• OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga0,02%919,79
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,65
  • OMX Vilnius0,00%1 219,33
  • S&P 500−0,45%6 367,22
  • DOW 30−0,46%44 733,77
  • Nasdaq −0,44%21 078,91
  • FTSE 1000,23%9 309,2
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,49
  • OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga0,02%919,79
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,65
  • OMX Vilnius0,00%1 219,33
  • S&P 500−0,45%6 367,22
  • DOW 30−0,46%44 733,77
  • Nasdaq −0,44%21 078,91
  • FTSE 1000,23%9 309,2
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,49
  • 29.01.09, 12:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik võib väikesadamate riigilõivu vähendada

Väikesadamate ehitus- ja kasutusloa riigilõiv tuleb viia sarnasele tasemele teiste ehituslubadega, ütles majandusministeeriumi juriidilise osakonna juhataja Eva Vanamb.
"Sadamaseaduse riigilõivumäärade osas on majandusministeeriumil kavas esitada riigikogu majanduskomisjonile ettepanek neid oluliselt vähendada," tõdes Vanamb.
Riigikogule esitatud seaduseelnõu kohaselt tuleb väikesadama ehitus- ja kasutusloa eest olenevalt ehitise suurusest maksta vähemalt 500 000 krooni riigilõivu. Väikesadamate liit on selle vastu protestima hakanud.
"Algsed riigilõivud hõlmasid kõiki kontrolli- ja järelevalvetegevusi, mida riik teeb seoses ehitamiseks vajalike lubade väljastamisega, ning lisaks oli olulise komponendina lõivu hulka arvestatud ka riigi omandis oleva veekogu põhja kasutamise või omandamise tasu," kinnitas Vanamb. See oleks puudutanud vaid suuremaid ehitisi – veepõhja aluse pinnaga vähemalt 60 m², lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vanamb kinnitas, et väikesadamate arengu soodustamiseks on otstarbekas riigilõive oluliselt vähendada. "Ministeeriumi poolt majanduskomisjonile tehtava ettepaneku sisuks on viia vastavad riigilõivud sarnasele tasemele, nagu see kehtib teiste ehituslubade puhul," märkis ta.
Lisaks on kavas riigilõivudest eraldada mainitud merepõhja võõrandamise tasu eraldi tasuks, sidudes selle teatud määraga maa maksustamishinnast, selgitas Vanamb. Viimasena nimetatud tasu hõlmaks neid juhtumeid, kui väikesadama rajatise ehitamisega kaasneks ka suurem praegu riigi omandis oleva veekogu põhja ala omandamine sadamarajatise omaniku poolt.
"Hetkel on merepõhja hõivamine reguleerimata ja eraldi lõive merepõhja hõivamise eest sätestatud ei ole, küll kohalduvad aga sadamaehitiste ehitamisele praegu tavapärased riigilõivuseadusest tulenevad ehitamise riigilõivud," rääkis Vanamb.
Eraldi mingit sadamategevuse eest makstavat riigilõivu kehtivas õiguses ei ole, lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele