Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki kasum langes suvel enam kui 50%

    LHV analüütik Sten Pisang ütles, et nad ootasid nafta hinna languse mõju kiiremat avaldumist ja seega ka Tallinkilt paremat kasumit.
    "Tallinki tulemused vastasid käibe osas ootustele, kuid kasumlikkuse poolest jäädi alla," selgitas Pisang.
    "Kui neljanda kvartali 3,7 miljardi kroonini ulatunud tulud (aastane kasv 4,5 protsenti) ületasid meie ootusi ainult 3,5 protsendi võrra, siis kõrgemad kulud tõid kaasa oodatust veerandi jagu väiksema kasumi," ütles Pisang.
    Tema sõnul jäi neljanda kvartali 461 miljoni krooni suurune kasum prognoosidele 26,7 protsendi võrra alla.
    "Oodatust väiksemat kasumit võib ühest küljest põhjendada sellega, et ootasime nafta hinna järsu kukkumise avaldumist kiiremini. Teisalt avaldasid kasumlikkusele survet ka kõrged intressimäärad ning probleemid uue broneerimissüsteemi kasutuselevõtuga," kommenteeris Pisang Tallinki tulemusi.
    Kontserni käive kasvas aastaga enim Rootsi-Läti liinil ja ka Soome-Eesti liinil, kus peamiseks kasvumootoriks on olnud uus Tallink Shuttle'i teenus, selgitas Tallink Grupi finantsdirektor Janek Stalmeister börsile saadetud teates. Vastupidiselt olid tema hinnangul oodatust nõrgemad tulemused Soome-Saksa ja Soome-Rootsi liinidel.
    Tallink loodab endale saada Tallinna-Helsingi liinil tegevuse lõpetanud kahe kiirlaevaoperaatori kliendid, ligi miljon reisijat aastas.
    "Eeldame, et suure tõenäosusega nad ei naase," nentis Stalmeister laevafirmade kohta.
    Lõppenud majandusaasta tulemust mõjutasid suurenenud kütusehinnad ja intressimäärad. 2007/2008. majandusaasta jooksul kasvas kontserni kütusekulu võrreldes eelneva majandusaastaga ligi 700 miljoni krooni võrra, seisis börsiteates.
    Ka kütuse hind on muutunud Tallinkile kasulikus suunas. Suve keskel kõrgele kerkinud hind on nüüd ligilähedane 2006. ja 2007. aasta tasemega.
    "Otsustasime kasutada praegust situatsiooni, et osaliselt fikseerida kütuse hind 2009. aastaks," teatas Tallink börsile.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vastukaja: ärme anna Putini sõja pooldajatele lisaargumenti
Üleskutse vähendada vene keele osa Eesti avalikus ruumis suurendab vaid lõhet siinsete venelaste ja eestlaste vahel, kirjutab Äripäeva lugeja Igor Aleksejev vastuseks Äripäeva juhtkirjale.
Üleskutse vähendada vene keele osa Eesti avalikus ruumis suurendab vaid lõhet siinsete venelaste ja eestlaste vahel, kirjutab Äripäeva lugeja Igor Aleksejev vastuseks Äripäeva juhtkirjale.
USA aktsiaturud alustasid uut nädalat tõusuga
USA aktsiaturud lõpetasid kolmapäeva tõusuga, vaatamata sellele, et Hiinast ilmunud majandusandmed võimendasid globaalse majandusega seotud hirme. Hästi läks suure turuväärtusega kasvufirmadel, vahendab Reuters.
USA aktsiaturud lõpetasid kolmapäeva tõusuga, vaatamata sellele, et Hiinast ilmunud majandusandmed võimendasid globaalse majandusega seotud hirme. Hästi läks suure turuväärtusega kasvufirmadel, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Ametit vahetav luurejuht Mikk Marran: igaüks meist on RMK aktsionär
Seitse aastat välisluureametit juhtinud Mikk Marran selgitas sotsiaalmeedias, miks otsustas ta kandideerida Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) juhiks.
Seitse aastat välisluureametit juhtinud Mikk Marran selgitas sotsiaalmeedias, miks otsustas ta kandideerida Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) juhiks.
Raadiohommikus: mida Eesti esivastuluurajalt RMK juhina oodatakse?
Esmaspäev tõi üllatava uudise, et Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) nõukogu valis asutuse uueks juhiks välisluureameti juhi Mikk Marrani, kellega asuti läbirääkimistesse. Miks niisugune valik ning mida Marranilt oodatakse, seda uurime Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis RMK nõukogu esimehelt Randel Läntsilt.
Esmaspäev tõi üllatava uudise, et Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) nõukogu valis asutuse uueks juhiks välisluureameti juhi Mikk Marrani, kellega asuti läbirääkimistesse. Miks niisugune valik ning mida Marranilt oodatakse, seda uurime Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis RMK nõukogu esimehelt Randel Läntsilt.
Raadiohommikus: kohvi, killustiku, tööjõu ja raamatute hinnast "Kuumal toolil" Jüri Ratas
Teedeehituses küpseb konflikt - riigihangetes fikseeritud hindadega on võimatu ehitada, sest sisendhinnad on oluliselt tõusnud. Samas pole riik kui tellija valmis hinnatõusu üle läbi rääkima. Mõned taristuehitajadon olukorra lahendamiseks valmis kohtusse minema. Küsime olukorra kohta kommentaari Nordeconi juhatuse esimehelt Gerd Müllerilt.
Teedeehituses küpseb konflikt - riigihangetes fikseeritud hindadega on võimatu ehitada, sest sisendhinnad on oluliselt tõusnud. Samas pole riik kui tellija valmis hinnatõusu üle läbi rääkima. Mõned taristuehitajadon olukorra lahendamiseks valmis kohtusse minema. Küsime olukorra kohta kommentaari Nordeconi juhatuse esimehelt Gerd Müllerilt.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.