Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Line visandab oma laevadele purjeid

    Põhjendab ta seda sellega, et praegu maailmamajanduses valitsevas olukorras saab uusi laevu soetada juba oluliselt soodsamalt ning planeerida need kohe ökonoomsema kütusekasutusega.
    "Nafta odavaks ei jää ning nii nagu seni me enam laevade ja autodega sõita ei saa. Tuleb leida teine viis energiaprobleemide lahendamiseks," ütles Eklund, kinnitades oma sõnu suurt lendkala meenutava visandiga Viking Line'i uue põlvkonna reisilaevast, mis liigub osaliselt tuule- ja päikeseenergia jõul.
    "Utoopia," kostab sellise mõtte peale Turu ülikooli emeriitprofessor Jorma Taina, kes on Läänemere laevaliiklust jälginud pikki aastaid. Tallink märgib omapoolses napis kommentaaris, et nemad konkurendi kohta midagi halvasti ei ütle.
    Eklund kavatseb pühenduda just selliste uue põlvkonna reisilaevade kavandamisele, kui ta 2010. aastal Viking Line'i tegevjuhi kohalt tagasi astub. "Plaanin veel vähemalt kümme aastat töötada sellega, kuidas naftasõltuvust vähendada ja arendada keskkonnasõbralikke lahendusi," ütles ta, olles kaasa löönud ka Tallinna ja Helsingi vahel sõitva XPRSi väljanägemise kujundamisel.
    Viking Line'i palgal on inimesed, kes pidevalt uute lahendustega tegelevad. "Tahame ehitada laevu, mida on ökonoomne majandada ja millega klientidel on taskukohane sõita," ütles ta.
    Viking Line'i laevapark on vana, ehitatud kaheksakümnendatel-üheksakümnendatel. Vaid Tallinna-Helsingi liinile tulnud XPRS ja tuleval aastal Ahvenamaa ja Rootsi vahel sõitma hakkav alus on uued. "Jah, meil on plaanis veel uusi laevu soetada," kinnitas Eklund, lisades, et "aeg hakkab sinnamaale jõudma, kus hinnatasemed on õiged ja tarneajad jälle mõistlikud".
    Tallinki uusi laevu kiidab Eklund selle eest, et need aitavad Läänemerel kinnistada meresõidu head mainet. Iseasi, kas uusi laevu oli mõttekas ehitada buumi harjal ning kuivõrd kasutatud tehnoloogia kütust säästa aitab. "Kui firmal on praegu uued laevad, siis on neil suured kapitalikulud. Ja kui kütus jääb kalliks, on korraga nii kõrged kapitali- kui ka kütusekulud. See on väga riskantne," ütles ta.
    Oktoobris lõppenud majandusaastal kasvasid Viking Line'i kütusekulud eelnenud aastaga võrreldes 57%. Veidi varem majandusaasta lõpetanud Tallinki kütusekulud kasvasid ca 49%. Tulevaks aastaks on Tallink osa kütusekulust kindlustanud, Viking Line seda ei tee - on, nagu on.
    Jorma Taina ei usu, et Viking Line'il uute laevade ehitamine oluliselt odavam tuleb. Praegune mõõn laevaehituses ja materjalide hinnalangus kestab ehk paar aastat. Uue tehnoloogia rakendamine on alati kulukas.
    Eklund lubab uusi lahendusi juba mõne aasta perspektiivis - esialgu siiski testversioonis olemasolevatel alustel.
    Viking Line'i juht Nils-Erik Eklund leiab, et pärast Nordic Jet Line'i ja SuperSeaCati lahkumist Helsingi ja Tallinna vaheliselt liinilt on tänane olukord tasakaalu lähedal.
    Rohkem väljalangejaid ei pruugi olla, kui majandusolukord oluliselt ei halvene.
    Turu ülikooli emeriitprofessorile Jorma Tainale on aga silma jäänud Viking Line'i ja LindaLiini tihenenud koostöö Soomes. "See on uus fenomen," ütles Taina ja näeb liitumise võimalust.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.