Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mida tõi lõppev aasta Eesti logistikaäris?
Aasta lõpul vaatab Äripäev tagasi sellele, mis tänavu logistikavallas toimus: millised olid olulisemad seadused ja nõuded, mis valdkonda mõjutasid.
Venemaa nõuab TIR-garantiile lisatagatist. Maksude tasumise tagamiseks hakkas Venemaa rakendama tollieskorti, käendust, pangagarantiid, varalist panti, ettemaksu. Lisatagatise võib autojuht vormistada volituse alusel Vene Föderatsiooni piiripunktis või esitada enne piiripunkti jõudmist. TIR-garantii lisatagatist vormistatakse Sillamäe ooteplatsil, samuti Luhamaal ja Koidulas. Sel aastal on Eesti vedajad lõpetanud Venemaal umbes 42 000 TIR-märkmikku.
Veoauto- ja bussijuhid peavad vahetama juhiluba iga viie aasta järel. C- ja D-kategooria sõiduki juhtimisõigust kinnitav dokument on kehtiv kümne aasta asemel viis aastat, lisaks peavad kutselised sõidukijuhid läbima täiendkoolituse. Juhiloa vahetus maksab 25,56 eurot.
Tuletorni- ja navigatsioonitasu muutus veeteetasuks. Juulist kehtima hakanud veeteetasu peamise uuendusena tehakse soodustusi korduvkülastavatele laevadele, mis peale teatud arvu külastusi vabastatakse veeteetasust. Veeteetasu maksimaalne suurus ühe reisi kohta on tankeril 20 000 eurot, merematkelaeval 10 000 eurot ja muudel laevadel 15 000 eurot.
Väikelaeva juhi loa taotlemisel uued nõuded. Olulisemaid muudatusi puudutab põhjalikumat raadioside koolitust ning teoreetilise väljaõppe tunnimahtu, vähemalt 60 akadeemilist tundi. Praktilise vee peal toimuva õppe kohta lisandus nõue, et see peab kestma vähemalt 10 akadeemilist tundi. Juuli seisuga oli ARKis registreeritud 23 511 väikelaeva.
Maksikirja mõõtmed vähenesid. 1. märtsist ei saa suuri asju enam kirjana saata - Eesti Posti eesmärk oli lõpetada pakkide kirjana saatmine ja et kirjana saadetud läkitused mahuksid ka postkasti.
Soome tellija peab vedaja tausta kontrollima. Soome seaduse kohaselt peab tasulisi vedusid tegeval ettevõtjal olema tegevusluba. Tegevusloaga ettevõtte sõidukil on oranži raamiga numbrimärk, teistel sõidukitel musta raamiga numbrimärk. Uue seaduse kohaselt ei ole alltöövõtt lubatud musta raamiga numbrimärgiga sõidukiga. Ka kolimisvedudeks on igal juhul vajalik tegevusluba, samuti tasulisteks vedudeks kasutatavatel traktoritel.
Uuest aastast tõuseb veokite hind. 1. jaanuarist hakkavad veoautodele kehtima Euroopa Liidu uued, Euro6 nõuetele vastavad saastenormid. Rangemate normide alusel ehitatud mootorite tõttu on uued veoautod senistest, Euro5 nõuetele vastavatest veokitest veidi kallimad. Seetõttu on paljud ettevõtted investeerinud uude tehnikasse juba tänavu, nagu näitavad müügitulemused.
Autor: 1321-aripaev
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.