Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Alkoholipoliitika hindamiseks veeda kuu aega karskena

    Iseendaga sõlmitud kihlveo korras alkoholist vabaks võetud jaanuar kosutas tervist ning muutis mind palju kriitilisemaks nii meie alkoholipoliitika kui ka ühiskonna üldiste hoiakute suhtes. Kuu aega kaine pilguga ringi vaadates ei märganud aga kuigivõrd riigi selget tahet suure alkoholitarbimise probleemiga tegeleda.

    Alkoholipaast tasub end ära ning kindlasti sean end samasugusesse võistlusesse iseendaga veel. Kõik oli ju positiivne - kaotasin toitumisharjumusi muutmata korralikult kaalu, olin töiselt produktiivsem, ärksam ja trennis füüsiliselt paremas vormis. Paarist “vennastumisest” jäin ilma, millest on küll kahju, kuid vennastumine kainena on isegi põnevam suhtlemisalane väljakutse. Mõnigi tarbimisharjumus muutus teadlikumaks ja väärtushinnang konkreetsemaks. Ühtlasi muutusin alkoholipoliitika ja meid ümbritseva keskkonna suhtes senisest kriitilisemaks.
    Ühiskonna vundament on tema väikseim osake ehk perekond. Ühe esimese asjana panigi kaine jaanuar märkama pisiasju meie kodudes: kui loomulik on vanemate alkoholitarbimine laste sünnipäevadel, kus “libistame” ajaviiteks veini-õlut. Omamoodi taimelavaks võib pidada kommet tähistada pidu lastešampanjaga. Pisiasjadest saab tervik ja lapsed on just pisiasjade puhul tähelepanelik publik. Kas kultuurne joomine laste nähes on uue põlvkonna mõjutamisel arukam valik või õpetame hoopis nii käitudes oma lastele, et pidu hundijalaveeta ei ole lihtsalt “norm”?
    Sotsiaalne joomine. Kui laste sünnipäevadel oli vahel ka alkoholivabu erandeid, siis edasi rändas mõte täiskasvanute juurde. Nende peod, vastuvõtud, suvepäevad on pea alati varustatud kange kraamiga. Klaas veini ärilõunal või õhtul lõõgastumiseks, pokaal šampanjat vastuvõttudel tervituseks, õlu teleri ees istudes käepikenduseks. Keeruliste läbirääkimiste käigus kokkulepete ja vendluse sünd koos ohtra alkoholiga on tihti kujunenud harjumuseks. Ka sportimise järel võtame tihti enesestmõistetavana õlut sauna kaasa, mõtlemata põhjalikumalt, kas kehale tehtud head tasub rutiinselt tasakaalustada vines voodisse vajumisega.
    Vaadates nüüd maailma kainete silmadega, tekkis ühtlasi mure, kui suur alkoholi tarbimise riskigrupp on näiteks juhid. Isegi kui oma sise­dialoogis mõistame, et vähem alkoholi on tervisele parem, on hunnik rahustavaid päästikud meie alateadvuses juba ootamas. Alates reklaamidest pähekulunud slogan’itest “Pehmo oled või?” või “Naudi hetke ja elu veini maagiaga” kuni rahustava lohutusena, et naabrid venelased ja soomlased joovad niikuinii rohkem. Kusjuures viimane on müüt.
    Ma ei ütleks, et oleksin muutunud alkoholita “pehmomaks”, kaotanud sideme sõpradega või poleks elu nautinud. Tõsi küll, sõpradele tuli siiski tihti selgitusi anda, sest po stakanu (vodkat põhjani) või ne uvažaješ (ei austa) suhtumine elab meis jätkuvalt. Sovetlik mentaliteet ei löö välja mitte üksnes tööturul ja suhtlemises, vaid ka joomises: “Kaine? Oled haige või luuraja?” Kuid seda kõike tuleb võtta huumoriga, sest läänelik tolerantsus kasvab tasapisi.
    Ümbritsev meediaruum. Karske kuu pani selgemalt märkama ka ümbritsevat meediaruumi. Mingil hetkel hakkas suisa häirima, kui palju on alkoholi tarbimist kodumaistes telesarjades. Turundajad teevad head tööd, sest alkoholireklaamid on tõesti isuäratavad ja tarbimise normi loovad. Kurbnaljakas oli aga vabariigi aastapäeval presidendi kõne otseülekanne ühel veebilehel. Riigipea sõnumit, et alkohol ei ole vabaduse, vaid sõltuvuse tunnus, raamis veebilehel riigilippu mähitud viinapudelikujuline Vabadussammas. Sama tugevate sõnumitega karskust edendavaid märksõnu meediaruumis igatahes pole.
    Meedia kõrval on teine oluline mõjutaja riigi poliitika. Alkoholi tarbimise vähendamises on riigi tasandil paljutki ära teha – alates aktsiisist ja maksustamisest, alkoholitootjatele “vastureklaamide” pakkumisest ja kooliharidusest kuni alkoholimüügi ja -reklaami reguleerimiseni. Vaadeldes aga ennetustegevuse tegelikkust, tekkis vägisi küsimus, millal jõuame Eestis filosofeerimise tasandilt tegudeni, kas riigis on üldse olemas selge tahe suure alkoholitarbimise probleemiga tegeleda. Võib muidugi mõelda ka paranoilisemalt, et alkoholitootjate lobi on nii tugev, et muutusi lihtsalt ei tehta.
    Igatahes mina loodan küll, et sarnaselt mahetoitumise ja harrastusspordi buumiga tabab eestlasi teadlikuma alkoholi tarbimise pisik. Miks mitte lausa hasart olla karske ja näha maa­ilma kainete silmadega.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Kolme ettevõtte aktsiad, millele nähakse kuni 60% hinnakasvu
Citigroupi aktsiaanalüütikud toovad välja kolm aktsiat, millele nähakse kuni 60% suurust tõusupotentsiaali.
Citigroupi aktsiaanalüütikud toovad välja kolm aktsiat, millele nähakse kuni 60% suurust tõusupotentsiaali.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohommikus: edukad investeeringud ja tume ravimiäri
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Hagen Bikes jätkab uue omaniku all ja pakub kompensatsiooni
First Northi börsil noteeritud ja pankrotti läinud Hagen Bikesi tootmine jätkub uue omaniku all ja endistele investoritele pakutakse kompensatsiooni ratta soetamisel.
First Northi börsil noteeritud ja pankrotti läinud Hagen Bikesi tootmine jätkub uue omaniku all ja endistele investoritele pakutakse kompensatsiooni ratta soetamisel.