Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoettevõtete liidu juht: ümbrikupalk on veonduses nagu kasvaja

    Eesti Autoettevõtete Liidu tegevjuht Villem Tori on otseütlemisega mees, kes seisab oma seisukohtade eest vankumatult nagu sepanael aidaukses. Eriti karm on ta nende ettevõtete suhtes, kes ümbrikus palka maksavad.

    Eesti Autoettevõte Liidu juhtk Villem Tori tõdeb tänase Äripäeva vahel ilmunud Logistikauudiste erilehele antud intervjuus, et ümbrikupalk on nagu lumepall, mis on veerema hakates paisunud meeletu kiirusega.

    Kui üks konkurent on võtnud kätte ja hakanud mustalt maksma, saades sellega konkurentsieelise, siis mis variandid teistel üle jäävad?

    Villem Tori
    Transpordisektoris on meeletu konkurents, kas on veel üldse kohti, kust annab veel midagi kokku hoida?
    Tõsi ta on, juhtide töötasu tõuseb pidevalt, samuti kütusehind jne. Ainus, kuidas me suudame oma konkurentsivõimet parandada, on parem ja täpsem logistika ning ettevõtja enda kasumi kärpimine. Ehkki, ega sealt pole ka juba ammu enam midagi võtta. Mitte kusagilt mujalt pole enam kokku hoida. Kõik veosed on pandud paika kellaajaliselt, minutilise täpsusega ning sa ei tohi kusagile hiljaks jääda. See omakorda seab juhtidele topelt vastutuse.
    Siis pole ilmselt ka ime, kui juhtidele mustalt palka makstakse?
    See on tohutu suur probleem, sest kui üks konkurent on võtnud kätte ja hakanud mustalt maksma, saades sellega konkurentsieelise, siis mis variandid teistel üle jäävad? Sisuliselt mitte midagi muud peale selle, et kas lõpetada tegevus või hakata ka mustalt maksma. See on nagu lumepall, mis korra veerema hakates kasvab tohutu kiirusega.
    Kui suureks see pall on juba tänaseks paisunud?
    Ikka päris suureks. Maksuameti andmetel maksab 42% ettevõtetest alla 600 eurost brutopalka. Ajal, mil isegi 1500eurose netopalgaga on raske juhti leida. Ehk olukord on tõesti juba väga kriitiliseks muutunud.
    Kuidas oleks võimalik seda ohjata?
    Mina ei näe muud võimalust, kui elektrooniline veosesaatedokument riiklikul tasandil kohutuslikuks kõikidele vedudele. Toon eeskuju ümarpalgivedudest, kus võeti eesmärgiks kasutada ainult e-veoselehte. RMK kirjutas selle oma hangetesse sisse ja seadis selle üheks tingimuseks, saeveskid ajasid selja sirgu, et nemad ilma e-saateleheta palki vastu ei võta, maksuamet sai teada kes kui palju saeb, kuhu müüb, keskkonnaministeerium sai kätte tegelikud kogused, mida meie metsades liigutatakse jne, jne. Ehk üsna lühikese aja jooksul korrastus kogu süsteem. Nüüd katsetame sama formaati ka puistainete veol koos asfaldiliiduga ja loodame siiralt, et lähiaastatel on Eestis kõik veosed juba elektrooniliste saatedokumentidega.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.