Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
KUIDAS olla veebis hästi nähtav?
Kui ettevõtte koduleht on tavaliselt ühepoolne suhtlus, siis sotsiaalmeedia tähendab ka vaataja-lugeja kaasamist - kommenteerimise, sisu lisamise ja muu sellise näol. Sotsiaalseks teebki selle see, et tegemist pole mono- vaid dialoogiga. Miks seda ettevõttele vaja on?
Ühelt poolt on see ettevõtte-teenuse-toote turundamises ja sihtrühmade informeerimises samm senisest edasi. Teisalt on see koht, kus kujundatakse ettevõtte-toote-teenuse maine. Seega on sotsiaalmeediavormides osalemine võimalus selles kaasa rääkida ja seda suunata, samuti tugevdada sidemeid oma sihtgruppide vahel.
Näiteks sporditarvete müüja Hawaii Express korraldab lühisõnumite vahetamise keskkonna Twitter kaudu viktoriine, Monton aga uuris oma ajaveebis lugejatelt, millist särki nad kannaksid ja tootmises näeksid. Erinevalt pelgalt müügile suunatud sisust ja sõnumitest meelitavad sellised aktsioonid taas ettevõtte kanaleid külastama.
"Kuna suurem osa ettevõtete sihtrühmadest on sotsiaalvõrgustikes, siis on see oluline igale ettevõttele," võtab vajaduse lihtsalt kokku kommunikatsioonibüroo Vare&Jaakkola partner Jaan Vare. "Olen kuulnud arvamust, et B2B ettevõttel pole otsest kasu olla sotsiaalvõrgustikes, sest klientidega suhtlemisel kasutatakse traditsioonilisi kanaleid. Samas on aga olemas ka konkreetselt äriettevõtetele ja ärimeestele mõeldud sotsiaalvõrgud, millest tuntuim on LinkedIn."
Mahepõllumajanduslikku kaupa müüvat Bioteek OÜd ja selle müügikanalit
www.bioteek.ee käivitav Kadri Kont-Kontson kommenteeris, et peab sotsiaalmeediat oma ettevõttele oluliseks - kasutab ta ajaveebi ja Twitterit -, sest sealne klientuur ühtib tema sihtgrupiga suurel määral, ka teeb see ettevõttest inimlikuma ja annab sellele justkui näo. Väikestele ettevõtetele on see tema hinnangul väga hea võimalus saavutada oma äri jaoks tasuta sama tulemus, kuhu suured miljoneid matavad.
"Oluline pole mitte see, et iga inimene võib leida sõbra Facebookist või tviitida oma mõtteid igas keeles ja igal ajal kogu maailmale, vaid mitmesuunaline kommunikatsioon, võimalus osaleda diskussioonides," kommenteeris sotsiaalvõrgustike laiaulatuslikku levikut Vare.
"Inimeste tähelepanu on defitsiitne kraam ja kõiki kanaleid tuleb kasutada, et killukesi sellest tähelepanust endale tõmmata," lisas Kont-Kontson.