Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Michal: uus lennufirma ei võta Estonian Airi äri üle

    Majandusminister Kristen Michali sõnul on uus loodav lennuettevõte vajalik vaid musta stsenaariumi korral.Foto: Eiko Kink

    Majandusminister Kristen Michal kinnitab, et loodav ettevõte ei võta Estonian Airi äri üle ning kui peaks rakenduma negatiivne stsenaarium, püüab Estonian Air täita oma kohustusi nii palju kui võimalik.

    Euroopa Komisjon ei ole teinud otsust Estonian Airi riigiabi loa kohta,“ märkis minister Michal ja andis mõista, et hetkel pole ka teada, millal see tuleb.
    Uue loodava lennuettevõtte aktsiakapitaliks saab 40,7 miljonit eurot. Kui Europa Komisjon teeb positiivse otsuse, siis saab seda raha kasutada Michali sõnul planeeritult Estonian Airi sissemakseks, et Estonian Air maksaks samas suuruses tagasi oma laenu Eesti riigile.
    Riigiabi negatiivse otsuse korral hakkab grupp Michali sõnul tellima iseseisvalt lende Eesti turu teenindamiseks, et tagada Eesti ühendused muu maailmaga vajalikul tasemel, selgitas minister uue loodava lennuettevõtte tegevust.
    Loodava ettevõtte põhieesmärgiks on lennundusgrupi moodustamine ja grupi sees struktuuri ülesehitamine, et oleks võimalik teenindada nii Eesti lennuturgu kui osutada teenust teistele lennuettevõtetele.
    Osa võlgu kirjutatakse musta stsenaariumi korral korstnasse
    „Valmisolek Euroopa Komisjoni mõlema otsuse võimaluseks annab kindluse nii Estonian Airi personalile, klientidele, kui Eesti majandusele tervikuna. Kui tuleb positiivne otsus, saab lendamine jätkuda, negatiivse otsuse korral on olemas uus lennuettevõte, mis baseerub Tallinnas. Saab kasutada Eesti piloote ja lennundusmeeskondi ja arvestada Eesti inimeste ning majanduse huvidega,“ selgitas minister.
    Küsimusele, kas uue loodava lennuettevõttega püütakse puhtalt lehelt alustada ja osad võlad korstnasse kirjutada, vastas Michal: “Uus ettevõte tehakse, et olla valmis mõlemaks võimaluseks, ta ei ole Estonian Airi õigusjärglane ega võta tema äri üle. Negatiivse otsuse korral peaks Estonian Air tagastama riigiabi Eesti riigile, seega oleme omanikena tegelikult ise peamised võlausaldajad. Palju sõltub Euroopa Komisjoni otsusest, kuid eesmärk peaks ka negatiivse otsuse korral olema oma kohustuste täitmine nii palju kui vähegi võimalik.“ 
    Michal ei usu, et praegu Estonia Airi ümber toimuv annaks kuidagi hoobi piletimüügile ja klientide usaldusele. „Euroopa Komisjoni protsess hinnata riigiabi luba on käinud pikalt ja nagu Jan Palmer ütles, ei tule see kellelegi üllatusena. Me saame valmistuda, et oleks kindlus mõlemal juhul. Ennustada millal otsus tuleb, me ei saa. Kindlasti arutame läbi ka mehhanismid, kuidas hoolitseda pileti ostnud inimeste eest, kui siiski peaks tulema negatiivne otsus,“ lisas minister.
    Infortari osalus küsimärgi all
    Infortar on rääkinud juba pikemat aega Estonian Airi ostust. Samas on ettevõte välja öelnud, et ei soovi kaasa saada lennufirma võlgasid.
    „Infortar on valmis panustama positiivse otsuse korral ning aitama Eesti riiki ka oma teadmistega, mille eest oleme tänulikud. Kui Euroopa Komisjonist tuleb negatiivne otsus, siis asub tegutsema uus ettevõte ning seejärel saab riik juba otsustada, kas võõrandada sellest mingi osa, kaasates partnereid või näiteks viia börsile. Kõik on võimalik. Aga seda võiks küsida neilt, mis plaanid neil on,“ vastas Michal küsimusele, kas uue lennufirma puhul oleks riik huvitatud ka Infortari osalusest.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.