Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamibüroo Muuv usaldav pealik
Ehkki aeg-ajalt tuleb inimestes ka pettuda, lisab ta.
Teie esimene töökoht?
Salme Kultuurikeskuses massiosakonna nooremmetoodikuna.
Aga edasi?
Edasi tuli eratelekanali EVTV käivitamisprotsessis osalemine ja kanalis töötamine. Olen õnne proovinud ka parfüümi ja kosmeetika müügialal.
Viimased kümme aastat olen töötanud reklaamivaldkonnas.
Mis on reklaaminduses selle aja jooksul muutunud?
Kliendid on muutunud teadlikumaks. Enam ei võeta lapsikuid ja rumalaid otsuseid nii kergekäeliselt vastu kui kümme aastat tagasi.
Kas reklaamiturul on midagi häirivat?
Asju, mis häirivad, tuleb võtta huumoriga, ka seda on kellelegi vaja. Reklaam on väga loominguline ala ja keeruline on seda hinnata, nagu sedagi, kas kunstnik joonistab hästi või halvasti. Küsimus on pigem selles, kas reklaam töötab ja jõuab sihtgrupini.
Mida peate silmas töötajate valikul?
Pean kõige olulisemaks töötajate sobimist meie tiimi. Tihti tunnen juba esimesel või teisel kohtumisel uue inimesega ära, kui avatud ta on ja kas ta sobib meeskonda.
Kas Te teete telereklaame ka?
Jah, kui klient seda soovib. Palju telereklaame on ka emafirma valmis tootnud.
Kas Te ise vaatate reklaamipausid lõpuni?
Ma ei vaata kodus palju televiisorit, meil pole kodus elutoas televiisorit, et inimesed omavahel rohkem suhtleksid. Aga alati ei ole reklaamipaus see hetk, kui ma kanalit vahetan.
Kui hästi mujal toodetud reklaamid Eesti turul töötavad? Näiteks pesupulbrireklaamid?
See on nii üleekspluateeritud teema, et inimesed kas on selle suhtes immuunsed või siis tõesti panevad seda alateadlikult tähele, mille põhjal teevad kaupluses oma valiku.
Kui palju reklaamitootja tarbija alateadvusele loodab?
Reklaami esmane eesmärk on inimest millestki teavitada. Kui me seda ei tee, siis kust inimene teab, et turule on tulnud uus automudel või mingi toode on müügil ühe või teise hinnaga. Reklaam on teadaanne ja me paneme seda tähele, sest see on meile oluline, nagu seegi, mis kellani on avatud keemiline puhastus.
Millised on Teie igapäevased tööülesanded?
Firma eksisteerimiseks vajalikud tööd, pluss ma suhtlen ka klientidega ehk siis projektijuhi töö. Ma ei suudaks olla ainult administratiivtöötaja. Üks osa minust vajab loomingulist tööd.
Millistest juhiomadustest on Teil töös kõige rohkem kasu?
Suur osa on huumorimeel. Kui inimesel, kollektiivis ja klientidel on see olemas, on lihtne selle baasilt edasi minna. Oluline on täpsus ja kellatundmine ning lubatustest kinnipidamine ja oma vigade tunnistamine. Ja inimesi peab usaldama. Ma pole siiamaani lootust kaotanud, et kõik inimesed on head.
Kui tihti Te pettuma peate?
Vahel ikka peab. Minu viga on, et ma ei näe läbi küünilisust, manipuleerimist või demagoogitsemist.
Margit on heatujuline, temaga kokku saades muutub kõik päikselisemaks. Ta on usaldusväärne, võib kindel olla, et kokku lepitu saab ka tehtud.
Ta on usin töömesilane, samas seltskonnahing, käima lükkav mootor, aga ühtlasi ka naudib oma tööd.