Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ajalehtede reklaam üllatas kasvuga

    Meediaekspert Toomas Leito tõdes, et lehereklaam kasvas septembris, ning ta usub kasvu jätkumisse, meediaettevõtete juhid nii optimistlikud ei ole.

    “Esimest korda sel aastal võib rääkida ajalehtede reklaamikäibe olulisest kasvust,” märkis Toomas Leito ja lisas, et septembris olid vedajaks Äripäev ja Eesti Ekspress. “Eriti muljetavaldav oli Äripäeva lehe selle kuu kahe viimase päeva spurt, mil reklaamimaht ületas kõvasti näiteks Eesti Eks­pressi poole kuu käibe. Turuliider on endiselt Postimees,” lisas Leito.
    Leito usub, et see kasv jääb püsima. “Kui sama trend jätkub, siis on võimalik, et ajalehtede reklaamiturg läheb plussi. Viimased kaheksa kuud on olnud ju miinus 3%. Mina julgen väita, et see on trend, mitte ainult hea september. Ei saa öelda, et paisu tagant välja purskab, aga on selge elavnemine. 4% tõusu pole juhuslik,” märkis Leito. Oktoobri tulemust toetab tema sõnul veidi ka valimisreklaam.
    Veebis samm edasi. Septembris tõi hea kasvu ka see, et veebireklaamil oli üllatavalt hea kasvuhoog. “Äripäeval, Postimehel ja Õhtulehel. See on ju kõik maha müüdud reklaam, mitte juhuslik,” märkis Leito ja lisas, et tema usub pikemat positiivset trendi. “Eelmisel aastal oli neljas kvartal nõrk, võrdlusalus on selleks aastaks suhteliselt madal ja soodne. Kuigi firmad on veel ettevaatlikud, siis aasta lõpus ja jõulumüükides pannakse kõik välja, et reklaami teha. Sealhulgas printreklaami. Kui need argumendid aga ussitavad, siis ei toimu muidugi midagi,” lisas Leito naerdes.
    Postimehe arendus- ja turundusdirektori Jaanus Lillenbergi sõnul on lehe reklaamikäive väikeses languses ja veebide oma kasvus. Ta usub, et mõnes veebiväljaandes kasv kindlasti jätkub. “Sel aastal kasvas kaheksa kuuga online-turg tervikuna 8%, Postimehe online 9%. Järgmine aasta võiks veebireklaami kasv tulla 10% kanti,” märkis Lillenberg.
    Ekspress Grupi juht Gunnar Kobin usub, et online’i kasv jätkub. “Saagi noppimise kohta ei oska öelda, me ei vaata reklaamiturgu nagu seenemetsa,” vastas Kobin küsimusele, kes tema hinnangul reklaamiturult järelejäänud aastal suurima saagi korjab.  “Kellel on hea toode, mida tarbijad tahavad, see suudab sinna reklaami müüa, ja kellel ei ole, see ei suuda,” lisas ta.
    Reklaamiturg liigub sarnaselt majandusega. Äripäeva peadirektori Igor Rõtovi hinnangul on terve Eesti reklaamiturg sel aastal paigal püsinud, maksimaalselt paar protsenti ollakse tervikuna  plussis. Tema hinnangul liigutakse sellesarnases seisus ka järgmisesse aastasse. “Mingit suurt paisu tagant lahtipääsemist ei ole. Reklaamiturg liigub nagu tavaline majandus. Äripäeva september polnud midagi erilist omaette, pigem teistega võrreldes tundus see eriline. Me oleme sel aastal kasvanud üle 15%, mis on rohkem kui turg,” lisas Rõtov.
    “Aga muutused kujunevad turul suureks. Kui turg on tasane või väikeses kasvus, siis näidatakse erinevaid tulemusi. Mõni kasvab paarkümmend protsenti ja mõni ka kaotab. Äripäevast rääkides pole 15% kasvu midagi erilist, see on meie minimaalne vajadus, et saaksime tõsta vajadusel heade inimeste palku ja tagada endale normaalsed investeeringud,” lisas Rõtov.
    Küll usub ta aga seda, et reklaamiturul muutub ka müügipakkumiste tegemine. Kui varem müüdi reklaami laial joonel, siis nüüd on oluline pigem kliendi vajaduste rahuldamine. Samuti on turg fragmenteeritum ja vaja on keskenduda täpsele sihtgrupile.
    Kas postimees.ee või delfi.ee?
    TNS Metrix tuli mõni päev tagasi välja numbritega, mis näitasid, et postimees.ee + kava.ee kasutajate arv on 39. nädalal Delfist mööda läinud. Praegu on seis veel lahtine, sest ühe asjaosalise palvel kontrollitakse numbreid üle.“Need numbrid ei kannata meie arvates mingit kriitikat,” märkis Ekspress Grupi juht Gunnar Kobin. “Oleme suve lõpust alates palunud Emoril üle vaadata oma reeglistik, et välistada nende numbrite kuritarvitamine ja tagada nende usaldusväärsus ja välistada sellised “reklaamikeskkonnad” nagu “Ajakirjade Kirjastuse portaalid ja kalale.ee koostöö”. Kõik professionaalsed turuosalised saavad hästi aru, et see on kõik ju nali,” märkis Kobin, kelle sõnul tekkis numbritesse viga sisse siis, kui Postimees võttis kasutusele uue mobiiliäpi.Postimehe arendus- ja turundusdirektori Jaanus Lillenbergi sõnul ei vasta see aga tõele. “Kava.ee pole Emoris eraldi real mitte meie vajadustest lähtuvalt, selle tõstis sinna Emor. Meie jaoks on see müügitoode, nagu Äripäeval on Bestmarketing,” märkis Lillenberg.Tema sõnul ei tohiks äri juhtida emotsionaalsetele hinnangutele toetudes. “See on kõuriklik lähenemine ärijuhtimisele,” märkis Lillenberg, vihjates konkurendi käitumisele.Emor teatas täpsustava arupärimise peale, et praegu käib täpsem numbrite analüüsimine, selgus saabub lähipäevil.
     
    Taust
    Äripäev kasvas 30%
    7,5% võrra kasvas viie juhtiva lehe reklaaamimaht septembris (arvestusest puudub Äripäeva ajakirja Gentleman reklaamimaht)4% võrra, 1,3 miljoni euroni kasvas reklaamikäive. Aastaga suurenes reklaamimaht Äripäevas 30%, Eesti Eks­pressis 14%, Õhtulehes 5%, vähenes Postimehes 8% ning Eesti Päevalehes jäi samaks.
    Allikas: Toomas Leito
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Uber teavitas üllatuslikult suurest kahjumist
Sõidujagamise ettevõte Uber avalikustas, et teises kvartalis kanti üllatuslikult suurt kahjumit ning ettevõte prognoosib, et järgmise kvartali brutobroneeringud jäävad Wall Streeti ootustele alla, vahendas Yahoo Finance.
Sõidujagamise ettevõte Uber avalikustas, et teises kvartalis kanti üllatuslikult suurt kahjumit ning ettevõte prognoosib, et järgmise kvartali brutobroneeringud jäävad Wall Streeti ootustele alla, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?