• OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−2,03%41 849,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,11
  • OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−2,03%41 849,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,11
  • 22.01.11, 08:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saarts: Reformil kuvand - meile pole alternatiivi

Politoloog Tõnis Saarts leiab, et praegune olukord, kus Reformierakond võib võtta riigikogu valimistel 40 protsenti häältest, on erandlik. Põhjuseks pakub ta, et erakond on tekitanud inimestele mulje, justkui polekski sellele erakonnale alternatiivi.
"Ma arvan, et Reformierakonna edu on seotud väga paljuski sellega, et see erakond on rõhutanud ise ja ka avalikkuses on tekkinud niisugune kuvand, et Reformierakonnale ei ole justkui alternatiivi. Kui alternatiiviks on ainult Keskerakond ja Edgar Savisaar, siis väga paljude valijate jaoks tõepoolest ei ole alternatiivi," rääkis Saarts.
Saarts prognoosib pääsu riigikogusse kindlalt neljale suurimale praegusele parlamendiparteile, lisades, et tänu sõltumatutele kandidaatidele võivad parlamenti pääseda ka Erakond Eestimaa Rohelised.
Võrreldes viimaste valimistega peaaegu viiekordistunud üksikkandidaatide arvu taga aga näevad mõlemad eksperdid ühiskondlikku protesti ehk olukord kõneleb Saartsi sõnul teatavast ühiskondlikust protestist parteide ja just suuremate parteide võimu vastu ja nende domineerimise vastu ühiskonnas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele