• OMX Baltic0,56%308,75
  • OMX Riga0,02%870,58
  • OMX Tallinn0,15%2 052,7
  • OMX Vilnius−0,09%1 212,49
  • S&P 5000,09%5 963,6
  • DOW 300,32%42 792,07
  • Nasdaq 0,02%19 215,46
  • FTSE 1000,26%8 722,31
  • Nikkei 2250,08%37 529,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • OMX Baltic0,56%308,75
  • OMX Riga0,02%870,58
  • OMX Tallinn0,15%2 052,7
  • OMX Vilnius−0,09%1 212,49
  • S&P 5000,09%5 963,6
  • DOW 300,32%42 792,07
  • Nasdaq 0,02%19 215,46
  • FTSE 1000,26%8 722,31
  • Nikkei 2250,08%37 529,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • 21.02.19, 17:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti eeldab Rail Balticu hilinemist ja kallinemist

Rail Balticu projekt on vähemalt 2–2,5 aastat hilinenud ja on selge, et raudtee ei saa tervikuna 2026. aastaks valmis, ütles transpordiminister Tālis Linkaits Läti Raadiole. Samuti ei usu minister, et praegusest eelarvest piisab.
Läti valitsusel ei ole suuremat usku Rail Balticu õigeaegsesse valmimisse.
  • Läti valitsusel ei ole suuremat usku Rail Balticu õigeaegsesse valmimisse.
  • Foto: RB Baltic
"On suur võimalus, et 2020. aastaks kavandatud ehitustööd ei alga ettenähtud ajal," ütles Linkaits. Minister ei tahtnud viivituste põhjustele näpuga näidata ja ütles vaid, et praegu on tähelepanu suunatud projektiga jätkamisele. "Noh, eks me lõpuks jõuame ka selleni, kes siis vastutab," lisas ta.
Veel ütles Linkaits, et tõenäoliselt ei jätku kõigi Rail Balticu Läti algatustele ka piisavalt raha. Kuigi 85% projektist maksab Euroopa Liit, kasvavad projekti kulud kiiresti. "Mis varem maksis 10 eurot, läheb nüüd 15 eurot ja rohkem maksma," ütles ta.
Minister on palunud osalistel anda selge hinnang projekti kulgemise kohta Lätis, samuti sellega seotud kulud ja olemasolev rahastamine. "Me töötame selle nimel, et tagada täielik rahastamine. Me räägime Brüsseliga ja Balti riikidega rahaliste vahendite ratsionaalsest kasutamisest, jagades need Balti riikide vahel," ütles ta.
"Samal ajal otsime võimalusi täiendava rahastamise tagamiseks, sest on selge, et ainult ELi rahadega me midagi suurt valmis ei ehita," ütles ta.
Rail Balticu projekt näeb ette uue rööpapaariga elektrifitseeritud raudteeliini ehitamise Tallinnast Leedu-Poola piirini – ehituse eeldatavad kulud on umbes 6 miljardit eurot.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele