Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tööstus. Trükiagentuur aitab kliendil teenustes orienteeruda

    Trükiagentuur on vahemees, kes teab kõiki trüki­kodade pakutavaid võimalusi ja aitab tellijal nende hulgast õige valida. Lisaks pakutakse disaini-, kujundus-, reklaami- ja  turundusteenuseid.

    Trükiagentuurid aitavad orienteeruda trükitööstuse võimalusterohkuses ning leida ettevõtte eesmärke ja eelarvet silmas pidades sobivaim tehnoloogiline lahendus. Agentuur võtab vastutuse trükise kvaliteedi eest, teenuse hind võib neile kui trükikodade suurklientidele kujuneda soodsamaks kui lõpptarbijale.
    Trüki- ja disainiagentuuri Bloom OÜ juhataja Tarmo Tuulik selgitas, et agentuuridel on laialdane info Eesti trükivõimalustest, samas kui paljud trüki­kojad on spetsialiseerunud kindlale valdkonnale ja toodetele. Suhtlemine trükikojaga ja pakkumiste küsimine võib võtta üsna palju ­aega ja vaeva, kui tellija pole trükitööstuse tehniliste nõuetega kursis.
    “Trükikoda saab pakkuda oma teenusenimekirjas olevat, ent see ei pruugi olla kliendile parim lahendus. Erinevaid trükitehnoloogiaid on päris palju ja kui neis ei orienteeru, võid maksta trükise eest liiga palju, või kannatab kvaliteet,” märkis Tuulik.
    Selle, millist agentuuri valida, saab tema sõnul üsna kiirelt selgeks pakkumistest, mis päringutele vastusena laekuvad. “Ma kahtleksin agentuuri usaldusväärsuses, kui lihtsale hinnapäringule järgneb kiire vastus ja lõpp-pakkumine. Enamasti eeldab õige pakkumise tegemine kliendilt lisainformatsiooni küsimist: miks mingit trükist tahetakse, kus seda kasutatakse, kellele see suunatud on, mida see peaks ettevõtte või toote kohta näitama,” loetles Tuulik.
    Selle informatsiooni põhjal saab agentuur koostada täpsema ja erinevaid variante sisaldava pakkumise, soovitada erinevaid tehnoloogiaid, paberi­valikut, tiraaže, lisaefekte.
    Detailid jäävad agentuuri asjaks. Trüki- ja reklaamiagentuuri Promostar OÜ juhatuse liikme Mart Kasevälja sõnul panevad trükikojad reeglina põhirõhu oma toodete arendamisele ja efektiivsusele ega ole lõpptarbijaga suhtlemisest huvitatud.
    “Agentuuri asi ongi tunda kõikvõimalikke trükikodade pakutavaid võimalusi ning olla hea vahemees. Aitame tellijal valida õige toote – on juhtunud, et klient tellib flaieri asemel hoopis roll-up’id – mõistliku koguse ja tehnoloogia. Trüki­koda vajab töö tegemiseks täpseid andmeid paberi, mõõtude, värvide, järeltöötluse kohta. Pakume vajadusel ka disainiteenust ja valmistame ette ­õigete parameetritega trükifailid – see on terve teadus,” rääkis Kaseväli.
    Partneragentuuri valides soovitab ta ettevõtjail küsida infot ka selle kohta, kui palju on agentuuril trükikodade seas koostööpartnereid. Promostar vahendab lisaks trükiteenusele ka esitlustarvikuid, telke ja muud reklaamitegevusega seonduvat.
    “On väga tähtis, et klient mõtleb läbi, mis on trükise eesmärk,” rõhutas Tuulik ja tõi näite: kui klient tuleb sooviga saada flaier messil jagamiseks, siis eesmärk pole ju tegelikult mingit paberitükki jagada, vaid hoopis end messil nähtavaks teha ja selleks on vaja enamat kui suures koguses flaiereid.
    Eestis on väiketrükiste tiraažid pisikesed ning hea disaini ja korraliku tehnilise lahenduse pealt pole Tuuliku arvates mõtet kokku hoida. “10–20 sendi suurune lisakulu flaieri või visiitkaardi kohta tasub ära – sellega saab palju muuta ja trükise esinduslikkus kandub üle firmale või tootele,” kinnitas ta.
    Sama raha eest võib rohkem saada. Kaseväli kinnitas, et trükikoja teenuse vahendamine kliendile kallimaks ei lähe, kuna trükikojad teevad agentuuridele kui suuri koguseid tellivatele koostööpartneritele soodustusi.
    “Trükikojad saavad meilt korrektse tellimuse, mille võib viivitamatult tootmisse anda, kliendile anname lisandväärtuse seeläbi, et failid on kontrollitud. Meie teenime oma kasumi trükikodade soodushindadest,” lisas ta.
    Trükitööde hind oleneb kasutatavast materjalist, tehnoloogiast, värvide arvust, lisaefektidest ning varieerub suures ulatuses. “Visiitkaart võib maksta 10 senti või 2 eurot. Hinnapäringus tasub küsida pakkumisi erinevate koguste kohta ja kui on endal juba olemas kujundus, tasub see kaasa panna. Agentuur oskab ka disaini kohta nõu anda,” märkis Tuulik. Kaseväli lisas, et digitrüki puhul määrab hinna kogus, keerukamate tehnoloogiate (nt ofset, siiditrükk) puhul tulevad mängu muud näitajad.
    Kasevälja sõnul võiks lisaks trükise eesmärgi ja ettevõtte enda nägemuse kirjeldamisele lisada päringus ka eelarve suurusjärgu: “Siis teame ka meie kohe, et messil osalejale pole mõtet pakkuda telki, kui piisab roll-up’ist või lipust. Pole vaja ka karta, et kui soovid visiitkaarte ja su eelarve on 500 eurot, saad selle eest 100 visiitkaarti. Pakume välja erinevad variandid, mida saab 250 euro eest ja mida 500 eest,” julgustas ta.
    Ära jäta tootepakendit tagaplaanile
    Tootekleebiste trükkimiseks tasub kasutada trükiagentuuri oskusteavet, sest mööda­panekud ses vallas pole haruldased. Suure tiraaži puhul kasutatav flekso­trükk on hea kvaliteediga. Väiksemate koguste puhul on mõistlik valida digitrükk.“Digitehnoloogia on ju ka kontoriprinter, aga see ei sobi tooteetikettide trükkimiseks – etiketid määrduvad, imavad niiskust. Ökotoodete puhul võib pahatihti märgata, et tegijad on panustanud tohutult aega tootearendusse, aga turunduslik pool ja pakend on jäänud tagaplaanile,” rääkis Bloom OÜ juhataja Tarmo Tuulik.Ta lisas, et oma klientidele tooteetikette ja pakendeid tehes uurivad nad, kui kaua ja millistes tingimustes peab trükis vastu pidama. Uute väiketootjate puhul analüüsitakse sarnaste toodete visuaalset poolt ning antakse tellijale soovitusi, mis aitavad uuel tootel eristuda.
     
