Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Finnairi juht: meile meeldib lennata

    Tema sõnul kohandab Finnair maailmaturgu järgides oma lennumahte. "Oleme 10% oma lennumahtusid kärpinud. Me ei saa lennata rohkem, kui reisijad tahavad," märkis ta.
    Hienoneni sõnul on Finnair seni suutnud lennukeid täita, kuid on selleks pidanud müüma odavaid pileteid. "Näiteks Aasia pikamaalendudel on Finnair väike tegija oma 3-4 protsendiga turu mahust. Me ei saa hinda dikteerida, peame kaasa minema turul toimuvaga ja meie kasumimarginaal kukub," selgitas ta.
    Finnairi juhi sõnul teavitasid nad neljapäeval nõukogu aasta alguse kahekohalisest käibe kukkumisest. Täpsemat numbrit ei soovinud Hienonen öelda. "Ootame esimeses kvartalis suuri kaotusi. Reisijate arv pole märkimisväärselt kukkunud, kuid kahjum tuleb suurest piletite hinnalangusest," selgitas ta.
    Kui suur on suur kaotus, ta ei selgitanud.
    Rahvusvaheline lennutranspordi assotsiatsioon IATA teatas ülemöödunud neljapäeval, et tõenäoliselt on kaubavedu põhja saavutanud. "Võib-olla, kaubavedu on juba mitu kuud 20% langenud, langus on olnud väga järsk ja nii ei lähe see kindlast edasi," kommenteeris Hienonen.
    Finnair pole tema sõnul kannatanud kaubaveos rohkem kui tööstusharu keskmiselt. "Veame kaupa vaid lennukite kõhus ja meil ei ole ainult kaubalennukid. Rohkem on kannatanud need firmad, kes tegelevad vaid kaubavedudega," rääkis ta.
    Hienonen ei osanud öelda, millal Finnair kasumisse jõuab. "Oleme üldises majandustsüklis ja kui see langeb, ootab sama meid ja tõusu korral läheb ka meil paremini," lisas ta.
    Võtmetegur on tema ütlusel likviidsus. "Meil on 400 miljonit eurot, firma on stabiilne ja suuri võlgu pole, seetõttu saame ka investeerida. Parem on raha panna uutesse lennukitesse kui osta lennukompaniisid, mis ei maksa mitte midagi," selgitas ta. Just praegu tulin meie uut Airbus A330 vaatamast, see on esimene sel aastal tulevast viiest pikamaalennukist, lisas Hienonen.
    Tema sõnul näeb Finnair Balti riike oma koduturuna. "Meile on see, et teised loobuvad Tallinna lendamisest, vaid hea otsus," kinnitas ta. Inimesed tahavad ikka liikuda. Meil on Helsingist hea võrk, lendame 40 sihtkohta ja paljud Eesti ärimehed kasutavad seda. Tallinna lend on üks lühemaid, nagu Turusse või Tamperesse lend, lisas Hienonen.
    Finnairi juht ei välistanud, et Tallinna-Helsingi liini tihendatakse veelgi. "Me armastame lendamist. Kui reisijaid on, siis ei ole võimatu nõudluse korral kas või nädalaks või suveks rohkemate lendude korraldamine. Turg dikteerib," märkis ta.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.