• OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 225−1,02%39 442,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,87
  • OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 225−1,02%39 442,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,87
  • 09.05.17, 10:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suurem nõudlus kasvatas valmistoidu tootjate käivet

Valmistoitu toodeti 2016. aastal 215 miljoni euro väärtuses. Valmistoitu tootvate ettevõtete müügitulu kasvas 251,2 miljonile eurole, mis on 4,3% rohkem kui eelneval aastal, selgub maaeluministeeriumis koostatud ülevaatest.
Mamma kaubamärgi all valmistoitu pakkuva Saarioineni toidutehas Raplas.
  • Mamma kaubamärgi all valmistoitu pakkuva Saarioineni toidutehas Raplas. Foto: Eiko Kink
„Valmistoitu tootvate ettevõtete müügitulu kasvatas suurenenud nõudlus,” ütles maaeluministeeriumi kaubanduse ja põllumajandussaadusi töötleva tööstuse osakonna juhataja asetäitja Kadi Raudsepp „Nõudlus suurenes nii sisetarbimise kui ka ekspordi toel. Sisetarbimise kasvu toetas kiire palgakasv ja suhteliselt madal töötuse tase ning ekspordi elavnemisele aitas kaasa oluliste kaubanduspartnerite majandusolukorra tugevnemine.”
Ettevõtete investeeringuaktiivsus kasvas. Valmistoitu tootvad ettevõtted investeerisid materiaalsesse põhivarasse 2016. aastal 7,5 miljonit eurot ehk 4,3% rohkem kui eelneval aastal. „Investeeringute suurenemist toetasid erinevad tegurid – soodsast väliskeskkonnast tulenev ettevõtjate majanduskindluse kasv, pankade madalad laenuintressid ning samuti Euroopa Liidu finantsperioodi 2014–2020 toetusmeetmete kasutamine,” ütles Raudsepp.
Valmistoitu tootvate ettevõtete kogukasum oli 2016. aastal 18 miljonit eurot ehk 17,1 protsenti väiksem kui eelmisel aastal samal ajal. Esialgsetel andmetel loodi puhast lisandväärtust 55,5 miljonit eurot ehk 7,9% vähem kui eelmisel aastal samal ajal.
Lisandväärtus töötaja kohta ehk tööviljakus vähenes aastases võrdluses 4 protsenti. „Vaatamata tööviljakuse langusele kasvas tunnitootlikkus eelneva aastaga võrreldes 2,3%, mis näitab, et vähenenud töötundide arvuga suudeti rohkem lisandväärtust luua,” lisas Raudsepp.
Valmistoitu tootvates ettevõtetes töötas 2016. aastal keskmiselt 2484 inimest. Aastases võrdluses vähenes hõive 105 inimese võrra (4%). Statistikaameti lühiajastatistika andmetel tegutseb Eestis keskmiselt 90–100 valmistoitu tootvat ettevõtet, ligikaudu 60 protsenti valmistoitu tootvate ettevõtete müügitulust annavad neli suuremat tööstust.
Valmistoitu tootvate ettevõtete müügitulu moodustas 2016. aastal 14,3% toiduaine- ning 2,2% töötleva tööstuse müügitulust.
Valmistoitu tootvate ettevõtetena käsitletakse ülevaates valmistoitude (salatid, võileivad jne), suhkru- ja kondiitritoodete, maitseainete ja -kastmete ning eritoitude (lastetoidud, dieettoidud, gluteenivabad toidud jne) tootmisega ning kohvi ja tee töötlemisega tegelevaid ettevõtteid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 15:24
Tiktokist, tapeedist ja Trumpist: kuidas luua turundusstrateegia 2025. aastaks
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele