• OMX Baltic0,18269,79
  • OMX Riga1,41912,29
  • OMX Tallinn−0,091 754,3
  • OMX Vilnius−0,06989,85
  • S&P 500−0,885 584,54
  • DOW 300,0839 753,75
  • Nasdaq −1,9518 283,41
  • FTSE 1000,198 238,74
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,78
  • OMX Baltic0,18269,79
  • OMX Riga1,41912,29
  • OMX Tallinn−0,091 754,3
  • OMX Vilnius−0,06989,85
  • S&P 500−0,885 584,54
  • DOW 300,0839 753,75
  • Nasdaq −1,9518 283,41
  • FTSE 1000,198 238,74
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,78
  • 20.11.08, 00:00

Viking Line visandab oma laevadele purjeid

Põhjendab ta seda sellega, et praegu maailmamajanduses valitsevas olukorras saab uusi laevu soetada juba oluliselt soodsamalt ning planeerida need kohe ökonoomsema kütusekasutusega.
"Nafta odavaks ei jää ning nii nagu seni me enam laevade ja autodega sõita ei saa. Tuleb leida teine viis energiaprobleemide lahendamiseks," ütles Eklund, kinnitades oma sõnu suurt lendkala meenutava visandiga Viking Line'i uue põlvkonna reisilaevast, mis liigub osaliselt tuule- ja päikeseenergia jõul.
"Utoopia," kostab sellise mõtte peale Turu ülikooli emeriitprofessor Jorma Taina, kes on Läänemere laevaliiklust jälginud pikki aastaid. Tallink märgib omapoolses napis kommentaaris, et nemad konkurendi kohta midagi halvasti ei ütle.
Eklund kavatseb pühenduda just selliste uue põlvkonna reisilaevade kavandamisele, kui ta 2010. aastal Viking Line'i tegevjuhi kohalt tagasi astub. "Plaanin veel vähemalt kümme aastat töötada sellega, kuidas naftasõltuvust vähendada ja arendada keskkonnasõbralikke lahendusi," ütles ta, olles kaasa löönud ka Tallinna ja Helsingi vahel sõitva XPRSi väljanägemise kujundamisel.
Viking Line'i palgal on inimesed, kes pidevalt uute lahendustega tegelevad. "Tahame ehitada laevu, mida on ökonoomne majandada ja millega klientidel on taskukohane sõita," ütles ta.
Viking Line'i laevapark on vana, ehitatud kaheksakümnendatel-üheksakümnendatel. Vaid Tallinna-Helsingi liinile tulnud XPRS ja tuleval aastal Ahvenamaa ja Rootsi vahel sõitma hakkav alus on uued. "Jah, meil on plaanis veel uusi laevu soetada," kinnitas Eklund, lisades, et "aeg hakkab sinnamaale jõudma, kus hinnatasemed on õiged ja tarneajad jälle mõistlikud".
Tallinki uusi laevu kiidab Eklund selle eest, et need aitavad Läänemerel kinnistada meresõidu head mainet. Iseasi, kas uusi laevu oli mõttekas ehitada buumi harjal ning kuivõrd kasutatud tehnoloogia kütust säästa aitab. "Kui firmal on praegu uued laevad, siis on neil suured kapitalikulud. Ja kui kütus jääb kalliks, on korraga nii kõrged kapitali- kui ka kütusekulud. See on väga riskantne," ütles ta.
Oktoobris lõppenud majandusaastal kasvasid Viking Line'i kütusekulud eelnenud aastaga võrreldes 57%. Veidi varem majandusaasta lõpetanud Tallinki kütusekulud kasvasid ca 49%. Tulevaks aastaks on Tallink osa kütusekulust kindlustanud, Viking Line seda ei tee - on, nagu on.
Jorma Taina ei usu, et Viking Line'il uute laevade ehitamine oluliselt odavam tuleb. Praegune mõõn laevaehituses ja materjalide hinnalangus kestab ehk paar aastat. Uue tehnoloogia rakendamine on alati kulukas.
Eklund lubab uusi lahendusi juba mõne aasta perspektiivis - esialgu siiski testversioonis olemasolevatel alustel.
Viking Line'i juht Nils-Erik Eklund leiab, et pärast Nordic Jet Line'i ja SuperSeaCati lahkumist Helsingi ja Tallinna vaheliselt liinilt on tänane olukord tasakaalu lähedal.
Rohkem väljalangejaid ei pruugi olla, kui majandusolukord oluliselt ei halvene.
Turu ülikooli emeriitprofessorile Jorma Tainale on aga silma jäänud Viking Line'i ja LindaLiini tihenenud koostöö Soomes. "See on uus fenomen," ütles Taina ja näeb liitumise võimalust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.07.24, 11:20
Põlvkondade vahetust tuleks hakata varakult planeerima
Kui oled midagi suure hoole ja armastusega üles ehitanud, on loomulik, et soovid tagada ka selle püsimise. Olgu tegemist ettevõtte või perekonna varade edasiandmise planeerimisega, siis LHV privaatpanganduses ollakse oma klientidele toeks, et korraldada põlvkonnavahetus sujuvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele