Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hiinlaste küllatulek on juba praegu elevust tekitanud
"Hiina äridelegatsioonil pole põhiteemaks transiit - arutlusele tuleb ka telekommunikatsioon, IT-valdkond, tekstiil," osutas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts hiinlaste delegatsiooni külaskäigu mastaapsusele.
Tema sõnul tulevad Hiina asepeaministri juhitud esindusliku delegatsiooniga kohtumisel teemaks nii poliitika kui ka majandus.
Eesti Raudtee juhatuse liige Priit Haller avaldas heameelt hiinlaste delegatsiooni üle "Eesti Raudteel on loomulikult hea meel, kui tuleb kaupa juurde," ütles ta.
Halleri sõnul on täiesti reaalne, et hiinlased korraldaksid transiiti Euroopasse piki raudteed. Samas sõltub Eesti raudteevedu siin paljuski Venemaast, täpsemini sealsetest tariifidest.
"Hiinast maismaad pidi läbi Klaipeda Euroopasse... Ütlen ausalt: ma sellesse ei usu," välistas Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand raudteetransiidi Hiinast Euroopasse.
Hallergi nentis, et ilmselt kipub hiinlaste käik Eestisse olema pigem mereveoteemaline. Sellegipoolest vaatab ta lootusrikkalt ka raudteetransiidile. "See oleks väga hea, kui hiinlased tooksid oma kauba siia mööda raudteed. Eesti Raudtee on selleks valmis," sõnas ta.
Kaljurand pidas võimalikuks, et mõni konteiner vast kulgeb Hiinast Klaipeda kaudu Euroopasse, kuid uskumata selle tulevikku, ootab ta huviga kindlaid numbreid.
Kümned miljonid konteinerid, mis kulgevad Hiinast Euroopasse, oleksid tema seletusel raudteele üle võimete. "Raudteel pole sellist läbilaskevõimet! Meritsi on soodsam - raudtee ei suuda konkureerida," oli Kaljuranna seisukoht.