaupa, mida muidu üksteise peale laadida ei tohi, siis megatreilerile annab veomahu eelise kõrgem laadimisruum.
    Tegelikult pärineb megatreileri lahendus eelmise sajandi 70ndatest, kui autotööstus otsis võimalusi, kuidas transportida kaupa rohkem ja soodsama hinnaga.
    Megatreileri teenust pakkuv Ewals Cargo Care OÜ tegevjuhi Jaanus Truu sõnul on megatreiler esimesel pilgul tavaline poolhaagis ning asjatundmatu silm ei oskagi seda tavatreilerist eristada.
    Megatreileri iseloomulik tunnus on see, et poolhaagis ja veduk on madalamad. "Tänu madalamatele ratastele saavutatakse kõrgem laadimisruum," selgitas Truu ja lisas, et tavalise treileri laadimiskõrgus on maksimaalselt 2,7 meetrit.
    Linter Transport ASi tutvustuses seisab, et tavahaagisega võrreldes on megatreileril kuni kolm meetrit kõrgem laadimisruum. See sobib eriti hästi seadmete ja tehnika veoks, kümme kuupmeetrit suurem maht annab täiendava eelise mahukauba transpordil.
    Küljelt laadimise lihtsustamiseks on kõikidel haagistel tõstetav katus ja kiirelt avatavad kardintendid.
    Truu rõhutas, et megatreilerisse saab panna kuni 15 protsenti rohkem kaupa kui tavatreilerisse tänu kõrgemale kaubaruumile ning laadimise ajaks tõstetavale katusele. Megatreileri kasutamise eesmärk on, et saaks ühe korraga viia mahuliselt rohkem kaupa. Jaanus Truu selgitab, et tegelikult saab ka autorongiga viia rohkem kaupa.
    "Megatreiler mahutab 100 kuupmeetrit, tavaline treiler 82-90 kuupmeetrit, autrongid kuni 120 kuupmeetrit kaupa," võrdleb Truu transpordivahendeid omavahel ja selgitab, et autorongiga on mõistlik vedada vahemaid, kus ei ole merd vahel, näiteks Eestist Poolasse või Austriasse. Tihedamini kasutatakse megatreilereid meretranspordis. "Megatreileri puhul on eeliseks ka asjaolu, et tema laevapilet on sama kallis kui tavaautol," paljastab Truu, millest tuleb kokkuhoid, ning analüüsib, et Skandinaavia, Saksamaa, Prantsusmaa ja Hispaania on turud, kus megatreileri kasutamine on kõige efektiivsem.
    Ehkki megatreileri kasutamine on tavatreilerist siiski natuke kallim, tuleb transpordi hind soodsam kaubakuupmeetri kohta.
    Seetõttu tulekski kliendil esmalt hinnata, millisel juhul sobib temale megatreileri lahendus. Jaanus Truu hinnangul saab mõni klient sootuks kauba pakendit muuta, mis lubab megatreileri laadimisruumi maksimaalselt ära kasutada.
    Ent kellele siis megatreiler ikkagi sobib, sõltub kaubast ning selle pakendamisest. Truu kirjeldab, et on leidnud erinevaid valdkondi, kus on sellest kasu lõigatud.
    "Autotööstused, rehvid, tekstiilid, plastmasstooted, ning kerge kaup ja pakend," loetleb Truu. Ta lisab, et kaup peab võimaldama üksteise peale laadimist. Mistra-Autex AS toodab maailma juhtivatele autotootjatele.
    Firma tegevjuht Priit Tamm ütleb, et transpordi maksumus on nende jaoks hinnakujunduses väga oluline.
    "Keegi küll ei usu, aga tõsi ta on, et toodete hinnad autotööstusele on väga madalad ja kasumimarginaali üle viie protsendi üldiselt ei kannata," teatab Tamm. Ta mainib, et kui Eestis toodetu ongi odavam, siis tihti võib just transpordi hind selle kallimaks teha.
    Eriti veel siis, kui tegemist kaugema on piirkonnaga, nagu näiteks Inglismaa või ka Rootsiga.
    Tamm tunnistab, et megatreileri kasutamiseks on nende jaoks eelis transpordi maksumus ühiku kohta.
    "Lisaks ka see, et korraga rohkem laadides on saadetisi vähem, seega ka kaudne kokkuhoid sisemistes logistikakuludes," lausus Tamm, kelle hinnangul suudavad nad ühe laadimisega saata viiendiku rohkem kaupa kui tavatreileriga. "Rahalisse väärtusesse on seda raske ümber hinnata, võidame hinnas umbes 10-15 protsenti," väitis Tamm.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.