    Pane tähele
    Lase ennast kliendina õpetada
    Tee vähemalt 2–3 hinna­päringut.Uuri, mitme trükikojaga teeb  agentuur koostööd.Küsi pakkumist erinevate koguste kohta.Pane hinnapäringule kaasa olemasolev kujundus.Kirjuta päringut saates oma ootustest trükise kohta.Anna agentuurile teada, mis eesmärgil soovid trükist kasutada, kellele see on suunatud ja mida peaks ettevõtte/toote kohta näitama.
     
    Hind
    Valik teenuseid
    Keskmine tükihind eurodes, käibemaksuta. Täpne hind sõltub kujundusest ja kogustest. Visiitkaardid, 3 × 100 tk 0,15Flaier A5, 500 tk 0,17Roll-up 48Lihtsam logo ca 100–150
    Allikas: Promostar
     
    Kommentaar
    Partnerid on ajaga välja kujunenud
    Juhan Särgava, Saidafarm OÜ juhtMasstoodete kleebised tellime väljast, aga väiksemad trükitööd nokitseme ise valmis. Meil on välja kujunenud paar koostööpartnerit, näiteks Lable­print ja Promostar, kes suudavad mõistliku ajaga töö ära teha. Mõni väiksem pakkuja ehk pakub madalamat hinda, aga kvaliteet on lahja. Meie tiraažid on suhteliselt väikesed – 10 000–30 000 – ja peame vaatama, kes trükkijatest meie töö üldse teha võtab. Digitrükk on kiire, seadistamine pole töömahukas ja töö saab kätte mõne päevaga. Trükiteenuse hind muutub mõistlikuks, kui kogus on vähemalt 10 000.Meil on endal elementaarne trükitehnika olemas, väiksemad kogused tootesilte, reklaammaterjale ja voldikuid teeme ise. 100–500 trükise pärast ei tasu bensiiniraha linna sõitmisele kulutadagi. Meie toodete puhul aitab isetegemise mekk ehk isegi müügile kaasa. Kui vaatate poes pikka piimariiulit, näete, et kõik tooted on väga professionaalselt kujundatud. Natuke imeliku välimusega, taluniku enda tehtud asi jääb kliendile silma.
    Keerukamate töödega pöördume agentuuri
    Sven-Erik Riesen, USS Security Eesti ASi müügiesindajaVäikesed trükiagentuurid võtavad vastutuse trükise kvaliteedi eest endale. Nende teenuste kasutamine on mõistlik, kui tegemist on keerukamate disaini- ja tehnoloogia­lahendustega. Agentuuride kaudu trükiteenust kasutades on hind sageli soodsam kui otse trükikojast tellides. Väiksemate tööde puhul kasutame trükiagentuure, kui aga tegemist on suuremate kampaaniatega, kus tähtis on erinevatesse meediakanalitesse suunatud väljundite ühtne stiil, kasutame reklaamiagentuuride teenuseid. Oleme agentuuridest oleme koosööd teinud Bloomi ja Imagine’iga. Kuna mul on eelteadmised hindadest, piirdun 2–3 pakkumisega.Oleme tellinud trükiseid ka otse trükikodadest, kui tegu on väikeste kogustega ja toode läheb digitrükki.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Uber teavitas üllatuslikult suurest kahjumist
Sõidujagamise ettevõte Uber avalikustas, et teises kvartalis kanti üllatuslikult suurt kahjumit ning ettevõte prognoosib, et järgmise kvartali brutobroneeringud jäävad Wall Streeti ootustele alla, vahendas Yahoo Finance.
Sõidujagamise ettevõte Uber avalikustas, et teises kvartalis kanti üllatuslikult suurt kahjumit ning ettevõte prognoosib, et järgmise kvartali brutobroneeringud jäävad Wall Streeti ootustele alla, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?