Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti pankade suur brändivahetuse etendus

    Kõik see toob kena kopika väiksemate firmade kaukasse, kellelt töid tellitakse.
    Nime ja logo vahetav pank kaardistab kõigepealt kõik vajalikud muutused, alates kontorisiltidest ja lõpetades firmameenetega.
    "Öeldakse, et elevanti tuleb süüa tükkhaaval, seepärast jagasime vajalikud muudatused valdkondadeks," sõnab Sampo Panga kommunikatsioonidivisjoni direktor Ranno Pajuri. Siia alla käivad kontorid ja sularahaautomaadid, trükised, elektroonilised kanalid, samuti kampaaniad.
    Päris kõike välja vahetada ei saa, sest internetis elavad nimed juba oma elu. "Öeldakse, et kui Coca-Cola maailmast kaoks, oleks see nimi veel saja aasta pärast linnapildis," sõnab SEB marketingidivisjoni direktor Karl Multer. Et leida nurgataguseid vanu logosid, käivitas SEB logojahi sisekampaania - aegunud brändi leidja saab boonust.
    Suurim kulu on pankadele kontorite muutmine nii seest kui ka väljast. Näiteks Sampol tuli teha kontorites põhjalik uuenduskuur maalri- ja elektritöödega, et kõik Danske Banki näo järgi ümber kujundada. Tasub teada, et nii nagu talvel ei hakka keegi suvilas remonti tegema, ei saa lumes ja tuisus ka panga nime vahetada.
    Kus nõudlust, seal pakkumist. Pankade nimevahetuse suurimad võitjad on teiste seas trükikojad, reklaami- ja meediaagentuurid, kujundajad, remondimehed, IT-spetsialistid. Ainuüksi töötõendite väljavahetamisele kulus SEB-l 80 000 krooni.
    Tuleb ette ka harjumatuid väljakutseid: kui SEB tellis naistepäevaks laialijagamiseks 30 000 rohelist roosi, läks selleks tarvis kahe hulgimüüja abi, sest üksi ei suutnud keegi tellimust täita. Väljakutse oli ka panga sümbolite väljavahetamine linna kohal kõrguval peamajal. "Iga mees Eestis pole neid nõus vahetama," viitab Multer hiiglaslikele tähtedele S-E-B.
    SEB kulutas ainuüksi reklaamile mitu miljonit krooni, panga uut nime tutvustava enam kui kuuajalise reklaamikampaania pani kokku reklaamiagentuur Age McCann.
    "Reklaami- ja meediaagentuuridele meeldib, kui keegi oma nime vahetab," sõnab agentuuri tegevjuht-partner Janar Toomesso, summasid siiski täpsustamata. "Kui Hansapank praegusel majandusfoonil oma nimevahetuse teatavaks tegi, mõjus see meie sektoris positiivselt," lisab ta.
    Sampo 23 kontorit uuendanud Springmari Reklaamikoja omanik Aarne Räpp hindab panga tellimuse osakaalu firma 25miljonilises aastakäibes ligi 3 protsendile. "Meil on muidu ka tööd, nii et tapab, kuid see on muidugi imago küsimus," sõnab ta.
    Suur osa rahast läheb välismaistele ettevõtjatele. Näiteks Sampo Panga kontorite välireklaamid trükiti Taanis ja ka need 30 000 rohelist roosi, millega SEB linnatänavail naisi rõõmustas, andsid oma panuse hoopis Hollandi SKPsse.
    Kui Sampos viidi kogu brändivahetus tehniliselt läbi ühel nädalavahetusel, siis ettevalmistus võttis ligi üheksa kuud. Hansapank, mis läheb uuele nimele üle sügisel, ennustab protsessi kestuseks aasta.
    SEB hakkas ette mõtlema juba kolm aastat tagasi, kui Eesti Ühispangast sai SEB Eesti Ühispank. Viimane sõna kirjutati pangaautomaatidele väikses kirjas, et hiljem oleks see hea lihtsalt kinni katta.
    Suuri prügihunnikuid pangavahetusest maha ei jää. "Püüame olla säästlikud, ei taha oma varusid hunti lasta," sõnab Hansapanga brändijuht Ene Lillo.
    Pajuri Sampo Pangast lisab siiski, et selle taga on tõsine juhtimine, et keegi liiga suuri koguseid ei telliks.
    EMORi küsitlustes aastaid hinnatuimate brändide seas teisel kohal trooninud ja just tänavu kevadel esimeseks tõusnud Hansapanga nime kadumist peetakse kolme panga nimevahetustest kõige riskantsemaks.
    Väiksemale Sampole suurt muutust ei ennustata, SEB nimega on Eesti tarbija aga juba aastaid tutvuda jõudnud. "Ma ise arvasin, et Hansapank ja Kalev jäävad Eesti tuntuimateks brändideks igavesest ajast igavesti, aga ilmselt läheb teisiti," sõnab Karl Multer SEBst.
    Ta lisab, et brändide edetabelis praegu kolmandal kohal olev SEB loodab turuosa suurendada ning usub, et Hansa kadumine neile seejuures kahjuks tulla ei saa.
    SEB brändi uuendanud Janar Toomesso Agest peab nimevahetusi keeruliseks teemaks. "Kui sa loobud Eestis tuntud heast brändist ja võtad võõra nime, siis tekib küsimus, kas oled võidumees," nendib Toomesso, kelle sõnul võit tuleb siis, kui väljastpoolt midagi head kaasa saad. "Kui täna oled tundmatu kohalik mahlatootja ja homme Coca-Cola mahlabränd, siis on võimalik positiivne kuvand üle kanda ja kasud sees," ütleb reklaamitegija. Nii Hansapank kui ka SEB loodavadki nimevahetusega lisada oma imagole rahvusvahelist mõõdet.
    Pangad kinnitavad, et nende töötajad nostalgiapisaraid ei vala. Hansapanga brändijuht Ene Lillo räägib, et "kahju" pole õige sõna. "Hansapanga nimi kannab endas ju Eesti edulugu. Aga kõik on ajas arenev," sõnab ta.
    "Meil Ühispanga matuseid ei olnud," lisab omalt poolt Multer. "Me suhtume temasse austusega, aga ta on ajalugu."
    Brändide kadumisel võib aga tekkida kollektsioneerimist väärivaid esemeid. Nii on üheksa aasta eest Eesti Ühispanga uue peahoone avamise puhul välja jagatud veinid saanud hinnaliseks harulduseks.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Bigbanki laenuportfell tegi rekordi
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.