Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Allegrot vajame enam kui Rail Balticut
Praegu räägitakse, et Rail Balticu abil saab kiiresti Eestist Berliini. Aga see tundub sama ahvatlev, nagu koduarvutite algajal räägiti, et nendest saab vaadata toiduretsepte ja sõprade telefoninumbreid.
Peaminister Ansip ütles, et Rail Baltic on poliitiline projekt, millega tahetakse siduda Eestit ülejäänud Euroopaga. Seda see kindlasti on, sest Berliini saab ju lennukiga paari tunniga ja kaubavedu Eestist Euroopasse toimub juba praegu kenasti - cargo ei nurise, isegi kui nende tee sihtkohta on mingil määral pikem. Igatahes kõige ausam hinnang Rail Balticu oodatava kasu kohta tundub olevat: “Eks iga korralik logistiline toru leiab oma kasutuse esimese kümne aasta jooksul.”
Võtame Soomest snitti. Tegelikult oleks Eestil Rail Balticust rohkemgi vaja oma Allegrot. See viiks reisijad sarnaselt Helsingi-Peterburi ühendusega alla nelja tunni Tallinnast Peterburi. Passi- ja viisakontroll toimuks rongis. Nii et tuled jaama 10 minutit enne rongi väljumist ning nelja tunni pärast oled Peterburi kesklinnas! Juhul, kui elad Rakveres või Narvas, on reis veelgi kiirem.
Senikaua, kuniks Venemaa ei ole Shengeni viisaruumis, oleks sellisel rongil tugev konkurentsieelis turistide ja ärimeeste hulgas. Mõeldes Eesti kasutamata võimalustele, tundub Eesti oma Allegro olevat vajalikum kui Rail Baltic. Pakun, et just Allegro kaasa toodud Soomest Venemaale reisimise lihtsus on tõstnud märgatavalt sealsete väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete huvi Peterburi vastu.