Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
H&Mi aktsia - osta või mitte
Rootsi rõivaketi H&M aktsia mullune tõus on peaaegu minema pühitud ning septembrist on firma börsiväärtus pea viiendiku võrra kahanenud. See võib olla märk ostukohast või olla selge signaal viimane kui üks H&Mi aktsia maha müüa.
Kasum üle ootuste, kuid fookus mujal. Nii palju müügisoovitusi kui praegu andsid analüütikud H&Mi aktsiale viimati aastatuhande alguses, kui firma mitu kollektsiooni ebaõnnestus. FactSeti andmebaasi järgi annab 33 analüütikust 14 H&Mi aktsiale müügisoovituse, 11 soovitab hoida ja 8 osta, kirjutas Dagens Industri.
Aktsia tõusu poolt räägib samas asjaolu, et suuromanik Stefan Persson (rikkaim rootslane värskes Forbesi miljardäride pingereas) ostis äsja H&Mi aktsiaid 1,5 miljardi Rootsi krooni eest juurde. Kes tema eeskuju 2008. aasta sügisel järgisid, ei kahetse.
Lisaks on H&Mi näol tegemist väga hea dividendiaktsiaga - läinud aasta eest on ettepanek maksta dividende 9,5 Rootsi krooni aktsiast. Ja tubli dividendimaksja on H&M juba 1974. aastast.
Rikkalikud dividendid. Ent sarnaselt kodumaistele rõivatootjatele nagu Baltika või Silvano, ähvardab ka Rootsi suurfirmat brutomarginaali vähenemine. Selle taga on puuvilla, polüestri ja muu toorme kallinemine koos palgatõusudega Aasia riikides, kus seni on õmmeldud väga odava hinna eest. Kaks kolmandikku ostetakse sisse Aasiast. Firmal on järjest raskem hoida oma marginaali 60% peal.
Firmal on veel mitmeid probleeme nagu ettevõtluskulude kasv - uutele turgudele sisenemine on kallim, uued kaubamärgid, uued reklaamikanalid. Palju viitab sellele, et kliendi meelitamine läheb järjest kulukamaks. Lisaks on kasvuväljavaated vähenemas ja keskmine müük kaupluse kohta väheneb.
Kuigi suurkonkurent Inditex võib paista atraktiivsema aktsiana, siis mina eelistaksin jätkuvalt head dividendi pakkuvat H&Mi aktsiat.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.