• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ajalehtede reklaam üllatas kasvuga

    Meediaekspert Toomas Leito tõdes, et lehereklaam kasvas septembris, ning ta usub kasvu jätkumisse, meediaettevõtete juhid nii optimistlikud ei ole.

    “Esimest korda sel aastal võib rääkida ajalehtede reklaamikäibe olulisest kasvust,” märkis Toomas Leito ja lisas, et septembris olid vedajaks Äripäev ja Eesti Ekspress. “Eriti muljetavaldav oli Äripäeva lehe selle kuu kahe viimase päeva spurt, mil reklaamimaht ületas kõvasti näiteks Eesti Eks­pressi poole kuu käibe. Turuliider on endiselt Postimees,” lisas Leito.
    Leito usub, et see kasv jääb püsima. “Kui sama trend jätkub, siis on võimalik, et ajalehtede reklaamiturg läheb plussi. Viimased kaheksa kuud on olnud ju miinus 3%. Mina julgen väita, et see on trend, mitte ainult hea september. Ei saa öelda, et paisu tagant välja purskab, aga on selge elavnemine. 4% tõusu pole juhuslik,” märkis Leito. Oktoobri tulemust toetab tema sõnul veidi ka valimisreklaam.
    Veebis samm edasi. Septembris tõi hea kasvu ka see, et veebireklaamil oli üllatavalt hea kasvuhoog. “Äripäeval, Postimehel ja Õhtulehel. See on ju kõik maha müüdud reklaam, mitte juhuslik,” märkis Leito ja lisas, et tema usub pikemat positiivset trendi. “Eelmisel aastal oli neljas kvartal nõrk, võrdlusalus on selleks aastaks suhteliselt madal ja soodne. Kuigi firmad on veel ettevaatlikud, siis aasta lõpus ja jõulumüükides pannakse kõik välja, et reklaami teha. Sealhulgas printreklaami. Kui need argumendid aga ussitavad, siis ei toimu muidugi midagi,” lisas Leito naerdes.
    Postimehe arendus- ja turundusdirektori Jaanus Lillenbergi sõnul on lehe reklaamikäive väikeses languses ja veebide oma kasvus. Ta usub, et mõnes veebiväljaandes kasv kindlasti jätkub. “Sel aastal kasvas kaheksa kuuga online-turg tervikuna 8%, Postimehe online 9%. Järgmine aasta võiks veebireklaami kasv tulla 10% kanti,” märkis Lillenberg.
    Ekspress Grupi juht Gunnar Kobin usub, et online’i kasv jätkub. “Saagi noppimise kohta ei oska öelda, me ei vaata reklaamiturgu nagu seenemetsa,” vastas Kobin küsimusele, kes tema hinnangul reklaamiturult järelejäänud aastal suurima saagi korjab.  “Kellel on hea toode, mida tarbijad tahavad, see suudab sinna reklaami müüa, ja kellel ei ole, see ei suuda,” lisas ta.
    Reklaamiturg liigub sarnaselt majandusega. Äripäeva peadirektori Igor Rõtovi hinnangul on terve Eesti reklaamiturg sel aastal paigal püsinud, maksimaalselt paar protsenti ollakse tervikuna  plussis. Tema hinnangul liigutakse sellesarnases seisus ka järgmisesse aastasse. “Mingit suurt paisu tagant lahtipääsemist ei ole. Reklaamiturg liigub nagu tavaline majandus. Äripäeva september polnud midagi erilist omaette, pigem teistega võrreldes tundus see eriline. Me oleme sel aastal kasvanud üle 15%, mis on rohkem kui turg,” lisas Rõtov.
    “Aga muutused kujunevad turul suureks. Kui turg on tasane või väikeses kasvus, siis näidatakse erinevaid tulemusi. Mõni kasvab paarkümmend protsenti ja mõni ka kaotab. Äripäevast rääkides pole 15% kasvu midagi erilist, see on meie minimaalne vajadus, et saaksime tõsta vajadusel heade inimeste palku ja tagada endale normaalsed investeeringud,” lisas Rõtov.
    Küll usub ta aga seda, et reklaamiturul muutub ka müügipakkumiste tegemine. Kui varem müüdi reklaami laial joonel, siis nüüd on oluline pigem kliendi vajaduste rahuldamine. Samuti on turg fragmenteeritum ja vaja on keskenduda täpsele sihtgrupile.
    Kas postimees.ee või delfi.ee?
    TNS Metrix tuli mõni päev tagasi välja numbritega, mis näitasid, et postimees.ee + kava.ee kasutajate arv on 39. nädalal Delfist mööda läinud. Praegu on seis veel lahtine, sest ühe asjaosalise palvel kontrollitakse numbreid üle.“Need numbrid ei kannata meie arvates mingit kriitikat,” märkis Ekspress Grupi juht Gunnar Kobin. “Oleme suve lõpust alates palunud Emoril üle vaadata oma reeglistik, et välistada nende numbrite kuritarvitamine ja tagada nende usaldusväärsus ja välistada sellised “reklaamikeskkonnad” nagu “Ajakirjade Kirjastuse portaalid ja kalale.ee koostöö”. Kõik professionaalsed turuosalised saavad hästi aru, et see on kõik ju nali,” märkis Kobin, kelle sõnul tekkis numbritesse viga sisse siis, kui Postimees võttis kasutusele uue mobiiliäpi.Postimehe arendus- ja turundusdirektori Jaanus Lillenbergi sõnul ei vasta see aga tõele. “Kava.ee pole Emoris eraldi real mitte meie vajadustest lähtuvalt, selle tõstis sinna Emor. Meie jaoks on see müügitoode, nagu Äripäeval on Bestmarketing,” märkis Lillenberg.Tema sõnul ei tohiks äri juhtida emotsionaalsetele hinnangutele toetudes. “See on kõuriklik lähenemine ärijuhtimisele,” märkis Lillenberg, vihjates konkurendi käitumisele.Emor teatas täpsustava arupärimise peale, et praegu käib täpsem numbrite analüüsimine, selgus saabub lähipäevil.
     
    Taust
    Äripäev kasvas 30%
    7,5% võrra kasvas viie juhtiva lehe reklaaamimaht septembris (arvestusest puudub Äripäeva ajakirja Gentleman reklaamimaht)4% võrra, 1,3 miljoni euroni kasvas reklaamikäive. Aastaga suurenes reklaamimaht Äripäevas 30%, Eesti Eks­pressis 14%, Õhtulehes 5%, vähenes Postimehes 8% ning Eesti Päevalehes jäi samaks.
    Allikas: Toomas Leito
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

TalTechi teadur: süsinikdioksiid tuleb kinni püüda
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
USA börs jätkas tõusu
Kolmapäeval jätkus USA börsidel tõus, kui kõik kolm peamist indeksit ronisid kõrgemale, vahendab Yahoo Finance.
Kolmapäeval jätkus USA börsidel tõus, kui kõik kolm peamist indeksit ronisid kõrgemale, vahendab Yahoo Finance.
Raadiohommikus: uue riskifondi miljonid, meelerahu ja politseinikud allilmas
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Raadiohommikus: kust tuleb töökius ning kuidas peab maitsema veganpihv?
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.