Äripäev • 1. detsember 2017
Jaga lugu:

Foto: Scanpix/Reuters

Soome suurim päevaleht Helsingin Sanomat kirjutab oma juhtkirjas, et Eesti pole väga innukas kaasa tulema Rovio asutaja ­Peter Vesterbacka plaanitava Helsingi-Tallinna vahelise tunneli ideega.

Järgneb juhtkirja refereering.

Tallinna–Helsingi tunnel oleks üheks ELi teedetrassi osaks, nimega „Põhjameri-Balti“, selle analüüsimiseks on eraldatud ka raha, kuid asi edeneb aeglaselt, mis ehk ELile ka sobib, kirjutab ajaleht.

Ja siis tuleb soomlasest miljonär, kes ütleb, et teeb selle tunneli, leiab rahastamise, osaliselt Hiinast, ja lubab töödega kohe varsti pihta hakata. Võiks arvata, et EL rõõmustab, üks mure vähem, kui hankest asja saab.

Aga ei. EL ei ole eriti hea vastu võtma ideid, mis muudaksid seda, milles on kunagi kokku lepitud. Ja on veel üks asi. Eestigi meelest pole tunnel põhja päris tippidee.

Kui Euroopa Komisjoni transporditeemade eest vastutavalt volinikult Violeta Bulcilt küsida Vesterbacka tunneli kohta, hakkab ta rääkima ELi tunnelist. Eesti majandusministeeriumis on samuti Vesterbacka idee väga halvasti tuntud.

Nii Eesti kui komisjon on seda meelt, et Eestist lõunasse suunduv raudteeühendus ehk Rail Baltica peaks valmis saama enne tunnelit. Lõuna tundub Eestile olevat huvitavam suund, seega tähelepanu tahetakse pöörata Rail Balticale. 

Ka Vesterbacka rahastamisskeem tundub olevat piinlik. Bulc vastab, et Hiina raha kõlbab küll, aga…

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt