Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas teemaksu kehtestamine Eestis on otstarbekas?

    Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiivi 99/62/EÜ järgi on liikmesriikidel kohustus rakendada raskeveoki omandimaksu oma liikmesriigis registreeritud sõidukitele ning võimalus rakendada teetolle ja/või kasutajatasusid. Vastavalt sellele on Eestis kehtestatud raskeveokitele omandimaksu miinimummäärad, mida rakendatakse kõikidele Eestis registreeritud raskeveokitele täis- või registrimassiga alates 12 tonni ja rohkem.
    Kuna teid lõhuvad ja keskkonda saastavad kõige rohkem veoautod, siis lubab direktiiv maksustada ka teekasutuse, et lisaks Eesti vedajatele maksaks teede kasutamisest tingitud kulud kinni ka välisvedajad. Teekasutustasu võib koguda kas ainult põhimaanteedelt või kogu teedevõrgustikult. Eestis on mõislik rakendada tasu kogu teedevõrgule, sest ainult põhimagistraalide kontrollimine nõuaks ebamõislikke kulutusi järelevalvele.
    Selleks, et otsustada eurovinjeti rakendamise otstarbekuse üle, on vaja eelkõige vastust kahele küsimusele: a) milline on välisvedajate arv teedel; ja b) kui suur oleks Eesti vedajatele langev maksukoormus.
    Päevas sõidab Eesti teedel ligikaudu 400 välisveokit. See on kooskõlas ka lätlaste hinnanguga, et nende teedel liigub päevas 550 välisveokit. Maksimaalne võimalik maksutulu oleks nendelt umbes 25 miljonit krooni aastas.
    Eesti vedajatele langevat maksukoormust on keerulisem arvutada, aga lähtudes registris olevatest sõidukite arvust, tuleb see suurusjärgus 250 miljonit krooni. Samuti on kohustuslik säilitada veokitele omandimaks (raskeveokimaks), hoolimata teekasutustasu kehtestamisest. Seega laekuks kohalikelt vedajatel kümme korda rohkem maksutulu kui välisvedajatelt.
    Kokkuvõttes on vinjeti rakendamine mõistlik ainult juhul, kui me soovime suurendada riigieelarve tulusid Eesti ettevõtjate arvel. Meie hinnangul on aga antud maksukoormus Eesti ettevõtjate jaoks liiga suur ning võiks tähendada tõsiseid raskusi paljudele vedajatele.
    Ettevõtte AGES pakutava teenusega oleme tuttavad. Kuid väide, et teenuse osutaja võtab tasuna umbes 10-15 protsenti käibest, kehtib ainult suure käibega riikide puhul. Eesti puhul oleks see protsent märgatavalt suurem. Ka ettevõtte esindajad on tunnistanud, et Eestis ei pruugi nende süsteemi kasutamine mõistlik olla.
    Mis puudutab aga transpordi (sh raskeveokite) keskkonna- ja teisi välismõjusid, siis selles suhtes on ministeeriumil väljatöötamisel Eesti transpordi välismõjude kulumudel. Selle valmimisel on võimalik transpordipoliitiliste otsuste vastuvõtmisel arvestada ka transpordi väliskuludega.
    Meie hinnangul ei vaja Eesti transpordisektor sellise maksu kehtestamist. Eestit läbivate raskeveokite arv on liiga väike, et selline süsteem meie oludes ennast ära tasuks. Isegi Leedu puhul, mille territooriumi läbib kordades rohkem raskeveokeid, on kuuldavasti süsteemi tasuvus küsitav.
    Teede maksustamine iseenesest Eesti veoturule erilist mõju ei avaldaks. Küll aga võib selle maksu tõttu väheneda Eesti sadamate kaudu veetavate transiitkaupade kogus. Kaotaksime teemaksu kehtestamisega olulise konkurentsieelise naaberriikide ees.
    Eesti veokitele sellest midagi paremaks ei muutuks, kuna oma riigi sõidukid peaksid niikuinii maksma aastamaksu, mida makstakse raskeveokimaksu nimetuse all ka praegu.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Merko aktsionärid kinnitasid esialgsest suurema dividendi
Esialgu välja hõigatud 1eurose dividendi asemel kergitas Merko juhatus aprillis dividendi 1,3 euro juurde, mille ka aktsionärid kolmapäevasel koosolekul kinnitasid.
Esialgu välja hõigatud 1eurose dividendi asemel kergitas Merko juhatus aprillis dividendi 1,3 euro juurde, mille ka aktsionärid kolmapäevasel koosolekul kinnitasid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohommikus: edukad investeeringud ja tume ravimiäri
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Hagen Bikes jätkab uue omaniku all ja pakub kompensatsiooni
First Northi börsil noteeritud ja pankrotti läinud Hagen Bikesi tootmine jätkub uue omaniku all ja endistele investoritele pakutakse kompensatsiooni ratta soetamisel.
First Northi börsil noteeritud ja pankrotti läinud Hagen Bikesi tootmine jätkub uue omaniku all ja endistele investoritele pakutakse kompensatsiooni ratta soetamisel.