Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rahapuudus kaotab järjekorra hambaarsti kabineti ukse tagant
"Meil ei olegi järjekorda. Kui täna helistada, siis aja saab kohe järgmiseks päevaks," ütles Tallinna Hambapolikliiniku juhatuse esimees Anne Männik.
Männiku sõnul ei peegeldu majanduse madalseis mitte tühjas arstitoolis, vaid just järjekorra lühenemises. Tema sõnul on neil olukord nagu igas teiseski majandusharus - inimesed kulutavad vähem.
Tallinna Hambapolikliinik pakub peale hambaravi ka proteesimist ja sealgi on järjekord oluliselt lühemaks muutunud.
"Esmaabi anname ka vähem. Ega siis auk teki üleöö - see, mis praegu jääb ravimata, tuleb meile alles nelja-viie aasta pärast," kommenteeris Männik.
Kuigi laste ja noorukite hambaravi on patsiendile tasuta, on ka seal taandumist märgata. Mõttega, et lapsi ja noorukeid võiks praegu rohkem ravile suunata, on Männik nõus, kuid lisab, et neid saab eelmisest aastast vähem ravida, kuna haigekassa on mahtu koomale tõmmanud.
Eurodenti arst Kristjan Gutmann kinnitas, et patsiente pole neil veel vähemaks jäänud, kuid mõningaid muudatusi käitumises on siiski märgata.
"Inimesed käivad endiselt, kuid laiaulatuslikke ja kalleid töid lükatakse edasi. Tihti on põhjuseks pereliikme koondamine või muu majanduslikku olukorda mõjutav faktor," kommenteeris Gutmann.
Patsientide suuremat ettevaatlikkust kinnitas ka Kaarli Hambapolikliiniku tegevjuht Piret Uudeküll. Tema sõnul vaadatakse ja mõeldakse ning kallimad ja keerukamad protseduurid lükatakse edasi.